Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

selphy of pixma?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • selphy of pixma?

    ik zoek een deftige fotoprinter maar twijfel tussen de selphy-reeks (de cp600 of 500) en de pixma-reeks (de ip90 of 5000) van canon. voordeel van pixma: je kan er ook a4's mee afdrukken en gewone documenten, de selphy is een echte fotoprinter. de pixma heeft dus duidelijk wel meer mogelijkheden, maar is de fotokwaliteit even goed?

    ik heb al een search gedaan en niet echt een sluitend antwoord gevonden... enige ervaringen, dan vooral specifiek over de fotokwaliteit van de printers?
    Last edited by joost_v; 10 januari 2007, 16:07.
    Nikon D80 en toebehoren.

  • #2
    Re: selphy of pixma?

    Ik ben een gelukkige beziter van een IP5000, en ben zeer content hiervan.

    Ook een aantal keren A4 portretjes geprint op glanspapier en dat ziet er perfect uit, maar wat betekenen mijn woorden, als ik die print niet kan tonen
    Groets, Gerhard
    Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500

    Comment


    • #3
      Re: selphy of pixma?

      Ik zou zeker de CP500/600 niet kopen, omwille van 1 reden:

      Staan helemaal onderaan in de lijst met maar 7 jaar houdbaarheid van de prints... Dit zijn dan nog testen achter glas, als je een printje aan de frigo hangt zal het nog veel sneller (in de orde van een paar maanden) verbleken omdat lucht er bij kan.

      De nieuwe Selphy DS700 staat relatief hoog met 42 jaar. Over het algemeen loopt Canon een beetje achter op dit gebied tov Epson en HP.

      Canon heeft onlangs nog maar medewerking gegeven aan het Wilhelm Research... Nieuwe producten (en er komen er een hoop tegen het einde van het jaar) zullen waarschijnlijk beter scoren dan wat Canon tot nu toe heeft gepresteerd op bewaarbaarheid van z'n prints.
      Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

      Comment


      • #4
        Re: selphy of pixma?

        te laat

        kheb de cp500 besteld

        ik had dat ook al gelezen van die 7 jaar, maar ik ben niet van planom heel veel foto's af te printen, en dan print ik ze liever na 7 jaar nog eens af dan kans te lopen bij een epson printer dat door een beetje vocht of water de inkt uitloopt (heb je niet voor bij dye-sub)
        Nikon D80 en toebehoren.

        Comment

        Working...
        X