Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aantal jaar GARANTIE van canon produkten (body en lenzen)!?!?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aantal jaar GARANTIE van canon produkten (body en lenzen)!?!?

    bij canon staat er op de site dat de standaard EWS (European Warranty System) garantie een vol jaar is. (Dus 1 jaar).

    Als vb heb ik eens gemaild met ingo.
    The "Gewährleistung" is 24 Monate. The first year is a guarantee the second is a warranty.
    en vb bij otto.
    1. Alle door ons geleverde artikelen worden geleverd met 1 jaar standaard fabrieksgarantie, tenzij anders vermeld.
    Hoe zit dat nu?? daar 2 jaar en ginder 1 jaar... (het is toch een jaar extra hé, en der kan veel gebeuren op een jaar)

    Ik weet dat er al verschillende threads geweest zijn, maar vind nog steeds niet wat ik moet weten...

    ps: wil een canon body en wat canon glas, dus...
    Last edited by de.lesse.be; 26 april 2005, 13:56.
    -=- Light is the key...

  • #2
    Re: Garantie van canon produkten

    Het heeft te maken met een EU richtlijn, meen ik te weten. In onze buurlanden is die al omgezet in lokale wetgeving, en daar krijg je dus twee jaar garantie. Ik geloof dat een garantiegeval in dat tweede jaar dan wel een grotere "bijdrage" van de verkoper/winkelier vereist, maar voor de consument is dat niet echt van belang.

    In België zit je voor je dSLR dus nog steeds in het systeem van 1 jaar fabrieksgarantie zonder meer. Ik vermoed dat het er hier ook ooit wel eens van zal komen...
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: Garantie van canon produkten

      dus moet ik mijn body al sowieso in het buitenland kopen?? Ik wil gewoon 2 jaar garantie (of meer ), voor de 50€ die ik dan meer moet neertellen is het niets vergeleken met een defect na garantie!!!

      Ik wil gewoon niet iets kopen en daarna later te beseffen dat ik "maar" 1 jaar garantie heb.

      en nog een voorbeeldje...
      -> Corne: Op al onze produkten zit de normale fabrieksgarantie.

      Dus ook 1 jaar (canon)??
      -=- Light is the key...

      Comment


      • #4
        Re: Garantie van canon produkten

        Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
        en nog een voorbeeldje...
        -> Corne: Op al onze produkten zit de normale fabrieksgarantie.

        Dus ook 1 jaar (canon)??
        Nee, Corné geeft 2 jaar garantie. Staat op de facturen.

        Kopen in het buitenland is inderdaad soms interessanter, maar hou er ook rekening mee dat verzending of verplaatsing om defecte apparatuur onder garantie binnen te brengen ook geld kost.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          Re: Garantie van canon produkten

          Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G.
          Nee, Corné geeft 2 jaar garantie. Staat op de facturen.

          Kopen in het buitenland is inderdaad soms interessanter, maar hou er ook rekening mee dat verzending of verplaatsing om defecte apparatuur onder garantie binnen te brengen ook geld kost.
          Verzending etc.. nu geen belang.. garantie staat op 1 nu.
          Ik vind het toch wel raar waarom ik hierover zo weinig info vind. Verkoper contacteren ok, maar er moet toch ergens een standaard warranty zijn...
          vb reactie van otto:

          Afhankelijk vanwaar het toestel komt is er garantie tussen de één tot 5 jaar.
          Op Alle Canon L glas 3 - 5 jaar
          Op alle Sigma EX lenzen 3 jaren
          Op Sigma DC en DG lenzen twee jaren
          Op alle NIkkor lenzen 5 jaren
          Op alle Nikon DSLR's 2 jaren
          Op alle engelse Canon toestellen 2 jaar onvoorwaardelijke garantie
          Op alle Canon toestellen met nederlandse handleiding 1 jaar fabrieksgarantie staat er dan ook bij vermeld betreft de toestellen welke afkomstig zijn van Canon Benelux.

          Ik geraak er nu niet meer aan uit zene...
          heb gereplied, dus nog effe wachten op meer info van hun...

          Iemand nog meer info???
          -=- Light is the key...

          Comment


          • #6
            Re: Aantal jaar GARANTIE van canon produkten (body en lenzen)!?!?

            Bij Otto geven ze 5 jaar op L-Lenzen!!! Prijs is dan wel iets hoger, maar 1 à 2 jaar tov 5 jaar is wel een verschil als je 50€ meer moet betalen op 700€!!

            In vorige threads lees ik dat garantie bij de hofleveranciers goed is, maar 1, 2 or 5 jaar is wel verschillend zene... Ik heb daar al slechte ervaringen mee gehad dus...(met garantieperiodes)
            -=- Light is the key...

            Comment


            • #7
              Re: Aantal jaar GARANTIE van canon produkten (body en lenzen)!?!?

              Het is toch raar dat er zo weinig reactie hier is ... is garantie voor jullie dan zo onbelangrijk????
              -=- Light is the key...

              Comment


              • #8
                Re: Aantal jaar GARANTIE van canon produkten (body en lenzen)!?!?

                De wetgeving geeft je recht op 2 jaar garantie als gewone consument, maar als je als BTW-plichtige koopt krijg je slechts 1 jaar.
                Vandaar dat ze volgens mij nooit zullen vermelden op de site dat er 2 jaar garantie zit op de produkten.

                Comment


                • #9
                  Re: Aantal jaar GARANTIE van canon produkten (body en lenzen)!?!?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
                  De wetgeving geeft je recht op 2 jaar garantie als gewone consument, maar als je als BTW-plichtige koopt krijg je slechts 1 jaar.
                  Vandaar dat ze volgens mij nooit zullen vermelden op de site dat er 2 jaar garantie zit op de produkten.
                  Tis iets raar. Maar wat mij stoort, is dat er op sites 1 of 2 jaar staat en als je het vraagt hoeveel garantie er is voor product X zeggen ze 1, 2, 3 of 5 (5=). Hangt van winkel af... (service)
                  -=- Light is the key...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aantal jaar GARANTIE van canon produkten (body en lenzen)!?!?

                    Inderdaad de nieuwe Europese wetgeving vanaf 1 januari 2005 zegt dat op alle elektronische toestellen 2 jaar garantie zit.

                    Greetz, Ronny

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aantal jaar GARANTIE van canon produkten (body en lenzen)!?!?

                      Oorspronkelijk geplaatst door RonnyE
                      Inderdaad de nieuwe Europese wetgeving vanaf 1 januari 2005 zegt dat op alle elektronische toestellen 2 jaar garantie zit.

                      Greetz, Ronny
                      Inderdaad, maar enkel voor gewone consumenten. Dus niet voor BTW plichtigen die en aftrekbare faktuur vragen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aantal jaar GARANTIE van canon produkten (body en lenzen)!?!?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
                        Inderdaad, maar enkel voor gewone consumenten. Dus niet voor BTW plichtigen die en aftrekbare faktuur vragen.
                        En waarom zou ik als professioneel fotograaf geen garantie krijgen en een consument wel 2jaar?

                        Als ik dan volgend jaar start koop ik toch gewoon vlak voor ik start mijn materiaal 'als consument' en breng dit dan in de zaak als investering ...

                        Greetz, RonnyE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aantal jaar GARANTIE van canon produkten (body en lenzen)!?!?

                          Als Pro val je niet langer onder het consumentenrecht. Volgens de wet ben je geen consument

                          Evengoed heb je recht op garantie, maar het is dacht ik de fabrikant die bepaald hoe dat dan geregeld is. Overigens mag je op basis van normaal proffesioneel gebruik wel verwachten dat een goed een zekere tijd meegaat. Daar is de fabrikant wel verantwoordelijk voor.
                          Groeten,

                          Albert Jan

                          Website AJH
                          lidnummer: BD0371NL

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aantal jaar GARANTIE van canon produkten (body en lenzen)!?!?

                            Oorspronkelijk geplaatst door RonnyE
                            En waarom zou ik als professioneel fotograaf geen garantie krijgen en een consument wel 2jaar?
                            Dat probleem ga je moeten aankaarten bij de wetgevende macht.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aantal jaar GARANTIE van canon produkten (body en lenzen)!?!?

                              Oké, koop ik toch gewoon mijn materiaal vlak voor ik mijn zaak opstart als 'consument' en breng ik bij de start van mijn zaak alles als eigen inbreng in natura Maar waarschijnlijk loont dit niet de moeite naar belastingvoordeel?



                              Greetz, Ronny

                              Comment

                              Working...
                              X