Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CF kaartje kwijt, foto's kwijt...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • CF kaartje kwijt, foto's kwijt...

    Ik dacht dat het me nooit zou overkomen, maar bij een meeting in Lelystad is het me toch gebeurt. Hele dag foto's gemaakt, redelijk snel al mijn nieuwe 1 gig CF kaartje vol en deze "gewoon" in mijn broekzak bewaard.
    Eind van de dag wilde ik toch nog alle spullen in de fototas bewaren en opeens trek je wit weg.... Waar is mijn CF kaart
    Kortom CF kaart verloren bij een meeting waar een 700 personen rondliepen.
    Met een rothumeur naar huis gegaan en daar , na weer enigszins tot rust gekomen, de organisatie van de meeting een bericht gestuurd over het verloren kaartje. Tevens bij het forum waar ik veel kom ook een berichtje geplaatst.
    Ik had eigenlijk de hoop al opgegeven dat ik de foto's nog terug zou krijgen.
    Dan opeens een mail van iemand uit Den Haag dat zijn broer een kaartje gevonden had en gezien de berichten die ze hadden gelezen op verschillende forums ,moest deze wel van mij zijn.
    Uiteindelijk toch een afspraak geregeld in Den Haag ( moest daar toch zijn ) en daar mijn CF kaartje weer in ontvangst mogen nemen.
    Heb de eerlijke vinders nog wat "vindersloon " gegeven, en weer blij terug naar huis gegaan.
    Ik heb in ieder geval mijn lesje wel geleerd. Volle CF kaarten gaan meteen weer terug de fototas in. Doe ik normaal altijd, wijk je er 1 keer van af...

    Greetz

    Bryan
    Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

  • #2
    Re: CF kaartje kwijt, foto's kwijt...

    Les geleerd, een goeie tip voor de BD-ers en vooral een pluim voor de eerlijke vinder.
    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

    Comment


    • #3
      Re: CF kaartje kwijt, foto's kwijt...

      Ze zijn nog niet uitgestorven de eerlijke mensen maar ze worden wel zeldzaam
      D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
      www.langenacker.nl

      Comment


      • #4
        Re: CF kaartje kwijt, foto's kwijt...

        zo zie je maar weer...

        You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


        Comment


        • #5
          Re: CF kaartje kwijt, foto's kwijt...

          Mischien een tip? (Natuurlijk in de hoop dat je die tip niet meer nodig hebt)
          Een etiket met je contactgegevens op het kaartje? Als een vinder eerlijk is... zal ie je gemakkellijk terug vinden
          | www.fototbr.be - Huwelijksfotograaf en freelance persfotograaf voor het Brugsch Handelsblad/Krant van West-Vlaanderen |
          100% Canon - 50% Mac - 25% Strobist

          Comment


          • #6
            Re: CF kaartje kwijt, foto's kwijt...

            Oorspronkelijk geplaatst door tobrin
            Mischien een tip? (Natuurlijk in de hoop dat je die tip niet meer nodig hebt)
            Een etiket met je contactgegevens op het kaartje? Als een vinder eerlijk is... zal ie je gemakkellijk terug vinden
            Daar ga ik eens werk van maken ... maar die kaartjes worden soms tamelijk warm in het toestel, komen die stickers dan niet los


            Wel fijn dat je je kaartje terug hebt ... what a story!

            Comment


            • #7
              Re: CF kaartje kwijt, foto's kwijt...

              WOW dat is geluk hebben zeg, gelukkig zijn er dus nog eerlijke mensen, proficiat voor hen!

              Comment


              • #8
                Re: CF kaartje kwijt, foto's kwijt...

                Een heel handige tip, die ik vroeger ook deed bij analoge fotografie.
                In heel lage resolutie gewoonweg een naamkaartje, adreskaartje fotograferen als eerste foto.
                Iemand die je CFke dan vindt, merkt bij de eerste foto op dat je je kaartje kwijt bent en je het graag terug wil.
                In mijn prille jeugd zo verschillende malen verloren gegane dia-film, ... terug gekregen ...
                Chapeau voor de eerlijke vinder
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

                Comment

                Working...
                X