Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koorddanseresje!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Koorddanseresje!

    Dit tafereeltje kwam ik tegen tijdens een fietstochtje een paar dagen geleden.
    Zoveel plaats om te vallen en dan moet het juist op zo'n pinnetje van de prikkeldraad zijn

    Groetjes,
    Dominic

  • #2
    Re: Koorddanseresje!

    Oorspronkelijk geplaatst door zibro
    Dit tafereeltje kwam ik tegen tijdens een fietstochtje een paar dagen geleden.
    Zoveel plaats om te vallen en dan moet het juist op zo'n pinnetje van de prikkeldraad zijn
    leuk gevonden! en goei titel! maar de foto op zich is gene vette hé de lucht is ongelofelijk uitgebrand... geen dieptezicht geen scherpte...

    Comment


    • #3
      Re: Koorddanseresje!

      Ik vind de bewerking wel wat hebben, maar je ziet inderdaad moeilijk dat dit een eikel is. Dacht eerst dat het een aardappel was, maar die vallen niet uit de lucht zeker.
      Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

      Comment


      • #4
        Re: Koorddanseresje!

        thanks

        De lucht is eigenlijk niet uitgebrand hoor, dat is gewoon een bewerking. Mss niet de beste keuze.
        Ziehier het onbewerkt origineel, buiten het resizen dan...


        Groetjes,
        Dominic

        Comment


        • #5
          Re: Koorddanseresje!

          Ik zie de originele foto (met blauwe lucht) liever dan de eerst geposte foto.

          Ik heb er even wat mee gespeeld in PS(elements), en daarbij heb ik de kleuren zelfs nog iets feller gemaakt:
          Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

          Ik zie graag kleurtjes .

          (Door het felle zonlicht worden de kleuren meestal wat minder fel, en daarom heb ik die aangepast.)
          Last edited by Black B@ndit; 22 september 2005, 22:19.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Koorddanseresje!

            Zibro, je orig. foto is, volgens mij , beter dan je bewerking.
            En zou hem als volgt aanpakken:
            rechtzetten (hetgeen je reeds gedaan hebt in je bewerking)
            croppen zodat de eikel op een sterker punt komt te staan
            lichtjes de kleur versterken
            en hier en daar een retouchke uitvoeren
            ik bedoel dit ongeveer



            Indien je mijn vizie op jouw uitzonderlijke foto niet wens zal ik hem zonder morren verwijderen.
            mvg,
            Ludo V.

            Comment


            • #7
              Re: Koorddanseresje!

              Zibro, nu kan je mij wellicht veel wijsmaken, maar het zogenaamde origineel is duidelijk een andere foto dan de eerst geposte foto. We kunnen er een spelletje van maken: zoek de 7 verschillen ...

              Neemt niet weg dat ik ook het origineel veel geslaagder vind, en dat de bewerking fors afbreuk doet aan het beeld.

              Groetjes,

              Wim
              Last edited by Wivo; 23 september 2005, 12:34.
              Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
              Fujifilm X100V - Sony RX100M3

              Comment


              • #8
                Re: Koorddanseresje!

                Lol Wivo, je hebt helemaal gelijk. Ik heb een paar foto's genomen van dit onderwerp en blijkbaar heb ik me vergist bij het uploaden van die tweede foto
                Anyway, ik ga hem niet meer uploaden, het is nu wel duidelijk dat de bewerking niet geslaagd was.
                Ludo en Black B@ndit, bedankt voor de tips en de moeite die jullie erin gestoken hebben, en laat de pics maar gerust staan hoor

                Volgende keer beter maar weer
                Groetjes,
                Dominic

                Comment


                • #9
                  Re: Koorddanseresje!

                  Ik ga hier tegen de stroom ingaan, ik vind de bewerking zeer geslaagd, veel beter dan het origineel.

                  Hoe heb je die bewerking precies gedaan?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Koorddanseresje!

                    ik vind bewerkte foto heel geslaagd, veel beter dan de orginele.
                    Kodak EasyShare DX6340
                    Canon 350D + Sigma 18-50mm F2.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: Koorddanseresje!

                      De meningen zijn blijkbaar verdeeld

                      Ik kan helaas niet zeggen hoe ik het gedaan heb.
                      Mijn bewerkingen doe ik meestal met actions voor PS. Die actions kan je gratis vinden op het internet en inpluggen in PS. Dan is het alleen een kwestie van op "play" te drukken en dan wat met de aangeboden sliders en waarden spelen om het gewenste resultaat te bekomen. Deze bewerking is met de action "acid colors" gedaan.
                      Groetjes,
                      Dominic

                      Comment


                      • #12
                        Re: Koorddanseresje!

                        Vind de originel versie beter (mooie kleuren combinatie).

                        Maar vind het moeilijk te geloven dat deze vrucht bij zijn val doorboord wordt door de prikkeldraad...
                        -flickr-

                        Comment

                        Working...
                        X