Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand bekend met MacAlly Syncbox?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iemand bekend met MacAlly Syncbox?

    Ik kwam op internet een apparaatje tegen waarmee je 2 usb apparaten met elkaar kunt verbinden en data kunt kopieren.

    Het gaat om een USB kopieerapparaat waarbij je dus een cardreader aan een externe harde schijf kunt koppelen en foto's kopieren.

    Kent iemand dit soort apparaatjes?

    het is namelijk wel een goedkoop alternatief voor een x-drive e.d. want ik heb al een 120 gig harde schijf en een losse cardreader. Het apparaat kost ergens rond de 40 euro.

    heeft iemand hier ervaring mee?
    Canon 300D, Canon EFS 18-55 IS en een Tamron MACRO 1:2 AF 70-300mm F/4-5.6 Di LD
    wishlist 430 EX :)

  • #2
    Re: Iemand bekend met MacAlly Syncbox?

    Even verplaatst. Dit heeft nu niet direct iets te maken met een accessoire voor een digitale camera.
    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

    Comment


    • #3
      Re: Iemand bekend met MacAlly Syncbox?

      als je er een cardreader mee aan een hdd kan koppelen...waaarom dan geen fototoestel met een hdd?
      foto als spiegel of als venster?

      Comment


      • #4
        Re: Iemand bekend met MacAlly Syncbox?

        Ziet er inderdaad de MAX uit, maar .....
        Mijn "mobiele" harde schijf is en LaCie Mobile, ik denk dat het daarmee nooit zou lukken omdat die heeft geen eigen stroomvoorziening heeft (wat hem ook zo "mobile" maakt). De kans dat je daarvoor dan geen stroom genoeg krijgt is reëel en als het al lukt zullen de batterijen geen lang leven beschoren zijn.

        Comment


        • #5
          Re: Iemand bekend met MacAlly Syncbox?

          Je kunt er inderdaad ook een camera aan hangen als je dat wilt.
          Mijn harde schijf heeft ook netstroom nodig maar ik wil dit met name op vakantie en zo gebruiken om s'avonds mijn kaartje leeg te maken dus dat is geen probleem.

          Ik vond het een interessant alternatief voor een "dure" x-drive of zo omdat ik alle andere onderdelen al heb....
          Canon 300D, Canon EFS 18-55 IS en een Tamron MACRO 1:2 AF 70-300mm F/4-5.6 Di LD
          wishlist 430 EX :)

          Comment


          • #6
            Re: Iemand bekend met MacAlly Syncbox?

            ervaring heb ik niet, het concept is me wel al veel langer bekend. ik zou niet goed weten hoe je ze terug kan vinden vua search, maar het is ooit eens aan bod geweest (laatste 3 maanden). ik zou niet weten waarop je moet zoeken.

            het is wel een redelijk correcte prijs, de meeste kosten zoveel. sommige iets duurder, andere iets goedkoper.

            maar het werkt, het doet wat je wil. of het handig is, is een andere vraag (3 apparaten).

            dure x-drive? hmm, voor 150 EUR heb je 40 Gb (groepsaankoop, kijk in accesoires). ok, het is duur als je namelijk alle onderdelen eigenlijk al bezit, maar van zo'n harde schijf ben je snel vanaf (verkopen eventueel), zo'n cardreader kan je altijd elders gebruiken, of verkopen. en je bespaart 40 EUR voor dit toestel.

            het is niet om je te laten medoen in mijn groepsaankoop, het is gewoon zo: zelf kan ik ook voor zulke drie onderdelen gaan, maar wat is dan het nut er nog van? stel je bent op reis, je kaartje is vol, dan kan je nu drie toestellen meesleuren, aan elkaar koppelen, en dan kopieren. dat wilde ik niet, dus koop ik me wel één toestel dat in mijn binnenzak past. ik probeer mijn HD dan wel te verkopen, dat moet wel lukken.

            You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


            Comment


            • #7
              Re: Iemand bekend met MacAlly Syncbox?

              Kijk ook eens in deze topics:

              http://forum.belgiumdigital.com/show...055#post583055

              http://forum.belgiumdigital.com/show...hlight=Syncbox

              http://forum.belgiumdigital.com/show...hlight=Syncbox

              Comment


              • #8
                Re: Iemand bekend met MacAlly Syncbox?

                conclusie van als ik de links lees die geertjebeertje geeft: de x-drive blijft erbovenuit steken, en een syncbox werkt niet met canon, en hoe ga je stroom verzorgen, en ...

                daarom dat ik ook die HD weg heb gedaan, en de kaartlezer doorgegeven. na het lezen van die threads had ik er totaal geen zin meer in. dan na lang nadenken, heb ik nu beslist een x-drive te kopen. aangezien enige interesse, heb ik een mooie prijs weten af te dingen van 150 EUR voor 40 Gb.

                zodoende heb ik geen enkel probleem met stroomvoorziening, incompatibiliteitsproblemen, .... een een beetje knutselaar, kan misschien zijn 120 Gb daar wel aan knutselen. zelf ben ik niet die knutselaar, mar aangezien je toch bezig lijkt met te knutselen, is dit misschien ook een mogelijkheid.

                ik zou iemand zoeken die zo'n syncbox heeft, en eens vragen of je het mag proberen, want anders heb je ook 40 EUR weggesmeten, en zou je misschien nog naar een type x-drive moeten overschakelen. ik zou het eens proberen, als je iemand vindt die zoiets uiteindelijk toch nog heeft.......

                You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                Comment


                • #9
                  Re: Iemand bekend met MacAlly Syncbox?

                  @ Ajuin:

                  Ik heb helaas mijn 120 gig harde schijf ook nog nodig voor backups e.d.
                  De stroomvoorziening is geen probleem omdat ik altijd met een caravan wegga of naar een hotel....
                  Daarbij komt nog eens dat ik dit waarschijnlijk maar 1 a 2 x per jaar gebruik tijdens vakanties en/of weekendjes weg. Ik schiet niet op RAW dus dan kom je met 768 mb een heel eind maar het is net voor de vakantiefoto's en dat formule 1 weekend dat je daar tekort aan hebt.

                  Ik ga dus maar op zoek naar een macally dealer (mac winkel zit in Eindhoven) en een syncbox bestellen.

                  Iedereen bedankt voor de reacties en het uitzoekwerk!
                  Last edited by h2o; 25 februari 2005, 20:54.
                  Canon 300D, Canon EFS 18-55 IS en een Tamron MACRO 1:2 AF 70-300mm F/4-5.6 Di LD
                  wishlist 430 EX :)

                  Comment

                  Working...
                  X