Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stormloop van fotografen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • stormloop van fotografen?

    Het is verschenen in het staatsblad van 01/09/2005 en gaat in voege vanaf 01/01/2006. Vanaf 1 januari 2006 is er geen vestigingsattest meer nodig om het beroep van fotograaf uit te oefenen.



    Publicatie : 2005-09-01

    FEDERALE OVERHEIDSDIENST ECONOMIE, K.M.O., MIDDENSTAND EN ENERGIE

    10 AUGUSTUS 2005. - Koninklijk besluit tot opheffing van eisen tot uitoefening van zelfstandige beroepswerkzaamheden in handel en ambacht



    ALBERT II, Koning der Belgen,
    Aan allen die nu zijn en hierna wezen zullen, Onze Groet.
    Gelet op de programmawet van 10 februari 1998 tot bevordering van het zelfstandig ondernemerschap, gewijzigd bij de wetten van 16 januari 2003, 11 mei 2003 en 22 december 2003, inzonderheid artikel 6;
    Gelet op het koninklijk besluit van 21 maart 1962 tot bepaling van de voorwaarden tot uitoefening van het beroep van molenaar in de ambachts-, de kleine en middelgrote handels- en de kleine nijverheidsondernemingen, gewijzigd bij de koninklijke besluiten van 19 mei 1972 en 9 april 1980;
    Gelet op het koninklijk besluit van 7 augustus 1963 tot bepaling van de voorwaarden tot uitoefening van het beroep van handelaar in inlandse granen in de ambachts-, de kleine en middelgrote handels- en de kleine nijverheidsondernemingen, gewijzigd bij de koninklijke besluiten van 2 mei 1972 en 9 april 1980;
    Gelet op het koninklijk besluit van 22 april 1966 tot bepaling van de voorwaarden tot uitoefening van het beroep van kleinhandelaar in vaste brandstoffen in de ambachts-, de kleine en middelgrote handels-, en de kleine nijverheidsondernemingen, gewijzigd bij de koninklijke besluiten van 19 mei 1972 en 9 april 1980;
    Gelet op het koninklijk besluit van 27 april 1966 tot bepaling van de voorwaarden tot uitoefening van het beroep van fotograaf in de ambachts-, de kleine en middelgrote handels- en de kleine nijverheidsondernemingen, gewijzigd bij de koninklijke besluiten van 21 april 1972, 3 oktober 1978 en 23 juni 1981;
    Gelet op het koninklijk besluit van 26 juli 1967 tot bepaling van de voorwaarden tot uitoefening van het beroep van handelaar in fourage en stro in de ambachts-, de kleine en de middelgrote handels- en de kleine nijverheidsondernemingen, gewijzigd bij de koninklijke besluiten van 2 mei 1972 en 9 april 1980;
    Gelet op het koninklijk besluit van 17 april 1970 tot bepaling van de voorwaarden tot uitoefening van het beroep van horlogemaker-hersteller in de ambachts-, de kleine en middelgrote handels- en de kleine nijverheidsondernemingen, gewijzigd bij de koninklijke besluiten van 19 mei 1972, 3 oktober 1978 en 9 april 1980;
    Gelet op het koninklijk besluit van 25 juli 1974 tot bepaling van de eisen tot uitoefening van de beroepswerkzaamheid van kleinhandelaar in vloeibare brandstoffen in de kleine en middelgrote handels- en ambachtsondernemingen, gewijzigd bij het koninklijk besluit van 9 april 1980;
    Gelet op het koninklijk besluit van 24 februari 1978 tot bepaling van de eisen tot uitoefening van de beroepswerkzaamheid van wasser in de kleine en middelgrote handels- en ambachtsondernemingen, gewijzigd bij de koninklijke besluiten van 3 oktober 1978 en 22 februari 1983;
    Gelet op het advies van de Hoge Raad voor de Zelfstandigen en de Kleine en Middelgrote Ondernemingen, gegeven op 18 mei 2005;
    Gelet op het advies nr. 38.589/3 van de Raad van State, gegeven op 7 juli 2005;
    Op de voordracht van Onze Minister van Middenstand,
    Hebben Wij besloten en besluiten Wij :
    Artikel 1. Opgeheven worden:
    1° het koninklijk besluit van 21 maart 1962 tot bepaling van de voorwaarden tot uitoefening van het beroep van molenaar in de ambachts-, de kleine en middelgrote handels- en de kleine nijverheidsondernemingen, gewijzigd bij de koninklijke besluiten van 19 mei 1972 en 9 april 1980;
    2° het koninklijk besluit van 7 augustus 1963 tot bepaling van de voorwaarden tot uitoefening van het beroep van handelaar in inlandse granen in de ambachts-, de kleine en middelgrote handels- en de kleine nijverheidsondernemingen, gewijzigd bij de koninklijke besluiten van 2 mei 1972 en 9 april 1980;
    3° het koninklijk besluit van 22 april 1966 tot bepaling van de voorwaarden tot uitoefening van het beroep van kleinhandelaar in vaste brandstoffen in de ambachts-, de kleine en middelgrote handels-, en de kleine nijverheidsondernemingen, gewijzigd bij de koninklijke besluiten van 19 mei 1972 en 9 april 1980;
    4° het koninklijk besluit van 27 april 1966 tot bepaling van de voorwaarden tot uitoefening van het beroep van fotograaf in de ambachts-, de kleine en middelgrote handels- en de kleine nijverheidsondernemingen, gewijzigd bij de koninklijke besluiten van 21 april 1972, 3 oktober 1978 en 23 juni 1981;
    5° het koninklijk besluit van 26 juli 1967 tot bepaling van de voorwaarden tot uitoefening van het beroep van handelaar in fourage en stro in de ambachts-, de kleine en de middelgrote handels- en de kleine nijverheidsondernemingen, gewijzigd bij de koninklijke besluiten van 2 mei 1972 en 9 april 1980;
    6° het koninklijk besluit van 17 april 1970 tot bepaling van de voorwaarden tot uitoefening van het beroep van horlogemaker-hersteller in de ambachts-, de kleine en middelgrote handels- en de kleine nijverheidsondernemingen, gewijzigd bij de koninklijke besluiten van 19 mei 1972, 3 oktober 1978 en 9 april 1980;
    7° het koninklijk besluit van 25 juli 1974 tot bepaling van de eisen tot uitoefening van de beroepswerkzaamheid van kleinhandelaar in vloeibare brandstoffen in de kleine en middelgrote handels- en ambachtsondernemingen, gewijzigd bij het koninklijk besluit van 9 april 1980;
    8° het koninklijk besluit van 24 februari 1978 tot bepaling van de eisen tot uitoefening van de beroepswerkzaamheid van wasser in de kleine en middelgrote handels- en ambachtsondernemingen, gewijzigd bij de koninklijke besluiten van 3 oktober 1978 en 22 februari 1983.
    Art. 2. Dit besluit treedt in werking op 1 januari 2006.
    Art. 3. Onze Minister van Middenstand is belast met de uitvoering van dit besluit.
    Gegeven te Nice, 10 augustus 2005.
    ALBERT
    Van Koningswege :
    De Minister van Middenstand,
    Mevr. S. LARUELLE
    Groetjes DD
    Fronstages

  • #2
    Re: stormloop van fotografen?

    Is dit nu goed of niet?
    Is er een verschil als beroepsfotograaf met of zonder eigen zaak > lees winkel.

    Ik verwacht geen stormloop.
    De "goei" komen toch weer bovendrijven

    Waarom heeft men dit eigenlijk afgeschaft?
    Er zijn toch meer mensen die foto's maken dan molenaars niet?
    Last edited by theokus; 14 september 2005, 22:38.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: stormloop van fotografen?

      Oorspronkelijk geplaatst door DD
      Gegeven te Nice, 10 augustus 2005.
      Dit is duidelijk beslist op een zomerdag in het warme Zuiden.
      Iig, goed voor zij die zich geroepen voelen.

      hesy.be
      BD0319BE

      Comment


      • #4
        Re: stormloop van fotografen?

        Onzen Albert die kan nogal schrijven hé
        gtz
        D300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
        Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
        en ewa flitsspeelgoed

        Comment


        • #5
          Re: stormloop van fotografen?

          een beetje oud nieuws maar kom zie mijn post

          beroep fotograaf

          en de tread

          Greetz, RonnyE

          Comment


          • #6
            Re: stormloop van fotografen?

            laat ze maar komen.

            als ik er een nodig heb op men trouw dan pak ik die fotograaf eens goed bij zen ballen..es zien of em fotograaf genoeg is

            en anders maak'k er een mini SD van met 15 plaatsen
            foto als spiegel of als venster?

            Comment


            • #7
              Re: stormloop van fotografen?

              Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
              laat ze maar komen.

              als ik er een nodig heb op men trouw dan pak ik die fotograaf eens goed bij zen ballen..es zien of em fotograaf genoeg is

              en anders maak'k er een mini SD van met 15 plaatsen
              Ik schrijf mij alvast in
              natwork.be

              Comment


              • #8
                Re: stormloop van fotografen?

                [MOD] Interessant gegeven voor alle fotografen, vandaar verplaatsing naar Algemeen.

                Willy
                Hombre

                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                Comment


                • #9
                  Re: stormloop van fotografen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
                  als ik er een nodig heb op men trouw ...
                  en anders maak'k er een mini SD van met 15 plaatsen
                  Volgens mij valt deze aankondiging onder "Evenementen" of "Waarheen vandaag"
                  Kunnen we de datum van deze mini SD al vastleggen....
                  www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

                  Comment


                  • #10
                    Re: stormloop van fotografen?

                    mzzz de eerste 7 jaar trouw ik niet
                    foto als spiegel of als venster?

                    Comment


                    • #11
                      Re: stormloop van fotografen?

                      sjah ik ga mij wel bezighouden met fotografie als bijberoep en heb in de week bij unizo heel de uitleg en zo overlopen wel op bijberoep basis dus ik blijf gewoon werken

                      denk dat het anders heel moeilijk haalbaar is om dan goeie omzet te draaien in't begin en zo'n hoge sociale lasten...

                      een belangrijk punt da je toch moet opmerken en ik weet nie waarom de beroepsfotografen er dan zo op nakomen

                      -je mag jezelf niet ' fotograaf' noemen als je deze weg kiest zonder beroepsopleiding maar wel aan 'fotografie' doen dus 't is nog steeds een scheiding 'profs' en mensne die zich als beroep met fotografie bezighouden
                      je mag dit natuurlijk wel als je een diploma / getuigschrift haalt naderhand

                      want zie geen verschil als ik nu wel eens tussentijds die opleiding volg en mijzelf fotograaf mag noemen dan en dan ook nog eens heel goed zou blijken te zijn, zou ik geen verschil meer maken met een prof eh
                      nu kan je zonder opleiding ook professioneel bezig zijn en zou dan de erkenning pas komen door die 3 jaar opelinding


                      fin ik weet wa mij te doen staat de komende weken en ik weet dat ik toch hard ga werken om van mijn hobby/passie een mooi bijberoep te maken

                      Comment

                      Working...
                      X