Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bested Viewed in 1024x786????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bested Viewed in 1024x786????

    Beste Forumleden,

    Mijn site www.Fotobos.nl is gebouwd voor schermresolutie 1024x768. Dan ziet het er naar mijn mening mooi uit. Nu zijn er wat mensen geweest die op een grote resolutie werken en zij hebben nogal wat aanmerkingen. Nu heb ik twee vragen:

    1. Zijn er veel mensen die op zo'n hoge resolutie kijken, of zijn dit uitzonderingen.

    2. Moet een site op alle resoluties bekeken kunnen worden of mag je als website bouwer een meest geschikte resolutie opgeven?

    3. Hebben jullie nog tips of aanmerkingen?

    Alvast bedankt

    Groetjes Ferry
    www.Fotobos.nl

  • #2
    Re: Bested Viewed in 1024x786????

    Ik weet niet wat je op je site hebt draaien, maar als ik het menu wil gebruiken geeft Norton Antivirus een waarschuwing dat je op mijn computer probeert in te breken. Als dat bij meer mensen gebeurt, lijkt me dat een groter probleem dan "best viewed in 1024x768".

    Groeten, Miriam

    Comment


    • #3
      Re: Bested Viewed in 1024x786????

      Een virusmelding heb ik hier niet, maar de layout (meer bepaald de achtergrond) oogt wat vreemd op een 1600x1200 scherm. Door de herhaling van het achtergrondmotief lijkt het een beetje op een lappendeken.

      Als ik even de statistieken van de BD homepage overloop, zie ik oa de volgende gegevens:

      1024x768: 50,35%
      1280x1024: 22,85%
      800x600: 7,92%
      1152x864: 7,23%
      1280x960: 4,69%
      1600x1200: 3,16%

      Je hoeft voor een niet-professionele site niet in verschillende resoluties te gaan werken. Er zijn trouwens nog maar weinig websites die effectief verschillende resoluties aanbieden.
      Vanzelfsprekend moet je wél voorzien dat bezoekers met een andere schermresolutie toch jouw site kunnen bezoeken. Ik denk hier aan het resizen van frames, het voorzien van scrollbalken enz.
      Hombre

      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

      Comment


      • #4
        Re: Bested Viewed in 1024x786????

        Ik zit op 1600x1200 32 bits.
        Site laadt bliksemsnel alsook de foto's.
        Hier geen problemen.
        Geen lappendeken, alleen rechts op mijn scherm heb ik een vrije ruimte waar niets te zien is. Maar dat heb ik bij meer site's die op 1024 zitten.

        Groetjes

        JO
        Last edited by jo99841; 11 juli 2005, 08:54.
        Groetjes
        ----JO

        Comment


        • #5
          Re: Bested Viewed in 1024x786????

          De site lijkt mij ok zo.
          Ik zelf zie graag een iets grotere versie van de foto's. Maar dat kost natuurlijk ook weer meer ruimte.

          Ik zie dat je statistieken verzamelt, zolang de meerderheid bedient wordt is het goed zeker. Merk op dat je eigen instelling waarschijnlijk wel de grootste bijdrage leveren. Want 9 op 10 ben je zelf de grootste fan van je eigen site
          Tot sluitertijd, Dirk

          Comment


          • #6
            Re: Bested Viewed in 1024x786????

            Oorspronkelijk geplaatst door mvdh
            Ik weet niet wat je op je site hebt draaien, maar als ik het menu wil gebruiken geeft Norton Antivirus een waarschuwing dat je op mijn computer probeert in te breken. Als dat bij meer mensen gebeurt, lijkt me dat een groter probleem dan "best viewed in 1024x768".

            Groeten, Miriam
            Hier ook : bij het openen van de site :

            Comment


            • #7
              Re: Bested Viewed in 1024x786????

              Da's vreemd......

              Kan me niet voorstellen dat er een inbraak poging is. Site wordt netjes gehost door Tiscali. Misschien dat simpleviewer er iets mee te maken heeft?
              Heb deze klacht nog nooit eerder gehad!!



              PS: Achtergrond is nu aangepast tot 1600X1200
              Last edited by Fotobos; 11 juli 2005, 10:52.
              www.Fotobos.nl

              Comment

              Working...
              X