Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dringend Hulp nodig bij Exporteren Raw images

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dringend Hulp nodig bij Exporteren Raw images

    Beste BD'ers ...


    Als ik m'n foto's ( Raw formaat ) wil overbrengen naar pc , vind ik ze nergens terug ??? in explorer staan geen files in m'n folder en met andere progr. ook niet , wat doe ik verkeerd of te weinig ??? jpeg werken wel.

    Dus als ik camera instel op Raw + jpeg Large dan zie ik enkel de jpegs in windows, als ik instel op alleen Raw dan zie ik niets, in digital photo Pro zijn de folders noch de camera te zien in de browser

    Ik gebruik de Digital photo Pro 1.6.1 van canon en verder PS, alle software & drivers geinstalleerd die bij de camera bijgeleverd zijn.
    M'n camera is verbonden via firewire, en windows XP PRO is besturingssysteem.


    edit mod
    Gezien de wending die deze topic neemt verplaats ik deze naar "algemeen"
    groetjes
    Jo(han)
    Last edited by Jo; 21 augustus 2005, 11:38.
    "Denk zelf. Kijk Zelf. Oordeel Zelf. Beslis zelf. "

  • #2
    Re: Dringend Hulp nodig bij Exporteren Raw images

    misschien het programma cameraWindow eens gebruiken...

    Zo zet die bij mij alle foto's steeds in een vooraf ingestelde directory en ook nog in mappen die automatisch gecreeerd zijn volgens shoot-date ( datum ) ... Superhandig!!

    Heb je al eens een search gedaan via my computer naar *.CR2 ?

    Comment


    • #3
      Re: Dringend Hulp nodig bij Exporteren Raw images

      Oorspronkelijk geplaatst door Plex
      misschien het programma cameraWindow eens gebruiken...

      Zo zet die bij mij alle foto's steeds in een vooraf ingestelde directory en ook nog in mappen die automatisch gecreeerd zijn volgens shoot-date ( datum ) ... Superhandig!!

      Heb je al eens een search gedaan via my computer naar *.CR2 ?

      Ja niets te vinden ...
      Als ik m'n CF card eerst in een image tank steek zijn ze wel zichtbaar, of is het mogelijk dat de raw files niet direct vanaf de camera ( link naar pc met Firewire ) te zien zijn in windows ??
      "Denk zelf. Kijk Zelf. Oordeel Zelf. Beslis zelf. "

      Comment


      • #4
        Re: Dringend Hulp nodig bij Exporteren Raw images

        En als je de CF in een gewone kaartlezer steekt (aangesloten op je computer natuurlijk). Windows ziet deze dan als een gewone drive en RAW zijn ook maar bestanden, dus je zou moeten zien staan in Explorer.
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

        Comment


        • #5
          Re: Dringend Hulp nodig bij Exporteren Raw images

          Oorspronkelijk geplaatst door JePe
          En als je de CF in een gewone kaartlezer steekt (aangesloten op je computer natuurlijk). Windows ziet deze dan als een gewone drive en RAW zijn ook maar bestanden, dus je zou moeten zien staan in Explorer.

          Ook als ik m'n D70 verbindt via USB kan ik m'n camera benaderen als een bijkomend station en kan gewoon bestanden nr en van m'n CF schrijven/lezen
          DVC

          Comment


          • #6
            Re: Dringend Hulp nodig bij Exporteren Raw images

            Heb ook dit probleem met m'n 20D.

            Doch ik gebruik reeds van in den beginne een CF PCMCIA kaartlezer (voor in laptop) die windows dan ziet als een gewone drive en de *.CR2 files als gewone bestanden.
            Het downloaden van de RAW foto's (die toch steeds veel data in beslag nemen) gaat dan ook veel sneller.

            Heb me verder nooit meer de vraag gesteld waarom de CR2 files niet over USB kunnen gedownload worden (misschien is dit niet de bedoeling )
            Greetz Geert.
            Canon gerief...

            Comment


            • #7
              Re: Dringend Hulp nodig bij Exporteren Raw images

              Oorspronkelijk geplaatst door GeertB
              Heb ook dit probleem met m'n 20D.

              Doch ik gebruik reeds van in den beginne een CF PCMCIA kaartlezer (voor in laptop) die windows dan ziet als een gewone drive en de *.CR2 files als gewone bestanden.
              Het downloaden van de RAW foto's (die toch steeds veel data in beslag nemen) gaat dan ook veel sneller.

              Heb me verder nooit meer de vraag gesteld waarom de CR2 files niet over USB kunnen gedownload worden (misschien is dit niet de bedoeling )
              Zou moeten verholpen zijn als je de nieuwste versie van de firmware installeerd (volgens de website toch)
              Groetjes,
              Snorreke

              Comment


              • #8
                Re: Dringend Hulp nodig bij Exporteren Raw images

                Normaal moet een overdracht van CR2 bestanden via Firewire mogelijk zijn maar ik zou er geen moeite voor doen, en me een degelijke kaartlezer aanschaffen.

                Ik ben nooit een voorstanden geweest van het verbinden van de camera met de computer om je beelden te verhuizen. De mogelijkheid is een noodmiddel maar niet meer dan dat. Bedenk dat ook aansluitingen aan sleet onderheving zijn en dan is helemaal buiten proportie om bij een profbody te willen besparen op een lezer van rond de 25 Euro of zo.


                MVG, Jeff
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #9
                  Re: Dringend Hulp nodig bij Exporteren Raw images

                  Allemaal bedankt voor jullie reacties
                  Via de xdrive II ( doet ook dienst als kaartlezer ) gaat het perfect

                  tnxs
                  "Denk zelf. Kijk Zelf. Oordeel Zelf. Beslis zelf. "

                  Comment

                  Working...
                  X