Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portretten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Portretten

    kent iemand Loretta Lux?

    groet

    Ton

    Ik wil haar niet imiteren maar waar het mij omgaat is de techniek die ze gebruikt om van die egale (haast geschilderde) portretten te maken.
    Egale, transparante gezichten. Bij bekende surrealisten (Rene magritte) zie je dat ook, alleen geschilderd.

    groet
    Ton s
    Last edited by Ton Schriks; 16 juni 2005, 12:59. Reden: Uitleg

  • #2
    Re: Portretten

    Heb deze thread even verplaatst, want volgens mij komt dit in Algemeen beter tot zijn recht.
    Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
    --------

    Comment


    • #3
      Re: Portretten

      Na een search op Google weet ik inmiddels wie het is Een duitse fotografe ( of is het fotograve ) , geboren in 1969 in Dresden , en meer zal ik even niet verklappen

      Wedervraag : Hoezo ?
      Last edited by Hanske; 15 juni 2005, 22:54.
      Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
      Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

      Comment


      • #4
        Re: Portretten

        Maar wel de moeite waard om te kijken
        D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
        www.langenacker.nl

        Comment


        • #5
          Re: Portretten

          Op haar site lees ik dat alle foto's genomen zijn in een studio met witte achtergrond, en dat daarna met pc de achtergronden erbij worden geplaatst. Die werden ook door haar getrokken in rondreis door Europa.
          Volgens mij werden bij de meeste foto's ook het hoofd vergroot waardoor de foto's nog een meer freaky schijn krijgen.
          Het is speciaal, maar mij kan het wel bekoren.
          Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
          Focaldesign

          Comment


          • #6
            Re: Portretten

            Ik had nog nooit van haar gehoord, maar zo op het eerste gezicht is zij een Rineke Dijkstra cloon. Maar goed, had je nog een speciale bedoeling met je vraag? .

            @Hanske: ik meen dat ze niet dood is, dus dat fotograve lijkt me wat voorbarig . Misschien is het wel een fotogravin .

            Comment

            Working...
            X