Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotograaf gezocht!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotograaf gezocht!

    Op donderdag 5 mei 2005 (een vrije dag voor de meeste onder jullie) verzorg ik de communiereportage in de abdij van Vlierbeek (bij Leuven).

    Vorige jaren waren we steeds met twee fotografen, maar dit jaar sta ik er alleen voor. Dit gaat vrees ik problemen geven om ieder kind evenveel aan bod te laten komen.

    Is er iemand die zijn donderdagvoormiddag wil opofferen om mee foto's te gaan nemen?

    Er zijn wel enkele vereisten!!!

    1) De foto's worden dit jaar nog allemaal analoog getrokken. U moet dus beschikken over een analoge spiegelreflexcamera.
    2) U moet eveneens in het bezit zijn van een 'dedicated' flitser. Een ingebouwde flits op de camera is niet voldoende!!
    3) U beschikt over een zoomlens van "goede" kwaliteit (een 20-70 volstaat normaal gezien al).
    4) U kan snel werken/reageren.
    5) U heeft er zin in !

    Stuur me een PM indien je interesse of verdere vragen hebt.

  • #2
    Re: Fotograaf gezocht!

    Waarom moeten die foto's analoog gemaakt worden, is daar een goede reden voor?

    Want als de tweede fotograaf digitaal mag werken, dan zal je hier toch wat meer kans hebben om iemand te vinden .

    Als een digitale foto door een professionele afdrukcentrale afgedrukt is, dan ziet toch niemand het verschil. Waarom zou je dan onderscheid maken tussen digitaal en analoog .

    De afdruk is toch het belangrijkste, niet hoe die tot stand gekomen is .
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Fotograaf gezocht!

      Oorspronkelijk geplaatst door fotopolis
      1) De foto's worden dit jaar nog allemaal analoog getrokken. U moet dus beschikken over een analoge spiegelreflexcamera.
      t'Is hier Belgiumdigital he!
      Gallery: http://www.fotogallerij.be

      Comment


      • #4
        Re: Fotograaf gezocht!

        Analoge fotograaf gevraagd op een digitale fotografieforum...
        Ben wel benieuwd naar de reden waarom het per sé analoog gefotografeerd moet worden, want het gaat uiteindelijk om het resultaat en digitaal hoeft hier zeker niet voor onder te doen!
        Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
        --------

        Comment


        • #5
          Re: Fotograaf gezocht!

          Ik zou het best wel eens zien zitten om mijn 2 oude F601'en nog eens boven te halen. En in Vlierbeek heb ik zéééééér lang geleden zelfs nog eens een huwelijksreportage gemaakt. Enkel nog even overleggen met mijn "bazin" wat die datum betreft, want dat is een vrije dag zeker? .

          Comment


          • #6
            Re: Fotograaf gezocht!

            Oorspronkelijk geplaatst door JLP
            Ben wel benieuwd naar de reden waarom het per sé analoog gefotografeerd moet worden!
            Om de hoge kostprijs voor de ouders te kunnen verantwoorden ( tis maar een idee he !!! )

            Comment


            • #7
              Re: Fotograaf gezocht!

              Oorspronkelijk geplaatst door prutske
              Om de hoge kostprijs voor de ouders te kunnen verantwoorden ( tis maar een idee he !!! )
              Ander idee : zie dat nadien zou blijken dat de digitale foto's beter zijn dan de analoge ?
              5) U heeft er zin in !
              Wie hier bij BD heeft geen zin om te fotograferen. Dat diegenen nu eens opstaan aub ...
              Niet beledigend worden mijnheer de fotograaf.

              Ludovic
              EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
              BD0118BE

              Comment


              • #8
                Re: Fotograaf gezocht!

                Bijkomende voorwaarde: Gelieve enkel te reageren als U dit bericht NIET via een computer ontvangen hebt.
                Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                Comment


                • #9
                  Re: Fotograaf gezocht!

                  Wat is analoog? Waar vind ik zo'n analoog?
                  idd, rare vraag op een digitaal forum.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotograaf gezocht!

                    Oorspronkelijk geplaatst door mic
                    Wat is analoog? Waar vind ik zo'n analoog?
                    idd, rare vraag op een digitaal forum.
                    Ana liegt al lang niet meer !
                    Ze zegt dat digitaal beter is, en dat is gewoon zo !
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotograaf gezocht!

                      Even advokaat van de duivel spelen... is het niet zo dat afdrukken (zeker de echt grote) van negatief nog altijd goedkoper zijn dan van een file? Kan dat de reden zijn? Okee je betaalt dan wel film, maar het zou kunnen dat dit niet opweegt. Kris.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fotograaf gezocht!

                        Zo'n negatieve houding tegenover analoog?
                        Remember waar de meesten van jullie ooit begonnen zijn.

                        Communiereportage.. klinkt interessant. Maar heb geen externe flits, en ben toch niet ervaren genoeg..
                        Stijn Swinnen
                        Dank u om mijn website te bezoeken - Lenske Boortmeerbeek
                        I am not a gear whore showing off my glass collection

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fotograaf gezocht!

                          Oorspronkelijk geplaatst door anendel
                          Zo'n negatieve houding tegenover analoog?
                          Remember waar de meesten van jullie ooit begonnen zijn.

                          Communiereportage.. klinkt interessant. Maar heb geen externe flits, en ben toch niet ervaren genoeg..
                          Ik denk niet dat hier iemand negatief staat t.o.v. analoog. Maar je moet met je tijd mee hè. Binnen een tiental jaren zul je niet veel analoog meer bespeuren, denk ik zo. En vroeger verwarmden ze hunne stal ook met nen'os en nen'ezel...
                          Zie dat je in een forum voor analoge fotografie de vraag stelt "maar het moet een digitale reflex zijn" ? Zullen ze ginds zeggen : wend u tot BD hè, die zijn zo archaïsch niet.

                          Ludovic
                          EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
                          BD0118BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fotograaf gezocht!

                            Heeft iemand er wel eens aan gedacht dat hij mischien van plan is om zelf de foto's te ontwikkelen? Vandaar mischien analoog?
                            Het is maar een gedacht hé.
                            clo

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fotograaf gezocht!

                              Oorspronkelijk geplaatst door anendel
                              Zo'n negatieve houding tegenover analoog?
                              Remember waar de meesten van jullie ooit begonnen zijn.

                              Communiereportage.. klinkt interessant. Maar heb geen externe flits, en ben toch niet ervaren genoeg..
                              er is helemaal niks mis met analoog.... mijn F4S zal nooit weggaan of hij moest de geest geven...en zelfs dan.... I love it! Nooit zal digitaal een echte barietprint kunnen vervangen... Dus niet iedereen is zo negatief hoor

                              En waarom zou jij niet ervaren genoeg zijn en een ander wel? 't is een unieke ervaring...voor jou net als voor een ander...

                              go for it man! Desnoods huur je die flits voor een dag ...take the chance
                              some toys 4 big boys
                              http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

                              Comment

                              Working...
                              X