Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips presenatie op toelatingsproef fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tips presenatie op toelatingsproef fotografie

    Beste BD'ers,

    Nu dinsdag ga ik de toelatingsproef fotografie doen aan de hogeschool Sint Lukas Brussel. Ik mag/moet ook eigen foto's tonen.. en een motivatiegesprek voeren met de docenten..

    Zou ik best alleen kleur of z/w foto's meedoen, of kan ik beide soorten tonen?
    Best alle foto's op hetzelfde formaat laten afdrukken, kwestie van een goeie indruk te maken?
    Wat denken jullie?
    Of heeft iemand anders nog hints en tips?

    Greetz,
    Maarten
    [Maarten Muller] [mullermaarten@hotmail.com] [Nikon D70 - 50mm 1.8 - 18-70mm DX -SB800]

  • #2
    Re: Tips presenatie op toelatingsproef fotografie

    Foto's perfect afgewerkt (geretoucheerd enz.) en opgekleeft of in passe-partout steken. Dat geeft altijd een mooiere indruk. Veel succes.

    Comment


    • #3
      Re: Tips presenatie op toelatingsproef fotografie

      Maarten,

      Probeer eens af te gaan op eigen gevoel.
      Gebruik die foto's die jij goed vindt.
      Last edited by theokus; 3 juli 2005, 15:40. Reden: taalfout
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Tips presenatie op toelatingsproef fotografie

        Je moet daar gewoon laten zien dat je erg gemotiveerd bent en vooral veel wil ontdekken. Een breed interesseveld tonen in wat je meebrengt helpt die indruk versterken – ik zou daarom voor zowel kleur als zwartwit gaan, en vooral kleine experimentjes niet schuwen, ook al is het resultaat van zo 'n experiment niet geweldig.

        Oog voor afwerking en presentatie kan alleen maar in je voordeel spreken.
        Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

        Comment


        • #5
          Re: Tips presenatie op toelatingsproef fotografie

          Antwoord voor jezelf ook eens op volgende vraag: Wie is voor jou een groot voorbeeld als fotograaf (zowel van deze als van vorige eeuw) ...


          Greetz, RonnyE

          Comment


          • #6
            Re: Tips presenatie op toelatingsproef fotografie

            Oorspronkelijk geplaatst door RonnyE
            Antwoord voor jezelf ook eens op volgende vraag: Wie is voor jou een groot voorbeeld als fotograaf (zowel van deze als van vorige eeuw) ...


            Greetz, RonnyE


            En vergeet dan niet het antwoord te kennen op de vraag: waarom?

            Comment


            • #7
              Re: Tips presenatie op toelatingsproef fotografie

              Be yourself!!! and so also your pics !!!!

              Comment


              • #8
                Re: Tips presenatie op toelatingsproef fotografie

                Sint Lukas Brussel is niet het NARAFI daarmee bedoel ik dat het SInt Lukas vooral l artistiek gericht is.
                Je moet vooral niet standaard antwoorden geven !!!
                -jezelf zijn
                -foto's goed verzorgd afgeven (zelfde grootte)
                -liefst foto's met een ander perspectief, of kleur of zw je eigen zin gevoel enz

                succes

                Inhoud Beeldende Kunst, afstudeerrichting Fotografie
                - waarnemingsproeven;
                - vrij werk;
                - een gesprek met docenten.
                - Kandidaat-studenten kunnen eveneens eigen werk voorleggen: tekeningen, foto's, kleurenstudies,... (geen ingekaderde werken of werken onder glas).

                Laat ons iets weten he !!! ben wel benieuwd hoe het er in het echt aantoe gaat !!! Heb zelf het Narafi gedaan, daar was geen toelatings proef nodig
                Last edited by legasse; 3 juli 2005, 22:54.

                Comment


                • #9
                  Re: Tips presenatie op toelatingsproef fotografie

                  Dit vindt je o.a. op de site van Sint Lukas i.v.m. de toelatingsproef:

                  Inhoud Beeldende Kunst, afstudeerrichting Fotografie
                  - waarnemingsproeven;

                  - vrij werk;
                  - een gesprek met docenten.
                  - Kandidaat-studenten kunnen eveneens eigen werk voorleggen: tekeningen, foto's, kleurenstudies,... (geen ingekaderde werken of werken onder glas).

                  Ik heb enkele van je postings bekeken en vind deze van de jongen met zwarte hand en bij scouts zeker best toonbaar. Maar..... wees verdorie voorzichtig met die docenten die het altijd beter menen te weten en graag negatieve opmerkingen willen maken om zichzelf op het podium te stellen. Hou daarmee
                  rekening als je eigen werk toont en probeer desnoods een foutje erin te verwerken zodat ze hun sarcasme kunnen botvieren.
                  Geef zeker niet de indruk het beter te weten want dan sluit je jezelf uit.
                  Nog enkele extra raadgevingen:
                  - bezoek de site van Sint Lukas en probeer zoveel mogelijk ervan te leren
                  http://personeel.sintlukas.be/intranet.nsf/HomePage
                  - bij interview leg je vooral de nadruk dat je komt om te leren van vakmensen
                  - zeg vooral niet dat je er al alles van afweet
                  - wees discreet met het vermelden van gebruikt materiaal en stipuleer dat je hun raadgevingen i.v.m. aan te kopen apparatuur ter zeerste zou appreciëren
                  - probeer naam van enkele docenten te bekomen en tracht info te bekomen over hun activiteiten op fotografisch (en ook ander) gebied

                  Toi toi, brake a leg,
                  Ik duim voor jou

                  Henri
                  lidnummer: BD0435BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tips presenatie op toelatingsproef fotografie

                    Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome
                    Maar..... wees verdorie voorzichtig met die docenten die het altijd beter menen te weten en graag negatieve opmerkingen willen maken om zichzelf op het podium te stellen.
                    Geef zeker niet de indruk het beter te weten want dan sluit je jezelf uit.
                    Henri
                    Idd de docent weet het altijd beter !!!! laat ze maar zeggen dat ze het beter kunnen... later na een paar maand kan je al eens tegenwringen.
                    Hier weet iedereen het ook beter lol

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tips presenatie op toelatingsproef fotografie

                      als je de mogelijk hebt...

                      pak een paar goeie barietafdrukken mee....

                      alle klasbakken die daar afgestudeerd zijn, zijn groot geworden met bariet... 't is maar een tip
                      some toys 4 big boys
                      http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tips presenatie op toelatingsproef fotografie

                        Oorspronkelijk geplaatst door Huggy
                        als je de mogelijk hebt...

                        pak een paar goeie barietafdrukken mee....

                        alle klasbakken die daar afgestudeerd zijn, zijn groot geworden met bariet... 't is maar een tip
                        Is dat daar nu ook niet allemaal digitaal ???

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tips presenatie op toelatingsproef fotografie

                          Oorspronkelijk geplaatst door legasse
                          Is dat daar nu ook niet allemaal digitaal ???

                          waarom zou't daar allemaal digitaal zijn?

                          ik ken niet veel opleidingen fotografie die de doka willen bannen hoor... digitaal wordt belangrijker met de dag...maar de doka krijg je d'r nog nie uit...
                          some toys 4 big boys
                          http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tips presenatie op toelatingsproef fotografie

                            Ik laat nu maar iets weten, want ik was op scoutskamp de hele week
                            Ben geslaagd in mijn toelatingsproef
                            Was wel wat nerveus tijdens het motivatiegesprek (belangrijkste onderdeel), maar de docent stelde mij gerust dat er weinig mensen niet worden toegelaten (waren er maar 5 of 6 uiteindelijk).
                            Mijn motivatie vond hij niet zo overtuigend (omdat ikzelf nog wat twijfel) en hij gaf mij de raad nog even na te denken of ik de opleiding wel wou volgen en nog even af te wachten met in te schrijven.
                            Maar toen hij de foto's die ik meebracht zag, zei hij dat het wel ging lukken volgend jaar en dat ik me kon inschrijven na de proclamatie

                            @ kodachrome :Hij vroeg niet zozeer naar mijn apparatuur, maar 2 maal hoe ik mijn digitale foto's had afgedrukt, bizar!

                            @ huggy: zal eens moeten opzoeken wat barietafdrukken zijn, want heb er eerlijk gezegd nog niet van gehoord
                            [Maarten Muller] [mullermaarten@hotmail.com] [Nikon D70 - 50mm 1.8 - 18-70mm DX -SB800]

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tips presenatie op toelatingsproef fotografie

                              Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_M
                              Ik laat nu maar iets weten, want ik was op scoutskamp de hele week
                              Ben geslaagd in mijn toelatingsproef
                              Was wel wat nerveus tijdens het motivatiegesprek (belangrijkste onderdeel), maar de docent stelde mij gerust dat er weinig mensen niet worden toegelaten (waren er maar 5 of 6 uiteindelijk).
                              Mijn motivatie vond hij niet zo overtuigend (omdat ikzelf nog wat twijfel) en hij gaf mij de raad nog even na te denken of ik de opleiding wel wou volgen en nog even af te wachten met in te schrijven.
                              Maar toen hij de foto's die ik meebracht zag, zei hij dat het wel ging lukken volgend jaar en dat ik me kon inschrijven na de proclamatie

                              @ kodachrome :Hij vroeg niet zozeer naar mijn apparatuur, maar 2 maal hoe ik mijn digitale foto's had afgedrukt, bizar!

                              @ huggy: zal eens moeten opzoeken wat barietafdrukken zijn, want heb er eerlijk gezegd nog niet van gehoord
                              Proficiat. Had al een paar keer naar deze posting teruggekeerd om je uitslag te vernemen, maar durfde er zelf niet om te vragen.
                              De interesse van je ondervrager naar de wijze van afdruk van je digitale fotos wijst erop dat je een ruimdenkend docent getroffen hebt. Dus is er nog hoop in onze scholen

                              Henri
                              lidnummer: BD0435BE

                              Comment

                              Working...
                              X