Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stel ... (eindexamen fotografie)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stel ... (eindexamen fotografie)

    Voor mijn eindopdracht zal er een opdracht in de genre komen en wilde eens horen hoe jullie dit zouden opvatten:

    Stel je krijgt volgende opdracht die je in twee uur tijd dient te klaren:

    Trek de stad Hasselt in en maak een reportage waarin je 'mensen' fotografeert maar waar er in 10 foto's die je uiteindelijk afgeeft een 'lijn' of rode draad inzit , een verhaal, ...
    Als je de tien foto's naast elkaar legt moet er duidelijk een verloop inzitten ...


    Ik heb al enkel ideeën maar zou eens graag horen hoe creatief jullie deze opdracht zouden invullen.


    Greetz, Ronny

  • #2
    Re: Stel ... (eindexamen fotografie)

    Winkelende mensen?

    Jenever (drinken + fotograferen)

    Comment


    • #3
      Re: Stel ... (eindexamen fotografie)

      Misschien een ideetje:

      Mensen die winkelen>> winkels; winkeltassen, winkelkarretjes, vitrines, markt, mensen die iets kopen, betalen en/of eten...., mensen die zware zakken sjouwen....

      Grtz,F@bke
      Wie A heeft gezegd hoeft geen B te zeggen.
      Hij kan ook toegeven dat A fout was.
      BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
      The name of the game is to fill the frame!
      http://Fabke.fotopic.net

      Comment


      • #4
        Re: Stel ... (eindexamen fotografie)

        Ha, teddy-bear, zie dat je net (op hetzelfde moment postte) ongeveer hetzelfde denkt....

        Great minds think alike!!!!

        Grtz,F@bke
        Wie A heeft gezegd hoeft geen B te zeggen.
        Hij kan ook toegeven dat A fout was.
        BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
        The name of the game is to fill the frame!
        http://Fabke.fotopic.net

        Comment


        • #5
          Re: Stel ... (eindexamen fotografie)

          mja maar wat is dan de lijn in de foto's?



          Greetz, Ronny

          Comment


          • #6
            Re: Stel ... (eindexamen fotografie)

            Als je een verhaal wil, moet je alvast 2 dingen hebben - een begin en een einde:

            Wat doen mensen typisch als ze naar Hasselt gaan? Ze gaan ofwel werken, ofwel winkelen.
            Je kan dus best beginnen 's morgens aan het station, of aan de parkeerplaatsen en daar wat fotos nemen. Daarna mensen die wandelen naar hun werk of naar de winkel, fotos van mensen aan het werk of aan het winkelen. Even tussendoor een tasje koffie of iets eten; neem dan daar ook maar fotos van; opnieuw wat werkende en winkelende mensen (nu met vollere zakken). Daarna de terugkeer naar huis. Et voila
            http://www.razziphoto.com/

            Comment


            • #7
              Re: Stel ... (eindexamen fotografie)

              1001 mogelijkheden...

              Winkelende mensen; geld uitgeven, wandelen, vitrinne's, noodzaak?, contact, groter wordend aantal pakjes (leger wordende geldbeugen), enz...

              Wat ik belanrijk vind is wat U het meeste aanspreekt en er een lijn zal zien op het moment zelf...

              @F@bke
              L L ...

              EDIT, voila, u krijgt het antwoord van de meester 'himself', Razzi de straatfotograaf nr°1 !!
              Last edited by teddy-bear; 8 maart 2005, 11:42.

              Comment


              • #8
                Re: Stel ... (eindexamen fotografie)

                totaal andere aanpak : kies een kleur (vb rood) en begin dan mensen te fotograferen die ergens opvallend die kleur hebben. En bij de uiteindelijke fotos laat je die kleur 'zakken'. Vb eerst iemand met rode hoed, dan rode sjaal, dan rode jas, rode handtas, rode paraplu (naast lichaam, indien open dan moet dit eerste foto zijn ), hondje met rood jasje, kind met rode botjes, ....
                Is wel niet echt een verhaal, maar wel een 'rode draad' Een andere invalshoek van de opdracht.

                Comment


                • #9
                  Re: Stel ... (eindexamen fotografie)

                  Dag Fien, dit was namelijk ook mijn gedachte maar bijvoorbeeld dan meer extreem naar eerst de voeten, de benen, de buik, het hoofd, ....

                  Ook het idee van Razzi lijkt me zeker iets. Misschien te combineren met die van Fien


                  Ik denk wel dat het zal lukken. Bovendien moeten er zowel binnen als buitenfoto's bijzitten ...


                  Greetz, Ronny

                  Comment


                  • #10
                    Re: Stel ... (eindexamen fotografie)

                    ik zou de binnenkant van de cafékes in beeld brengen
                    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Stel ... (eindexamen fotografie)

                      Het station , thema reizen , mensen aan loket , op het perron , wachtzaal etc
                      Mensen en hun beroep , vb politie, brandweer etc.
                      Well, I always point and shoot. I find that if I don't point, I get erratic results, and if I don't shoot, I don't get any results at all.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Stel ... (eindexamen fotografie)

                        Misschien kun je doen wat de fotografe Sophie Calle ooit heeft gedaan. Als een detectieve schaduwde ze al fotograferend één bepaalde persoon o.a. in het centrum van een stad. (Ze wou daarmee de geloofwaardigheid van fotografie aankaarten, want die hele reportage was opgezet spel.)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Stel ... (eindexamen fotografie)

                          @ Viraq => zeer goede tip nu kwam er plots een idee bij me op

                          Examen gaat door in juni dus kan ik al wat voorbereidend werk doen ...



                          Greetz, Ronny

                          Comment


                          • #14
                            Re: Stel ... (eindexamen fotografie)

                            uitrustende mensen of rokende mensen.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Stel ... (eindexamen fotografie)

                              Kwil toch even melden dat het gewoon fotograferen van de mensen op straat niet echt origineel is, het moet duidelijk een verhaal, een lijn van de eerste tot de laatste foto inzitten ...




                              Greetz, Ronny

                              Comment

                              Working...
                              X