Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotograaf

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotograaf

    hallo,

    ik zou graag weten wat het ongeveer kost om een fotograaf in te huren voor een bruiloft, dit voor een volledige dag.

    iemand een richtprijs?

    alvast bedankt

  • #2
    Re: Fotograaf

    Dit onderwerp staat in dit subforum niet zo op zijn plaats, vandaar de verplaatsing naar Algemeen.
    Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
    --------

    Comment


    • #3
      Re: Fotograaf

      Dit hangt denk ik een beetje van fotograaf tot fotograaf af, evenals van de reportage (aantal afdrukken, grootte van de afdrukken enz...)
      Volgens mij kan je best even wat rondsurfen. Veel fotografen zetten hun prijzen wel op hun website samen met enkele voorbeelden van hun producten. Zo kan je ook al een 1ste selectie maken omtrent de stijl die jou al dan niet ligt.
      En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

      Comment


      • #4
        Re: Fotograaf

        voor €250, eten en drinken en een plaatske naast tante Jeanne kom ik een hele dag af en krijgt ge 1 gig onbewerkte foto's waar ge uw plan mee moogt trekken
        Mac

        Comment


        • #5
          Re: Fotograaf

          Bij een prof ( een die er moet van leven ) zal je rap aan 1000€ zitten, een amateur daarintegen ...
          Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

          Comment


          • #6
            Re: Fotograaf

            Neem vooral een prof want idd die moeten ook leven

            Comment


            • #7
              Re: Fotograaf

              Oorspronkelijk geplaatst door de-jaak
              hallo,

              ik zou graag weten wat het ongeveer kost om een fotograaf in te huren voor een bruiloft, dit voor een volledige dag.

              iemand een richtprijs?

              alvast bedankt
              1000 euro is een goede richtprijs. Maar niet elke fotograaf levert voor dit bedrag hetzelfde. Dus goed rondvragen en zeker zijn dat er geen extra kosten bijkomen achteraf.
              Fullator
              Fotostudio Candela Zone
              website: http://www.chronax.be
              website: http://www.marquisemodels.eu

              Comment


              • #8
                Re: Fotograaf

                ok, bedankt iedereen voor de replys, nu weet ik ongeveer waar ik me kan aan verwachten.

                Comment


                • #9
                  Re: Fotograaf

                  Dus neem ccf

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotograaf

                    Huwelijk steeds laten doen door een beroepsfotograaf, nooit een amateur.

                    Reden 1) dit is de specialiteit van een beroeps die zijn brood verdiend met dit soort fotografie, ze zijn de cermonie gewoon en leveren goed werk af.

                    Reden 2) mocht er toch iets fout gaan heb je recht van spreken, en kan je schadevergoeding vragen, dit is niet zo bij een amateur.


                    De gelegenheid is te belangrijk om met een beunhaas in zee te gaan.


                    MVG, Jeff
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotograaf

                      Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
                      De gelegenheid is te belangrijk om met een beunhaas in zee te gaan.

                      MVG, Jeff
                      bwah..den eerste keer mss...maar de tweede of de derde keer denken de mensen daar toch vaak anders over.
                      Mac

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fotograaf

                        Ben vorig jaar getrouwd en heb er nooit over getwijfeld dat ik een prof wou. Wel effe checken of je de prof wel goed genoeg vindt he. De ene is toch meer je smaak dan de andere

                        Kostprijs voor een totaal afgewerkt album 1250€.

                        Vrienden hebben mij vorig jaar ook gevraagd om de trouwfotograaf voor hen te zijn op hun trouw. Want ze vinden mijn foto's mooi en ze hadden geen geld over voor een prof. Ik heb dat dus na het hen af te raden maar gedaan.

                        Resultaat als ik naar onze foto's kijk en vergelijk zijn die van onze fotograaf zeker beter dan de mijne. De hoofdreden was het verschil in ervaring met zo een zaken.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fotograaf

                          Met die schade vergoeding ben je ook niets.
                          Voordeel van een hobby-ist (noem het geen amateur want ze maken vaak betere foto's dan de pro's) is dat ook foto's bijbestellen voor familie en vrienden aan een betaalbare prijs is.

                          Voor de communieviering van mijn dochter was er ook een pro. De mensen werden gevraagd om braaf op hun stoel te zitten. Ik heb van mijn stoel foto's gemaakt.

                          De fotograaf vroeg 1,70 Euro per foto. Die man bood achteraf zo'n 150 foto's aan om te bestellen en er was in mijn ogen geen enkele foto goed. Ze waren te onscherp en de flits belichting was niet goed.

                          Omdat ze zo slecht waren van die profesionele fotograaf heb ik al mijn foto's laten afdrukken. Ik had er 250 gemaakt om te oefenen met het maken van foto's in een kerk. Allemaal van mijn plaats getrokken en zonder gebruik van flits. De mensen mochten dan voor 0,25 Euro foto's laten bijbestellen. Ik heb zo 300 foto's verkocht (15 kinderen) van mijn oefenmateriaal. De mensen waren blij dat ze iets hadden.

                          Dus als je iemand vind die het met plezier doet, en die heeft iets of wat ervaring met nemen van foto's dan ga je er gerust voor.

                          Je moet als fotograaf wel weten, dat je er eigenlijk niet bij bent. Want het event maak je als fotograaf niet echt mee, je bent constant met foto's bezig en dan kan je niet meegenieten. Dus voor een huwelijk van een dochter of zoon zou ik zelf geen foto's maken.
                          Last edited by FotoDirk; 11 juli 2005, 09:28.
                          Tot sluitertijd, Dirk

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fotograaf

                            Oorspronkelijk geplaatst door Mac Quoy
                            bwah..den eerste keer mss...maar de tweede of de derde keer denken de mensen daar toch vaak anders over.
                            Mac
                            IMHO:
                            Trouwen doe je slechts éénmaal in je leven, iedereen heeft recht op DE VERGISSING van zijn leven. Daarna geniet je de status van "Gelukkig gescheiden"


                            MVG, Jeff
                            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fotograaf

                              Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
                              IMHO:
                              Trouwen doe je slechts éénmaal in je leven, iedereen heeft recht op DE VERGISSING van zijn leven. Daarna geniet je de status van "Gelukkig gescheiden"


                              MVG, Jeff
                              ik heb me zo al een paar keer vergist in mijn leven... mijn exen namen telkens die duur betaalde fotoboeken mee... de volgende keer ga ik daar toch geen geld meer in steken hoor...
                              Mac

                              Comment

                              Working...
                              X