Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje voor 350D bezitters

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vraagje voor 350D bezitters

    Hallo,

    even een klein vraagje voor diegenen die een 350D hebben, onlangs kwam ik erop tijdens het gebruiken van verschillende programma's dat slechts 1 autofocuspunt werkte (zie markering op foto), bij gebruik van de programma's M; AV; TV en P is slechts het gemarkeerde punt dat werkt, hoe ik de camera ook draai of doe en een ander onderwerp kies altijd dat ene punt is datgene waar het rode puntje oplicht.
    Kan iemand dit bevestigen of weerleggen, zodoende dat ik weet of er inderdaad een probleem is.

    alvast bedankt voor jullie hulp

    2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

  • #2
    Re: vraagje voor 350D bezitters

    misschien een domme opmerking, maar begrijp me niet aub verkeerd...

    zou het kunnen dat je de focus vastgezet hebt op één punt? zolang je dan niet terug naar automatische AF-point selectie gaat of manueel opnieuw een ander punt kiest (met dat wieltje bovenaan) zal je onmogelijk zijn om het toestel wijs te maken dat die op een ander punt moet scherpstellen.

    Soms vergeet ik dit ook, vandaar mijn opmerking.

    Comment


    • #3
      Re: vraagje voor 350D bezitters

      Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi
      misschien een domme opmerking, maar begrijp me niet aub verkeerd...

      zou het kunnen dat je de focus vastgezet hebt op één punt? zolang je dan niet terug naar automatische AF-point selectie gaat of manueel opnieuw een ander punt kiest (met dat wieltje bovenaan) zal je onmogelijk zijn om het toestel wijs te maken dat die op een ander punt moet scherpstellen.

      Soms vergeet ik dit ook, vandaar mijn opmerking.
      ja volgens mij staat ie vast.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: vraagje voor 350D bezitters

        Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi
        misschien een domme opmerking, maar begrijp me niet aub verkeerd...

        zou het kunnen dat je de focus vastgezet hebt op één punt? zolang je dan niet terug naar automatische AF-point selectie gaat of manueel opnieuw een ander punt kiest (met dat wieltje bovenaan) zal je onmogelijk zijn om het toestel wijs te maken dat die op een ander punt moet scherpstellen.

        Soms vergeet ik dit ook, vandaar mijn opmerking.

        Blijkbaar heb je gelijk , om een of andere reden heb ik misschien gedacht iets anders te doen en heb ik inderdaad de instelling gewijzigd, de toets die je daar voor gebruikt is namelijk dezelfde als deze waarmee je inzoomt op foto's (vergrootglas plus en min rechts bovenaan achteraan de camera), blijkbaar is deze de oorzaak van het misverstand.
        Toch bedankt voor de hint...
        2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

        Comment

        Working...
        X