Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gmini 220 - files verwijderen... ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gmini 220 - files verwijderen... ?

    ik heb een probleem met mijn Archos Gmini 220: de files die ik verwijderd heb via WinXP (in de Verkenner) terwijl de Gmini aan de computer hing, zijn dan wel nergens meer zichtbaar maar tegelijk nemen ze wel nog plaats in op de Gmini (toch volgens het ding zelf, niet volgens Windows). Dwz, noch in Windows, noch via "browse" op de Gmini kan je ze zien, maar bij "System" op de Gmini zie ik dat de HD nog altijd even vol staat als voorheen.

    Ik heb al mijn prullenbak in WinXP leeggemaakt maar dat is het dus niet.

    Heeft iemand datzelfde al voorgehad en zo ja, hoe kan je het oplossen?
    Model of fotograaf ? Registreer je nu op http://www.modellennet.be en vind de ideale partner voor een volgende shoot.

  • #2
    Re: Gmini 220 - files verwijderen... ?

    herformatteren misschien???

    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


    Comment


    • #3
      Re: Gmini 220 - files verwijderen... ?

      Hmmm... eigenaardig, het lijkt er zo op dat de Gmini de schijfbezetting fysisch bekijkt, terwijl Windows dat doet via de index-file. Wanneer je dingen weghaalt via windows, worden die enkel uit die index gehaald, fysisch verdwijnt het pas als het bestand overschreven wordt...

      Heb je al eens geprobeerd een nieuw bestand toe te voegen? Even kijken dat wat Windows en de Gmini dan zelf zeggen...
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment


      • #4
        Re: Gmini 220 - files verwijderen... ?

        via windows heb ik het nog niet geprobeerd - de gmini zelf klaagt dat de schijf vol is. die gaat er dus echt van uit dat de bestanden er nog zijn.

        "formatteren" is ook al in me opgekomen maar dat durf ik neit goed. stel dat het foutgaat. Ik hoopte op iemand die ook met de Gmini werkt en die me kon helpen uit ervaring.

        Ondertussen heb ik dit gevonden in de FAQ op de site van Archos:

        "I deleted some files from my Gmini but it still shows the space taken on the Gmini hard drive, how do I reclaim that free space?"

        "To reclaim the free space you'll need to connect the Gmini to your computer and perform a scandisk."

        Alleen heb ik geen idee hoe ik dan wel een "scandisk" zou kunnen uitvoeren? IK zie alvast geen scandisk staan bij system ulitilties van windows?
        Model of fotograaf ? Registreer je nu op http://www.modellennet.be en vind de ideale partner voor een volgende shoot.

        Comment


        • #5
          Re: Gmini 220 - files verwijderen... ?

          Oorspronkelijk geplaatst door nightowl
          via windows heb ik het nog niet geprobeerd - de gmini zelf klaagt dat de schijf vol is. die gaat er dus echt van uit dat de bestanden er nog zijn.

          "formatteren" is ook al in me opgekomen maar dat durf ik neit goed. stel dat het foutgaat. Ik hoopte op iemand die ook met de Gmini werkt en die me kon helpen uit ervaring.

          Ondertussen heb ik dit gevonden in de FAQ op de site van Archos:

          "I deleted some files from my Gmini but it still shows the space taken on the Gmini hard drive, how do I reclaim that free space?"

          "To reclaim the free space you'll need to connect the Gmini to your computer and perform a scandisk."

          Alleen heb ik geen idee hoe ik dan wel een "scandisk" zou kunnen uitvoeren? IK zie alvast geen scandisk staan bij system ulitilties van windows?
          Onder XP kijk je even naar de properties van de disk (rechts klikken op icoontje lukt ook al...). Dan onder het tabje 'tools' (geen idee wat het in het Nederlands is) en dan de bovenste optie 'error checking'...
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

          Comment


          • #6
            Re: Gmini 220 - files verwijderen... ?

            Àls dit toestel als drive letter zichtbaar is in de windows verkenner, dan klik je rechts op deze drive letter, en klik properties/eigenschappen.
            Kies het tweede tab-blad "Tools", en selecteer error-checking (eerste knop). (Ik heb de nederlandse termen nu even niet bij).
            Dit is geldig voor XP....
            natwork.be

            Comment


            • #7
              Re: Gmini 220 - files verwijderen... ?

              ik heb dat dus geprobeerd maar dat lost het probleem niet op.

              mocht iemand nog een tip hebben - altijd welkom
              Model of fotograaf ? Registreer je nu op http://www.modellennet.be en vind de ideale partner voor een volgende shoot.

              Comment


              • #8
                Re: Gmini 220 - files verwijderen... ?

                blijkt dat een update van de firmware het probleem heeft verholpen.
                Model of fotograaf ? Registreer je nu op http://www.modellennet.be en vind de ideale partner voor een volgende shoot.

                Comment


                • #9
                  Re: Gmini 220 - files verwijderen... ?

                  Aha - tof om dat te melden nightowl
                  natwork.be

                  Comment

                  Working...
                  X