Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Slaan de stoppen door Bij Nikon?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Slaan de stoppen door Bij Nikon?

    Nikon zegt dat Photoshop niet voor fotografen is maar voor grafische kunstenaars.

    Ze prijzen hun Nikon Capture aan met eigenschappen die je gratis krijgt als je gelijk welk digitaaltje koopt.
    Voor dezelfde prijs of lager kan je bovendien ook al paint shop pro 9 kopen.

    Het volledige artikel van Nikon.

    Ik zeg niet dat Nikon geen punt heeft als je het hele artikel lees maar ik versta niet goed deze frontale aanval op Photoshop.
    Of zijn ze nerveus geworden van de negatieve reacties op het verbergen van de NEF witbalans informatie?
    Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

  • #2
    Re: Slaan de stoppen door Bij Nikon?

    Nikon heeft zeker een aantal goede punten in hun verhaal. De vraag is echter of je je gebruikers zo vast moet binden. Persoonlijk vind ik dat niet getuigen van zelfvertrouwen, maar eerder een gebrek daaraan.

    Mensen laten zich niet dwingen. Ook Microsoft en IBM zijn daar op een harde manier achtergekomen. Dat Nikon hun eigen software aanprijst is begrijpelijk, maar de concurrentie tegenwerken lijkt me niet verstandig.

    Vind het een vreemde reactie van Nikon. Het is net alsof ze ergens door in paniek zijn geraakt ofzo. Heel raar
    Groeten,

    Albert Jan

    Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

    Comment


    • #3
      Re: Slaan de stoppen door Bij Nikon?

      Misschien is dit omdat Photoshop oorspronkelijk ook helemaal niet bedoelt was voor fotografen maar idd voor grafische kunstenaars/ontwerpers.

      Het is pas later dat de digitale fotografen hebben ingezien dat PS ook voor hen serieus handig kon zijn... Dus in dat opzicht heeft Nikon groot gelijk.

      Comment


      • #4
        Re: Slaan de stoppen door Bij Nikon?

        ik weet niet wanneer dit artikel op hun site gezet is, maar het heeft misschien iets te maken met het feit dat adobe macromedia heeft overgenomen en daardoor een nog grotere hap uit de markt nemen. Lijkt me nogal vergezocht al zeg ik hetzelf.

        Comment


        • #5
          Re: Slaan de stoppen door Bij Nikon?

          Dit lijkt me eerder een duidelijk statement t.o.v. het door Adobe gepushte DNG formaat eigenlijk. En misschien zijn ze zich ook wel aan het indekken tegen de opkomst van allerlei gratis converters als rawshooter essentials. Maar 't blijft een wat onbegrijpelijke move...

          Comment


          • #6
            Re: Slaan de stoppen door Bij Nikon?

            Oorspronkelijk geplaatst door satpet

            Het volledige artikel van Nikon.

            Ik zeg niet dat Nikon geen punt heeft als je het hele artikel lees maar ik versta niet goed deze frontale aanval op Photoshop.
            Ik zie dit niet als een aanval op PS. Ze vertellen gewoon de feiten.
            Toch één negatief punt wat NC betreft: het is TRAAAAG
            Op dit punt scoort de plug-in van CS duidelijk beter
            Canikon 40D - D200, D300

            Comment


            • #7
              Re: Slaan de stoppen door Bij Nikon?

              Eén goed reden om alsnog NC aan te kopen indien men reeds PS, PSP o.i.d. heeft???

              Comment


              • #8
                Re: Slaan de stoppen door Bij Nikon?

                Oorspronkelijk geplaatst door LucD
                Eén goed reden om alsnog NC aan te kopen indien men reeds PS, PSP o.i.d. heeft???
                ja, de gebruiksvriendelijkheid...
                D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

                BD0323BE

                Comment


                • #9
                  Re: Slaan de stoppen door Bij Nikon?

                  Oorspronkelijk geplaatst door mexicano
                  Ik zie dit niet als een aanval op PS. Ze vertellen gewoon de feiten.
                  Toch één negatief punt wat NC betreft: het is TRAAAAG
                  Op dit punt scoort de plug-in van CS duidelijk beter

                  Ik draai hier NC en kan het niet traag noemen,kan zijn dat andere prog wat sneller zijn,draai hier met een Pentium4, 2.Ghz en 1Ghz aan Ram geheugen,Videokaart Matrox Millenium P750 dualhead

                  Groetjes NoName
                  D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                  www.langenacker.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Slaan de stoppen door Bij Nikon?

                    Dit is de workflow volgens Nikon:

                    All Nikon SLR cameras have the ability to record unprocessed RAW files, this allows users to capture subjects at a maximum possible image quality using 12 bit data, and offers more latitude and precision when editing files using software. RAW files are given the file extension .NEF and Nikon are committed to supporting this file format for all digital SLR cameras in both the free Nikon View file browsing software and also optional advanced editing software Nikon Capture.

                    The Nikon View Editor offers the ability to change both white balance and exposure compensation for all digital camera NEF files including those taken with the latest D2Hs and D2X cameras.


                    Nikon Capture offers more extensive editing tools for NEF files including Nikon exclusive tools which allow users to further enhance RAW images. The white balance tool also offers advanced options including the ability to manually select image grey point and fine adjust the colour temperature in increments of 1 degree Kelvin.

                    Nikon View, Nikon Capture, PictureProject and Nikon Scan software include an Adobe plugin which allows users to open and edit NEF files before saving in Adobe Photoshop. This plugin is installed automatically when Nikon software is installed and opening NEF files from within Photoshop is easy. Using the plugin, images can be edited and saved as 16 bit files with the exception of the PictureProject plugin which is 8 bit only. The plugin has the same tools as Nikon View, white balance and exposure compensation adjustment.
                    D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

                    BD0323BE

                    Comment

                    Working...
                    X