Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

modellendag en beginners?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • modellendag en beginners?

    een SD is natuurlijk dé uitgelezen kans om forumgangers een in het 'echt' tegen te komen.
    informatie uitwissel, babbeltje maken en natuurlijk veel leren.

    maar wat als je nog nooit een model voor je lens gehad hebt?
    loop je dan maar gewoon wat in de weg en kan je dan beter thuis blijven of zijn er een aantal bereidwillige meters/peters ?

    zoja: awel, dan zoek ik een meter/peter
    foto als spiegel of als venster?

  • #2
    Re: modellendag en beginners?

    Parakiet : Gewoon meedoen aan een modellendag.
    Bij de SD van Winterslag was er bij ieder groepje BD'ers een ervaren ( en soms meerdere... ) modelfotograaf.
    De bedoeling van een SD-modellendag is , naast het fotograferen van de modellen, ook de onervaren fotograaf op weg te helpen.
    Veel BD'ers hadden er hun "modellendoop" . Het was hun eerste keer .

    Gewoon meedoen. Op alle gebied is een SD een SuperDag.

    Groetjes

    Skitch
    Last edited by Skitch; 17 juni 2005, 19:47.
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: modellendag en beginners?

      Je gaat er zeker een peter of meter vinden. Aangezien ik de verdeling van de groepen doe tijdens de modellendag in Waterschei, zorg ik ervoor dat ik minder ervaren fotografen en ervaren fotografen (op gebied van modellenshooting) bij elkaar in de groep zitten. Je wordt dus niet aan je lot overgelaten en je gaat zeker niet in de weg lopen. Umco loopt ook rond en geeft tips, je mag hem altijd vragen stellen .

      Comment


      • #4
        Re: modellendag en beginners?

        Ik heb ook hulp gekregen in Winterslag, want voor mij was het ook de eerste keer dat ik modellen voor de lens kreeg.

        De volgende keer moeten ze mij daarom nog niet als "ervaren" modellenfotograaf inzetten, want daar ben ik nog heel ver af .
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: modellendag en beginners?

          Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
          een SD is natuurlijk dé uitgelezen kans om forumgangers een in het 'echt' tegen te komen.
          informatie uitwissel, babbeltje maken en natuurlijk veel leren.

          maar wat als je nog nooit een model voor je lens gehad hebt?
          loop je dan maar gewoon wat in de weg en kan je dan beter thuis blijven of zijn er een aantal bereidwillige meters/peters ?

          zoja: awel, dan zoek ik een meter/peter
          Daar dient een Shooting Day juist voor... Om te leren.
          Ik heb bijna alles aan de BD shootings te danken. Vroeger kon ik analoog fotograferen. Maar digitaal is toch net iets anders.
          Ik ben toen met twijfels naar de Sd van Luik geweest... ( 3 a 4 jaar geleden)
          Wow, wat ik daaruit geleerd had, had ik op geen enkele (lees GEEN ENKELE) school of cursus kunnen leren. Zo'n SD zit boordevol informatie, teveel om op één dag te kunnen verwerken. En 't fijne van BD is dat iedereen iedereen helpt...
          Ik heb nu al veel SD's meegemaakt en leer nog iedere keer wat bij. Of je nu met een Medionneke of met een Canon MarkIII foto's neemt, niemand let op welke camera je bij hebt... Alleen de foto's tellen.
          Een meter of peter??? Je heb er tientallen op zo'n SD. allemaal BD familie!
          Ik heb s'avonds altijd spijt als weer zo'n Sd voorbij is...

          Comment


          • #6
            Re: modellendag en beginners?

            Oorspronkelijk geplaatst door mic
            Daar dient een Shooting Day juist voor... Om te leren.
            Ik heb bijna alles aan de BD shootings te danken. Vroeger kon ik analoog fotograferen. Maar digitaal is toch net iets anders.
            Ik ben toen met twijfels naar de Sd van Luik geweest... ( 3 a 4 jaar geleden)
            Wow, wat ik daaruit geleerd had, had ik op geen enkele (lees GEEN ENKELE) school of cursus kunnen leren. Zo'n SD zit boordevol informatie, teveel om op één dag te kunnen verwerken. En 't fijne van BD is dat iedereen iedereen helpt...
            Ik heb nu al veel SD's meegemaakt en leer nog iedere keer wat bij. Of je nu met een Medionneke of met een Canon MarkIII foto's neemt, niemand let op welke camera je bij hebt... Alleen de foto's tellen.
            Een meter of peter??? Je heb er tientallen op zo'n SD. allemaal BD familie!
            Ik heb s'avonds altijd spijt als weer zo'n Sd voorbij is...
            Goed gezegd mic

            Gisteren waren met drie.....
            (Alden Biezen)
            Vanaf 22:00 uur tot ongeveer 01:20 uur....
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: modellendag en beginners?

              ja gewoon mee komen/doen, ik heb er ook van geleerd en leer steeds weer bij.
              ik heb ook weinig ervaring en op een SD leer je en kijk je naar ander.

              ik weet zeker als je gaat dat je er geen spijt van krijgt
              Canon 30D- Canon 70-200mm L F2.8 IS USM / Canon 24-105 F4 L USM IS/ speedlite 430EX

              Comment

              Working...
              X