Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede raad + eveneens raad gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goede raad + eveneens raad gevraagd

    Het verhaal:

    Einde februari 2004 kocht ik een nikkor 24-85/f3.5-4.5 objectief tweedehands voor gebruik op mijn destijds in bestelling zijnde D70. Het was toen in perfecte staat. Zowat acht maanden later scheelde er iets met de zoom-geleiding. Aangezien ik bij de verkoop de originele faktuur niet had meegekregen en de verkoper beweerde dat hij op dit moment de faktuur niet meer had heb ik de lens bij een plaatselijke hersteller binnengedaan, vermits dit kortbij was en ik toch geen aanspraak kon maken op de garantie. Na zowat 1,5 week was het objectief hersteld (kosten 113 euro). Dan heeft het een kleine drie maanden perfect gewerkt, totdat ik een licht schurend metaalachtig geluid hoorde bij het focussen (autofocus). Terug naar de hersteller (want ik wou geen risico nemen) maar die stelde mij gerust en raadde mij aan om gewoon te blijven werken met het objectief, het kon nog jaren mee!
    Dit was buiten de waard gerekend want enkele weken daarna was het gedaan met de autofocus, enkel manueel scherpstellen kon nog. Weer maar terug naar de hersteller dus en die wist mij anderhalve week later te vertellen dat de motor van de autofocus defect zou zijn en dat hij onderdelen besteld had, maar dat die buiten de garantie zouden vallen (ik bedoel de garantie van zes maanden op de vorige herstelling). Hierna heb ik een mailtje gestuurd naar Inca Nederland (vanwaar het objectief kwam) en die meldden mij dat dit objectief in 2003 door hun geleverd is.
    Nog eens drie weken later (vandaag dus) krijg ik te horen dat de onderdelen alleen al (dus de motor van de autofocus en nog wat electronica) zo'n 400 euro zouden kosten. Dat is meer dan wat ik voor het objectief betaald heb.
    Nu zit ik dus al zo'n 5 weken zonder groothoekobjectief en dat is behoorlijk vervelend!
    Dat een lens één keer stuk gaat daar kan ik nog inkomen maat twee keer kort na elkaar, daar zit ik dus mee! Overigens heb ik geen reden om aan de bekwaamheid van de hersteller te twijfelen en zelf heb ik het objectief altijd met zorg behandeld.

    Goede raad: als je iets tweedehands koopt, vraag dan de originele factuur erbij!

    Raad gevraagd: alle goede raad is welkom!

    Bedankt voor jullie aandacht
    http://www.myricreaties.be

  • #2
    Re: Goede raad + eveneens raad gevraagd

    Met de originele factuur zou je toch ook geen garantie meer gehad hebben of ben ik daar mis in..... zodus wat is het nut dan van de originele factuur buiten dat je de aankoopdatum en het land van aankoop kan bepalen ?
    To make your dreams come true, wake up

    Comment


    • #3
      Re: Goede raad + eveneens raad gevraagd

      De eerste herstelling was in 2004, er was dus wel degelijk nog een kans dat het objectief nog geen jaar oud was. Ik ben niet onnozel.
      http://www.myricreaties.be

      Comment

      Working...
      X