Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterijen in handbagage

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Batterijen in handbagage

    Binnenkort ga ik op reis naar sri lanka. Zou ik mijn batterijen voor mijn canon 10d in mijn handbagage op het vliegtuig durven nemen ? Of kan dit voor problemen zorgen bij de veiligheidscontrole ?
    Wat doen jullie meestal ?

    BB.

  • #2
    Re: Batterijen in handbagage

    Mijn volledige fotouitrusting gaat mee als handbagage, dus incluis batterijen, geen enkel probleem gehad en reis ging naar Amerika.

    Ps: Prettig verlof

    Mvg,

    Serre
    Canon 10D - Sigma 24 - 70 f 2.8 EX DG - Canon 70 - 200 f 2.8 L - Canon 550 EX

    Comment


    • #3
      Re: Batterijen in handbagage

      Alleen als je accu's op basis van Semtex gebruikt, kun je enige problemen verwachten. Maar ik heb gehoord dat je dat soort krachtige accus'ook niet in je gewone koffer mag stoppen

      Zonder gekheid, als je al geen batterijen en accu's meer mag meenemen, wordt het wel heel erg moeilijk om op reis te gaan. Ik heb ook na het strenger worden van de beveiliging regelmatig gevlogen en ik heb van alles in mijn foto- en computertas meegenomen, maar nooit een opmerking over accu's (o.i.d.) gekregen. Wel hebben beveiligingsmensen een keer bijna een memorecorder met een nog niet uitgewerkt interview naar de knoppen geholpen. Kijk uit voor dingetjes die niet regelmatig door de beveiligingsmensen worden gezien; juist dat soort spul vertrouwen ze niet.

      En vergeet ook niet dat nooit gebruikte mini-zakmesje uit je tas te halen - als ze dat in je handbagage vinden wordt het meestal gewoon in beslaggenomen.

      Groeten, Miriam

      Comment


      • #4
        Re: Batterijen in handbagage

        Tui & Thomas Cook vermelden op hun ticketten dat je :
        1. De batterijen in je toestel moet laten en die in de handbagage.
        2. Reservebatterijen netjes verpakt (dat je er niet snel aan kan zeker ?) in de handbagage, niet in de koffer(s).

        Comment


        • #5
          Re: Batterijen in handbagage

          Stop zeker geen enkel toestel in je gewone bagage als er de batterijen nog inzitten. Ik ben ooit naar Bahrein geweest om enkele persluchtdrogers na te zien, en toen zat de lekzoeker (voor koelgas) in de bagage. In Zaventem hebben ze die koffer gewoon op het vliegtuig gezet, maat op Heathrow (waar ik een andere vlieger moest nemen) is die koffer achtergebleven om die te onderzoeken. Het gevolg was dat ik daar in Bahrein zonder gereedschap en ook zonder kleding zat . De volgende dag hebben ze dan die koffer toch doorgestuurd naar de luchthaven van Bahrein, en ze hadden het cijferslot netjes opengemaakt (stond op de juiste combinatie toen ik die terugkreeg). De batterijen zaten er los bij, samen met een brief waarin uitgelegd werd dat er geen batterijen in de toestellen mochten zitten.

          Dat was 1 jaar na de eerste golfoorlog, maar ondertussen zal de controle nog wat scherper geworden zijn .
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Batterijen in handbagage

            Iemand moet mij hier eens uitleggen welk gevaar accu's bevatten?!
            flickr

            Comment


            • #7
              Re: Batterijen in handbagage

              Oorspronkelijk geplaatst door guRuh
              Iemand moet mij hier eens uitleggen welk gevaar accu's bevatten?!
              Als ze in de bagage een toestel zien, waarin batterijen zitten, dan kan er aan die batterijen altijd wel één of ander ontstekingsmechanisme gekoppeld zijn. Daarom moeten de batterijen apart gehouden worden van de apparatuur.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Batterijen in handbagage

                Als dat zo zit, dan zou je in principe ook je GSM niet mogen meenemen, en tenslotte zijn dat volgens mij de enige dingen die al een paar maal in het nieuws kwamen vanwege ontplofte batterijen, t'zal wel allemaal zo streng niet zijn zeker. Eigenlijk zijn wij zelf allemaal een beetje de schuld dat sommige dingen niet meer mogen, want via allerlei vraagstellingen geven wij de veiligheidsveranwoordelijken de pap in de mond.

                Comment


                • #9
                  Re: Batterijen in handbagage

                  Het is allemaal veel eenvoudiger dan dat.

                  Zware batterijen (met zuur) kunnen lekken en serieuse schade berokkenen. Een auto-accu zal je dus niet kunnen meenemen (maar is ook vrij onhandig om in een camera te steken hé).

                  De reden dat een batterij goed verpakt moet zitten, is dat er bij contact met andere stoffen (een simpele broeksriemgesp of ander metaal bijvoorbeeld) een kortsluiting, opwarming en brand kan ontstaan.

                  Een lamp (zaklamp,duiklamp,flitser met pilootlicht) moet ofwel zonder batterij vervoerd worden ofwel met de batterij losgekoppeld of omgedraaid. Bij toestellen waarbij demonteren onmogelijk is (waterdichte lampen/ flitsers) moet een beveilgingsmecanisme verhinderen dat de lamp aanslaat, opwarmt en brand veroorzaakt. Het is niet de eerste keer dat een zaklamp zorgt voor een brandje in het ruim.

                  Geen terrorisme dus, alleen brand vermijden.
                  nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
                  http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

                  Comment

                  Working...
                  X