Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bewerking van copyright materiaal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • bewerking van copyright materiaal

    Beste medeforumleden,

    Ik heb bij een professioneel fotograaf een fotoreportage laten maken van mijn 6 maand oude dochter. Van de 14 verschillende foto's zitten er 3 tussen met vlekken op. Hij heeft deze foto's niet digitaal getrokken. Deze 3 foto's zijn echter qua gezichtsuitdrukkingen en compositie de mooisten van die reeks. Nu de vraag: mag ik deze foto's (kostenplaatje € 221,00) inscannen en er digitaal de afschuwelijke vlekken uithalen of niet, copyrightmatig gezien? Er is 1 bij waarop een witte wazige vlek meer dan 1x1cm is en de foto zelf is slechts 9x13cm. Mits clonen en darkening moet die nog accepteerbaar gemaakt kunnen worden. De andere 2 foto's hebben op de bleke achtergrond een langwerpige donkere vlek door vuil op de lens (waterdruppel of zo)

  • #2
    Re: bewerking van copyright materiaal

    Amai ik zou mijn geld terugvragen.

    Maar ff serieus, alles hangt ervan af van wie de rechten heeft op die foto natuurlijk. Is daar een contract bij ofzo of heb je een faktuur met verkoopsvoorwaarden?

    Zelf heb ik nog nooit een shoot laten doen, dus ik zou niet weten wat er gangbaar is.

    Groetjes,
    Dave
    pixelpusher

    Comment


    • #3
      Re: bewerking van copyright materiaal

      Neen, geen contract en geen factuur. enkel een handgeschreven rekening met 'Voldaan' op.

      groeten,

      Yann

      Comment


      • #4
        Re: bewerking van copyright materiaal

        Heb je dan alleen betaald om op het knopje te laten drukken?
        Ik dacht dat je bij het ontwikkelen van analoge foto's toch ook correcties kan uitvoeren. Is dat niet het werk voor je centen?

        Comment


        • #5
          Re: bewerking van copyright materiaal

          Yann

          Teruggaan naar de fotograaf en goede foto's eisen. Je hebt immers betaald
          voor degelijk werk. Waarom het je de foto's eigenlijk aanvaard ? Je had ze
          reeds bij het afhalen kunnen weigeren en betere kwaliteit vragen.

          Comment

          Working...
          X