Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

12 of 14 mei 2005 - BD'rs in de Bush - Arnhem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 12 of 14 mei 2005 - BD'rs in de Bush - Arnhem

    Datum: 12 of 14 mei 2005??
    Locatie: Burgers’ Zoo Arnhem
    Adres: Antoon van Hooffplein 1, 6816 SH Arnhem
    Tijd: 11:00 uur verzamelen bij de hoofd ingang, 11:15 entree ingang.

    "Nota Bene: Het oude adres van Burgers’ Zoo was Schelmseweg 85. In juli 2004 is dit adres officieel omgedoopt tot Antoon van Hooffplein 1. Indien u gebruik maakt van een navigatiesysteem dat het nieuwe adres nog niet herkent, kunt u het ook met het oude adres proberen. Het zal een kwestie van tijd zijn alvorens het nieuwe adres door alle navigatiesystemen wordt herkend."


    ps, bij grote drukte gaat er een extra ingang aan de andere kant van het park open!!! Kijk daarom voor de zekerheid op de plattegrond (iets lager in deze post) en het verzamelen is dus bij de ingang rechtsonder

    Voor diegeen die te laat zijn of niet kunnen komen hierbij mijn telefoonnummer: 06 - 42477236

    --------------

    Datum ??? De datum donderdag 12 & zaterdag 14 mei laat ik eigenlijk een beetje open aan jullie als bezoeker/deelnemer. Natuurlijk kunnen de meeste mensen op de zaterdag. Maar dat houdt tevens ook in dat op een mooie zaterdadag ook heel veel bezoekers in het dierenpark zelf zullen zijn. Iets wat je met een doordeweekse dag zeker kunt voorkomen waardoor je meer rust hebt in de dierentuin

    Dus ik zal zelf twee dagen aanwezig zijn, aan jullie de keuze welke dag jullie willen

    --------------

    Waarom: Onlangs zijn we met enkele BD'rs naar de Beekse Bergen geweest, een gezellige leuke dag en veel gelachen ondanks de kleine regendruppels die we soms moesten trotseren. Met verschillende mensen aan de praat geraakt en het idee ontstond om eens naar Burgers Zoo in Anrhem te gaan. Nu zul je misschien denken, alweer een dierentuin terwijl er al zoveel dierentuinen de laatste 2 jaar zijn geweest tijdens shootings!!!

    Het unieke aan deze dierentuin is eigenlijk wel dat je er ook kunt fotograferen al komt het water met bakken uit de hemel. Dit vanwege het feit dat Burgers drie hele grote overdekte ruimtes heeft, wel bekend onder de noemers: Burgers Bush, Ocean en Desert

    Dat je als fotograaf hier al vele uurtjes rond kunt brengen is iets dat zeker is, zeker als je oog hebt voor detail zul je al snel meer zien dan de gemiddelde bezoeker. Ik zal van de week enkele sfeer foto's maken om jullie een kleine indruk te geven.

    Verder zijn er overdekt de Mangrove (zeer hoge luchtvochtigheid)
    en de safari is deels overdekt.

    De overige buiten locaties zijn ook zeer fotogeniek doordat er op vele locaties de dieren zeer veel ruimte hebben om rond te lopen, en de bezoeker vrij zicht heeft op de dieren. De vogels zijn mijn inziens hier een uitzondering op, die zitten teveel achter het gaas, maar een slimme fotograaf kan daar wel omheen trekken

    --------------

    Wie gaan er mee?

    donderdag 12 mei:
    Triker
    Monsie & vriendin
    freyake & vriend
    Noname & Coby
    Paepke
    Jacki & Erik
    Umco & Cony (helaas niet geweest)
    JLP & partner
    Flee & Margreet
    Bjokke
    Aandi
    Tom
    Trebs

    Zaterdag 14 mei:
    Triker
    Jwllms (eet mee)
    Snarfie (eet mee)

    --------------

    Prijs:

    Individueel tarieven individueel: Normaal € 15,50 - Kinderen (4 t/m 9 jaar) € 13,50

    Parkeermunt:
    2 euro

    --------------

    Plattegrond & Tips

    Klik Hier voor de plattegrond ps, Groot bestand

    Zoals je op de plattegrond kunt zien zijn er oa Desert, Mangrove, Bush en Ocean... bij binnekomst van de Desert?Mangrove zal de lens wat problemen hebben met de klimaat verandering. Hierdoor kan tijdelijk de lens beslaan door de hoge luchtvochtigheid. Dit is deels op te vangen door de hete lucht blazers bij de ingang.

    In de Mangrove, Bush en soms in de Desert is het de moeite om eens te spelen met de infulflits of indirect flitsen om een beter resultaat te behalen. Zeker bij het fotograferen van vogels, kleinere dieren, planten e.d.

    De Ocean zal een flits minimaal resultaat geven omdat sommige glazen afscheidingen dikker zijn dan 45cm. Hou er ook rekening mee dat de ene lens een beter resultaat geeft dan een andere lens bij foto's door dik glaswerk!! Hoe dat komt?? Geen flauw benul, maar is mijn persoonlijke ervaring

    De wandel safari, links op de plattegrond is bij uitstek een mooie plek voor de bigma's en tele objectieven.

    Hekwerken ontkom je soms ook niet aan... maar meestal lukt het goed om er doorheen te schieten/trekken.

    Jonge dieren... er zijn verschillende jonge dieren aanwezig momenteel in het park. Daar zal ik op de donderdag en zaterdag op terug komen.

    De Bush: In de bush is heel veel te zien, alleen lopen de meeste mensen er voorbij. Sta een stil en kijk om je heen, je zult vanalles om je heen zien gebeuren. Ook het afwijken van de normale wandelpaden is zeker de moeite waard... en hou zeker de camera gereed, want er kan zo van alles langs rennen/vliegen.


    --------------

    Eten:
    In de dierentuin zelf zijn er vele mogelijkheden om ergens iets te eten. Er zal ook spoedig een plattegrond online komen met daarop de verschillende plekker waar wat te zien is, te eten is of wat zeker de moeite waard is.

    s'avond eten met een groep laat ik nog even open. Op de dag zelf zullen we zien wie er mee willen eten na de SD. In ieder geval zijn er genoeg gelegenheden in de buurt om de innerlijke mens na een dagje wandelen weer van energie te voorzien


    --------------

    Rolstoelgebruikers

    Ons park bevindt zich op heuvelachtig terrein. U dient er dus rekening mee te houden dat degene die de rolstoel duwt zelf goed ter been is en goed kan duwen.

    Electro-rolstoelen

    Er zijn electro-rolstoelen te huur. U betaalt € 25,- en krijgt bij inlevering weer € 22,50 terug. De persoon in de rolstoel moet deze zelf besturen (linker- of rechterduim). Het aantal electro-rolstoelen is beperkt dus is het raadzaam om deze vooraf te reserveren (uitsluitend telefonisch).
    Reservering op de dag zelf is helaas niet mogelijk.

    --------------

    Openbaar Vervoer:

    U kunt de bus van het Centraal Station in Arnhem naar Burgers' Zoo nemen. Neem Bus Lijn 3 "Burgers' Zoo" of tijdens de vakanties de extra dienst Lijn 13. De bus stopt recht voor de ingang van het dierenpark. De rit kost drie strippen, maar u kunt aan de buschauffeur vragen of een voordeliger "dalkaartje" van toepassing is op het moment dat u de bus neemt. Voor de exacte tijden kunt u kijken op www.9292ov.nl

    Let u echter op: Bus Lijn 3 "Alteveer", Bus Lijn 3 "Alteveer/'t Cranevelt" en Bus Lijn 3 "Velp" brengen u niet naar Burgers' Zoo!

    --------------



    --------------



    --------------

    Afstand ver weg??
    Het kan natuurlijk zijn dat er mensen onder jullie zijn die zeggen, voor een dagje dierentuin ga ik niet zo'n eind reizen. Voor diegenen kan ik aanraden om zeker eens een meerdaagse evenement van te maken. Straks naast het dierenpark ligt het Openlucht museum en iets verderop staat u al op de hoge veluwe, een nationaal park wat zeker ook de moeite waard is. Er zijn rondom de locatie zeker genoeg bezienswaardigheden om eens een meerdaagse uitje van te maken. Om een idee op te doen kan ik jullie verwijzen naar het vvv van Arnhem: http://www.holland.com/rbtkan/nl/ind...hem/index.html

    Een kleine impressie:

    Burgers' Zoo:
    In Burgers' Zoo kunt u als bezoeker een reis om de wereld in één dag maken. Burgers' Zoo bestaat namelijk uit zeven delen waarin u ecosystemen uit de gehele wereld aantreft, een uitgestrekt dierenpark én een moderne speeltuin voor de kinderen: Bush, Desert, Ocean, Mangrove, Safari, Dierenpark en Avonturenland.

    Nederlands Openluchtmuseum:
    Zou u ook wel eens terug in de tijd willen gaan om aan den lijve mee te maken hoe mensen vroeger leefden? Dat kan in het Nederlands Openluchtmuseum in Arnhem. U bent er welkom in meer dan tachtig authentieke historische huizen, bedrijven, molens en boerderijen.

    Kröller-Müller Museum:
    Als u op zoek bent naar een combinatie van kunst, architectuur en natuur, dan bent u bij het Kröller-Müller Museum aan het goede adres. Naast de omvangrijke collectie werken van Vincent van Gogh, treft u hier ook één van de grootste beeldentuinen van Europa aan.

    --------------

    Laatste Updates:
    19 april 2005: Datums van voorstellen aangepast - deelnemers toegevoegd.
    20 april 2005: datum staat vast, donderdag de 12de en zaterdag de 14de mei
    21 april 2005: impressie foto's toegevoegd
    28 april 2005: Openbaar vervoer info bijgevoegd.
    04 mei 2005: Plattegrond en Tips toegevoegd.
    Last edited by Triker; 13 mei 2005, 12:21.
    http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

  • #2
    Re: BD'rs in de Bush

    Leuk idee en initatief!

    Ik wil heeeeeeeel erg graag mee en waarschijnlijk mijn man ook! Leuk & gezellig. Mocht de datum op 16 mei vallen, dan zullen wij niet mee kunnen gaan, ik moet helaas werken (open dag van een dierenasiel waar ik werk).

    Doordeweeks zal het wel wat rustiger zijn wat betreft bezoek, maar ik denk dat het 16 mei (maandag 2e Pinksterdag) niet echt rustig zal zijn. Voor mij maakt het niet zoveel uit of het op een doordeweekse dag of in het weekend is.
    Last edited by JLP; 19 april 2005, 14:57.
    Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
    --------

    Comment


    • #3
      Re: BD'rs in de Bush

      Lijkt me niks aaaaan................. al die beesies.......

      HAhahaaaaa, kerel alweer tussen die gevaarlijke stokpaardstaartjes...oei oei...

      Zal nog eens zien zeker he.....

      mvg,
      Z900
      Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

      Comment


      • #4
        Re: BD'rs in de Bush

        Oorspronkelijk geplaatst door Z900
        Lijkt me niks aaaaan................. al die beesies.......

        Zal nog eens zien zeker he.....

        mvg,
        Hahahahaa, ik zal het nog wel zien/horen als je met de andere BD'rs het grote bush in durft
        http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

        Comment


        • #5
          Re: BD'rs in de Bush

          Wauw, ga ik toch nog eens een SD meemaken?

          Comment


          • #6
            Re: BD'rs in de Bush

            Mijn mening over de Bush is idd om het beste door de week te gaan. Dinsdag is altijd de rustigste dag. Maar verkijk je niet hoor, veel scholen doen de Bush ook door de week aan.

            Comment


            • #7
              Re: BD'rs in de Bush

              Hallo Triker, Goed initiatief !!

              Lijkt me heel erg leuk om weer eens met zijn allen op stap te gaan. Zeker als het 16 mei gaat worden, is overigens maandag, en niet zaterdag. Wel is het dan 2e pinksterdag meen ik.

              Dus als het maandag 16 mei is, zullen Cootje en ik zeker van de partij zijn ! Enne eten moeten we ook dus kun je ons daar ook voor opschrijven
              Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

              Comment


              • #8
                Re: BD'rs in de Bush

                Oorspronkelijk geplaatst door monsi
                Hallo Triker, Goed initiatief !!

                Lijkt me heel erg leuk om weer eens met zijn allen op stap te gaan. Zeker als het 16 mei gaat worden, is overigens maandag, en niet zaterdag. Wel is het dan 2e pinksterdag meen ik.

                Dus als het maandag 16 mei is, zullen Cootje en ik zeker van de partij zijn !
                Amai, ik zie dat ik een foutje heb gemaakt bij de datums, zal deze meteen aanpassen in mijn eerste post

                16 mei, 2de pinksterdag kun je zeker rekenen op een grote drukte bij de dierentuin. Iets wat ik zoveel mogelijk probeer te voorkomen!!!
                http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

                Comment


                • #9
                  Re: BD'rs in de Bush

                  Een SD georganiseerd door T. dan is ie zeker af.

                  Een zoveelste Zoo-SD?, het is toch iedere keer iets anders en het is weer een tijdje geleden dat er nog een SD was voor onze Nederlandse vrienden.

                  Wij kunnen er spijtig genoeg niet bij zijn om 2 redenen, we zitten dan op vacantie letterlijk te puffen en de 2° reden weet je.

                  Maar als ik zie wie al komt kriebelt het wel hoor en gaan mijn lachspieren al spontaan werken.

                  SUCCES!

                  Comment


                  • #10
                    Re: BD'rs in de Bush

                    Oorspronkelijk geplaatst door teddy-bear

                    Wij kunnen er spijtig genoeg niet bij zijn om 2 redenen, we zitten dan op vacantie letterlijk te puffen en de 2° reden weet je.
                    Er zullen altijd personen zijn die niet op de geplande datum kunnen. Daar heb ik zelfs nog iets speciaals voor.... wat dat is.... dat verklap ik nog even niet
                    http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

                    Comment


                    • #11
                      Re: BD'rs in de Bush

                      Van de andere data die je hebt gepost, kunnen wij alleen nog 12 mei. (11 mei terug van vakantie )

                      Dus voor 12 of 16 mei, gaan wij zeker mee. Heb er nu al zin in nou nou, niet helemaal eigenlijk want dan is wel onze vakantie voorbij.


                      Lijkt me iig een perfecte afsluiting !
                      Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: BD'rs in de Bush

                        Maak onze voorkeur maar voor 12 mei
                        Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: BD'rs in de Bush

                          Leuk initiatief!! Helaas, die data ... lukt ons niet
                          Sam greetzzzzzzz U
                          -------------------------------------------
                          Never apologize for showing feeling.
                          When you do so, you apologize for the truth.
                          -------------------------------------------
                          Canon Stuff

                          Comment


                          • #14
                            Re: BD'rs in de Bush

                            Lijkt me een leuk idee... het zal de eerste keer zijn dat ik naar een SD ga... maar ja.. eens moet de eerste keer zijn. En na een jaar op Bd rond te hangen ga ik m'n gezicht eens laten zien.... tussen de aapjes val ik niet zo op he...

                            Moet nog vrij krijgen... (vrij vragen) dus datum maakt niet zoveel uit. Liefst wel op tijd knoop doorhakken van datum.

                            Mvg
                            Frans

                            Comment


                            • #15
                              Re: BD'rs in de Bush

                              Toch niet in de week zeker...
                              Geef mij maar op een zaterdag!
                              http://katrijn.fotopic.net
                              Canon 10D met glaswerk, Canon G3,Tripod Velbon

                              Comment

                              Working...
                              X