Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belgen worden toch maar steeds benadeeld!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Belgen worden toch maar steeds benadeeld!

    Het is nog niet voldoende dat we in ons eigen apenlandje chronisch een veel te hoge prijs moeten betalen voor ons materiaal in vergelijking met onze buurlanden.Nu lanceert Nikon Duitsland vanaf 1 juli een tijdelijke aktie waarbij eigenaars of toekomstige eigenaars maar liefst 20% korting krijgen op aankoop van bepaalde accessories na registratie van zijn of haar digitale Nikon camera.(Zie de homepage van Nikon op www.nikon.de).
    Ik heb lang getwijfeld om mijn D70 ofwel in een officiële winkel te kopen,ofwel in het buitenland op de bekende adressen aan een veel goedkopere prijs.Na een lange tweestrijd heb toen toch voor het eerste gekozen om toch maar de inlandse economie te steunen.Wie is nu gefopt? Slecht advies gekregen, aan een veel te hoge prijs gekocht en dan nu wordt je nog eens de grond ingeduwd met zo'n aktie dat natuurlijk (misschien voorlopig?) niet zal gevolgd wordt door Nikon België.
    Ondergetekende heeft er genoeg van.Mijn excuses aan alle Belgische handelaars, maar deze keer denk ik aan mijn portefeuille. Volgende keer trek ik naar het buitenland voor mijn aankopen.
    Fujifilm X-H1, Fujifilm X-T2, Fujifilm X-E2, XF 10-24 F4,XF 18-55 F2.8-4 ,XF 55-200 F3.5-4.8,XF 56 F 1.2, XF 23mm f/1.4, Godox AD200, Godox AD180.

  • #2
    Re: Belgen worden toch maar steeds benadeeld!

    koop in het vervolg in de Aldi: Duits en toch naast de deur...
    Velen hier op BD zijn u reeds voorgegaan
    Mac
    ps: ben net terug van Duitsland waar ik een gratis drankje kreeg aangeboden, mijn sensor gratis gecleaned werd en ik een afstandsbediening voor de helft van de prijs van hier bij de lokale fotoboer gekocht heb.
    Als ik daar iets wil drinken zegt hij dat hij geen café is, een sensor reinigen kost € 75 euro en het toestel moet twee weken binnen en de afstandsbediening kan besteld worden tegen begin september aan meer dan het dubbele van de prijs in Duitsland.
    Dus mij gaat ge van die Duitsers geen kwaad woord meer horen zeggen
    Es Lebe Duetschland..Es lebe Hoch... Hoch... Hoch...
    Maar mijn niuewe sigma 150 mm heb ik dan weer hier ergens ten lande gekocht want die was in dat verrekte Duitsland dan weer een stuk duurder
    Dus mij gaat ge van die Belgen geen kwaad woord meer horen zeggen
    Viva la Belgique....

    Comment


    • #3
      Re: Belgen worden toch maar steeds benadeeld!

      als er 1 iemand moet denken aan de inlandse economie zijn het de merken zelf, die zijn volgens mij de schuld en dan natuurlijk de verliezers bij die veel te hoge bedragen tegenover de andere landen... dat zij hun prijzen es verlagen en gelijk trekken met de andere landen, Nederland en Duitsland zijn opslag een massaal groot publiek verloren...
      bij mij komt alles nu van Corne en zie geen reden om mijn plaatselijke dealer rijker te maken en 30% meer te betalen...

      Comment


      • #4
        Re: Belgen worden toch maar steeds benadeeld!

        Begin moraalriddermode>>>
        Allemaal goed en wel, maar doordat er zoveel in het goedkope buitenland gekocht word, gaan er hier lokaal weer xxx banen verloren, mensen moet weer gaan stempelen, en de werkende mens, die wat geld denkt te besparen op de aankoop van zijn camera, zal worden afgerekend op zijn loonbriefje. En zeg niet dat we het niet wisten. en beschuldig dan aub weer geen politiekers, we zijn allemaal schuldig.
        Een beetje sjauvenisme zou in dit land wel helpen. maar ja, wij doen alles in het zwart, want dan betalen we geen belasting ( hallo? hoe hypocriet en kortzichtig kan iemand zijn?)
        Einde moraalriddermode <<<<

        Comment


        • #5
          Re: Belgen worden toch maar steeds benadeeld!

          Europa kan hier een oplossing zijn. Gelijke prijzen en gelijke belastingen. Europa is dan één grote afzetmarkt, waardoor het voor de bedrijven opnieuw de moeite is om iets speciaals te doen want er zijn veel klanten.

          Maar ik vrees dat we daar nog ver van verwijderd zijn.
          Nikkon D7000 • Nikkor AF-S 35mm f1.8G • Nikkor 50mm f1.8D • Nikkor AF-S 18-70mm f3.5-4.5G • Sigma 70-200 F2.8 & converter 1.4x • SB-600
          Website: http://www.matthieucalu.be - vernieuwd!

          Comment


          • #6
            Re: Belgen worden toch maar steeds benadeeld!

            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
            Begin moraalriddermode>>>
            Allemaal goed en wel, maar doordat er zoveel in het goedkope buitenland gekocht word, gaan er hier lokaal weer xxx banen verloren, mensen moet weer gaan stempelen, en de werkende mens, die wat geld denkt te besparen op de aankoop van zijn camera, zal worden afgerekend op zijn loonbriefje. En zeg niet dat we het niet wisten. en beschuldig dan aub weer geen politiekers, we zijn allemaal schuldig.
            Een beetje sjauvenisme zou in dit land wel helpen. maar ja, wij doen alles in het zwart, want dan betalen we geen belasting ( hallo? hoe hypocriet en kortzichtig kan iemand zijn?)
            Einde moraalriddermode <<<<
            Rudy,

            Je hebt ergens gelijk.
            Wat dacht je van één btw-tarief in gans Europa?

            Neen, ik ga weer niet beginnen anders gaan ze me weer vertellen dat
            ik cafépraat aan "'t verkopen" ben
            Economisch ligt Europa zo goed als op zijn g*t...

            En belastingen?
            Kijk eens wat een paar van onze sportmensen gedaan hebben
            Het chauvinisme is hier ook ver zoek maar ze hebben wel meegedaan aan
            de Olympische Spelen in Athene....en zijn naar "huis" gekomen met een paar
            medailles die hoogswaarschijnlijk in een glazen kast liggen ergens in Monaco.

            Voilà Rudy, ik heb géén politici beschuldigd...

            En de werkende mens Rudy, of de zieke mens, of de werkloze en nog
            andere gewone mensen Rudy, die treft geen schuld.
            Als de gewone mens genoeg geld heeft, dan kan die mens ook kopen...
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Belgen worden toch maar steeds benadeeld!

              betaalde in Luxenburg 84 eurocent voor een liter diesel, weer in Holland 1.06 cent, woon er ruim 200 km vandaan maar anders wist ik het wel hoor.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Belgen worden toch maar steeds benadeeld!

                een btw tarief is al een goede stap. maar willen we wel echt alles gelijk? er zijn landen rondom ons waar de sociale voorzieningen veel minder zijn, de autos veel duurder zijn, sommige taksen veel hoger zijn. men meer uren moet werken. men geen brugpensioen kent. zo kan je ook uren doorgaan.
                en sjauvenisme (net als burgerszin) is een enorme basis, die we hier tekort hebben. kijk rondom ons, ne nederlander is fier dat hij dat is, ne fransman nog straffer. eigenlijk zo goed als alle landen hebben dat. het zijn alleen de belgen die liggen te kankeren op alles en nog wat, tot op hun eigen landgenoten toe. pas op, ik zeg niet dat alles perfekt is, maar zien we niet alles teveel door onze eigen zwarte bril?

                Comment


                • #9
                  Re: Belgen worden toch maar steeds benadeeld!

                  Oei, gaan we hier de wereld veranderen ?
                  Remember van waar uwen EZI kwam, Rudy ?

                  En ik ben je eigenlijk dankbaar: voor mij is het ( tot nu toe ) AC-foto en Top-FOTO en NOOIT of NOOIT iets meer in den Belgique !!!

                  Wat Mac zo prachtig met zijn galgenhumor resumeerde kan ik niet beter zeggen: vriendelijk, uitzonderlijk goede dienstverlening, geen of te verwaarlozen wachttijden bij een bestelling.
                  In België: net het tegenovergestelde.


                  Ik kan er hélé straffe verhalen over vertellen, alle BD-ers mogen het weten, maar niet meer via deze site....

                  Als de tijd daar is meer uitleg. Beloofd.
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Belgen worden toch maar steeds benadeeld!

                    En toch zijn er ook nadelen, ik kocht een powershot G6 bij topfoto.de als backup 'in geval van', kwam gisteren tot de conclusie dat de flits niet functioneert, nu kan ik voor een toestel van een paar weken oud natuurlijk nog in garantie kosten gaan doen om het hersteld te krijgen, of wel OP MIJN KOSTEN opsturen naar hier of daar, ofwel op mijn kosten naar topfoto rijden, deze kosten lopen snel op, dan had ik hem natuurlijk beter bij bvb Otto hier vlak bij mijn deur gekocht, de winst die ik maakte zal er vlug aan zijn in dit geval

                    PS, ondanks 3e of 4e aankoop bij Ingo, geen 'bak' koffie gezien, al is dit maar een detail

                    Comment


                    • #11
                      Re: Belgen worden toch maar steeds benadeeld!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Mar©
                      Oei, gaan we hier de wereld veranderen ?
                      Remember van waar uwen EZI kwam, Rudy ?

                      En ik ben je eigenlijk dankbaar: voor mij is het ( tot nu toe ) AC-foto en Top-FOTO en NOOIT of NOOIT iets meer in den Belgique !!!

                      Wat Mac zo prachtig met zijn galgenhumor resumeerde kan ik niet beter zeggen: vriendelijk, uitzonderlijk goede dienstverlening, geen of te verwaarlozen wachttijden bij een bestelling.
                      In België: net het tegenovergestelde.


                      Ik kan er hélé straffe verhalen over vertellen, alle BD-ers mogen het weten, maar niet meer via deze site....

                      Als de tijd daar is meer uitleg. Beloofd.
                      Mar@, even redelijk blijven hé, ik heb de rs minder dan 20000 bef in duitsland betaald, terwijl ik hier onder de 65000 hem niet vond. Ik heb de vraag aan Olympus Belgie gesteld of ze tegemoet konden komen. ze konden dat absoluut niet, het had te maken met een lot einde reeks bij de duitsers. je zult mij niet snel voor 10% op een camera naar duitsland rijden hoor. maar in dat specifiek geval was het iets anders.
                      Ik zal het nog anders zeggen, het is niet omdat mijn kinderen niet meer naar school gaan, dat er geen geld van mijn belastingen meer naar onderwijs gaat nietwaar??
                      de wereld veranderen ga ik niet kunnen, maar ik heb wel bepaalde waardes.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Belgen worden toch maar steeds benadeeld!

                        Yeps, toon mij dan eens een winkel waar ze de Mark II aan 3.200 euro verkopen.
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #13
                          Re: Belgen worden toch maar steeds benadeeld!

                          Oorspronkelijk geplaatst door Mar©
                          Yeps, toon mij dan eens een winkel waar ze de Mark II aan 3.200 euro verkopen.
                          misschien de Mar© II......??
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Belgen worden toch maar steeds benadeeld!

                            Wie koopt er nu nog iets hier in Belgie als je net over de landsgrenzen zoooveel goedkoper af bent en de service veel en veel beter is???

                            Ik hou van Hollaaaaaaaand met zijn .....

                            Comment


                            • #15
                              Re: Belgen worden toch maar steeds benadeeld!

                              Ondergetekende heeft ook bijna alles uit ofwel Duitsland ofwel Nederland gehaald. Let op, ik zeg wel bijna alles.

                              1 van mijn geheugenkaartjes komt uit de fnac in brussel
                              en mijn toploader ook, samen met de reservebatterij.
                              maar daar stopt het dan wel bij...

                              binnenkort kunnen we niet anders dan investeren in fotogerief.
                              als ze ons spaarboekskes nog eens extra gaan belasten...

                              Comment

                              Working...
                              X