Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Airshow Koksyde en het probleem tegenlicht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Airshow Koksyde en het probleem tegenlicht

    Dit weekend is het weer zover, we trekken naar Koksyde! Zoals elk jaar ( hoe kan het ook anders ) gaan we weer af te rekenen krijgen met de zon (hopelijk ) die pal op onze neus komt te schijnen .
    Nu bestaan er allerlei trukjes om daar mee om te gaan maar wat ik me nu afvraag is of een flits gebruiken in dit geval ook gaat helpen ?? Ik herinner mij ooit eens foto's buiten genomen te hebben van mijn huis en tuin en wanneer ik toen de flits gebruikte waren plots al m'n donkere plekken veel beter opgelicht. Maar of dit nu enige zin gaat hebben om te gaan flitsen in de lucht daar wou ik even het fijne van weten.
    O ja, naar het schijnt zouden de vliegtuigen dit jaar dichter naar het publiek hun show afwerken.. Eindelijk zou ik zeggen !!

    Erwin
    Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
    http://album.zoom.nl/user/lindberg/

  • #2
    Re: Airshow Koksyde en het probleem tegenlicht

    Je zal toch een wat langere sluitertijd moeten gebruiken door de combinatie telelens/beweging waardoor de invloed van een flits bij een afstand van een metertje of tien helemaal onbestaande is. Vergeet de flits.

    Gebruik zeker de zonnekap en maak enkele testshots waarbij je het histogram nakijkt op sterk overbelichte zones, standaard een halve stop of zo onderbelichten (-1/2EV) is aan te bevelen. Goedkope groothoeklenzen zijn overigens gevoeliger aan tegenlicht dan telelenzen.
    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

    Comment


    • #3
      Re: Airshow Koksyde en het probleem tegenlicht

      Bedankt Hombre !!
      Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
      http://album.zoom.nl/user/lindberg/

      Comment

      Working...
      X