Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fish en Super-groothoek SD in Brugge -Zondag 3 april

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fish en Super-groothoek SD in Brugge -Zondag 3 april

    EDIT(19/2): "Fish en Groothoek SD" op ZONDAG 3 APRIL. 13 uur.

    Om 13.00 vertrekken we aan het paviljoen van Toyo Ito (op de Burg).
    We gaan vandaar naar de markt, langs de Zuidzandstraat naar 't Zand (concertgebouw).
    Daarna keren we terug via de Dijver naar de Vismarkt en uiteindelijk de Burg. Geen grote toer. Maar wel met veel "leven" onderweg.

    Tijd om foto's te nemen, er over na te denken en af en toe een lens te wisselen krijgen voorrang.
    Met een groothoek ( en enkele toeristen... ) kan je je voor uren zoethouden op bvb; de Markt.

    We sluiten af in de Ierse Pub op de Burg voor een nababbeltje.

    Input welkom. (vooral als het gaat over het goede weer )

    __________________________________________________ ______________

    3'k heb een afspraak met T-Design om in Brugge op stap te gaan met de Sigma Fish-eye, Peleng 8mm. (Als het mooi weer is, uiteraard)


    Maar : Waarom slechts met twee personen als er andere BD'ers ook eens van een Fish of supergroothoek willen proeven?

    Daarom een voorstel :
    Op een mooie lentenamiddag ( Zondag 3 April ) verkennen we Brugge met de groothoek lens. Alles wat minder dan 30mm (DSLR) is mag mee.
    Langere brandpuntsafstanden NIET toegelaten!!!
    Fishen en supergroothoeken ten zeerste welkom. (Alle vattingen : Canon, Nikon en anderen )

    Het is de bedoeling dat BD'ers die de super-groothoek of Fish niet kennen even een lens mogen lenen en vooral ervaren. Onder het toeziend oog van de eigenaar.

    Degenen met een pro-sumer of een snapshot camera beloven (PLECHTIG) om op de minimum brandpunts afstand te blijven. Het groothoek zien is een deel van de uitdaging!!!

    Brugge is niet het doel wel de plaats. Fish en super-groothoek zijn het doel.

    Wegens tijdgebrek kan ik er geen super SD van maken. Dus alles gaat geheel informeel zijn. (Geen resto met reservatie e.d. ...) Trouwens : in Brugge zijn we niet verlegen voor een restootje meer of minder... )
    Gewoon er zijn. En meedoen.

    Wie heeft er Interesse ?

    Groetjes

    Skitch

    Edit : er is (hoe kan het anders ) interesse

    1) T-Design
    2) Wim
    3) Paepke
    4) RL
    5) Kayrun
    6) Seppuku
    7) Pierre
    8) Spanjaart

    9) Trebs ( to be confirmed)
    10) Simba
    11) Lievenb
    12) Skitch




    Hieronder een plannetje.
    De plaats van vertrek, aankomst (Paviljoen Toyo Ito ) en de Ierse Pub ligt vlak bij elkaar.
    Namelijk de BURG.
    De Burg is het plein waar ook het stadhuis en o.a. de bloedkapel zijn




    Als je Brugge binnenrijdt vanaf de snelweg > richting centrum.
    Aan het rond punt links af, de tunnel onder (naast het concertgebouw )
    Tunnel uitrijden en rechts houden. Aan de derde lichten RECHTSAF.
    Dit is de EZELstraat. (links zie je de Ezelpoort).
    DAn rij je het centrum in. De straat volgen totdat je linksaf moet voor de St-Jacobskerk. Onmiddellijk terug naar links > pijlte van de PARKING BIEKORF volgen in in de parking rijden.

    Als je uit de parking komt ben je ofwel in de St-Jacobsstraat (verkeerd) ofwel kom je buiten aan de letter "h" van Irish Pub op het plannetje hierboven.



    EDIT 29/3 :

    Willen al de leden hun badge (met neckstrap ) meebrengen. Zodat we mekaar vlug herkennen.

    Groetjes

    Skitch
    Last edited by Skitch; 2 april 2005, 15:56.
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

  • #2
    Re: Fish en Super-groothoek SD in Brugge

    Oorspronkelijk geplaatst door Skitch
    Wie heeft er Interesse ?
    Skitch, ik vind dit een bijzonder leuk initiatief... Het toeval wil dat ik heel voorzichtig aan het uitkijken ben om mij een echte groothoek aan te schaffen. Voorlopig hou ik het bij de Nikon 12-24 mm... Misschien wacht ik wel tot de Brugge SD ???

    In elk geval - hier is je eerste klant !!!
    Als ik vrij ben, ben ik zeer graag van de partij !
    Greetz, Kariboe
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

    Comment


    • #3
      Re: Fish en Super-groothoek SD in Brugge

      Skitch, ik heb ook wel interesse.
      Nu, bedoel je 30 mm als analoog of als digitaal. Je zit immers met die crop-factor. Ik he de kit-lens van Nikon D70 en digitaal is die 18, maar analoog toch al direct 27mm
      Hopelijk op een zaterdag ?
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #4
        Re: Fish en Super-groothoek SD in Brugge

        Fantastisch initiatief
        Ik ben ook geïnteresseerd, want al lang op zoek naar een goei lichtsterk groothoekobjectief voor mijn Canon 10D.
        Jan
        mijn fotosite

        Comment


        • #5
          Re: Fish en Super-groothoek SD in Brugge

          Ook intresse, Brugge is maar een stapje van De Haan

          Laat de datum maar komen !
          www.fotofolio.be

          Comment


          • #6
            Re: Fish en Super-groothoek SD in Brugge

            'k Ben van plan een nieuwe Sigma 10-20 mm te kopen, maar heb er geen idee van wanneer die beschikbaar wordt.
            Als ik mijn Nikkor 18-70 vastzet op 18 mm, mag ik dan ook komen?

            seppuku.

            Comment


            • #7
              Re: Fish en Super-groothoek SD in Brugge

              Ik heb het redelijk druk in de maanden maart/april, maar als het goed uitvalt wil ik wel naar het verre Brugge afzakken met mijn 15-30mm Sigma.
              Zelf hoop ik ook dat de nieuwe 10-20mm van Sigma niet te lang op zich laat wachten, dus als er iemand met een 10-22mm Canon komt zou ik er wel eens (zeer voorzichtig) mee willen testen.

              Groeten Geert
              BD0316BE
              Canon

              Comment


              • #8
                Re: Fish en Super-groothoek SD in Brugge

                Oorspronkelijk geplaatst door seppuku
                'k Ben van plan een nieuwe Sigma 10-20 mm te kopen, maar heb er geen idee van wanneer die beschikbaar wordt.
                Als ik mijn Nikkor 18-70 vastzet op 18 mm, mag ik dan ook komen?

                seppuku.
                Ja hoor. Graag.
                Je belooft PLECHTIG dat je hem goed vastzet op 18mm.

                De nieuwe Sigma 10-20 is nog niet zo gekend.
                Het is wel zo dat bij groothoek de laatse mm van groot belang is.

                Groetjes

                Skitch
                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                Comment


                • #9
                  Re: Fish en Super-groothoek SD in Brugge

                  Ik wil best meedoen maar dan wel in April, want Maart zit al helemaal vol, of het zou vroeg in Maart moeten zijn.
                  Ik kan meenemen:
                  Sigma 8mm
                  Sigma 12-24
                  Nikon 14mm
                  Nikon 16mm
                  Nikon 17-35mm
                  Sigma 20mm
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fish en Super-groothoek SD in Brugge

                    Hallo Spanjaart,

                    Dat is heel tof als je mee kan.
                    Met die al Fishen zal het een "probleem" worden om mekaars (of zijn eigen..) voeten niet mee te fotograferen.

                    We hopen op zonnig weer.....


                    Groetjes

                    Skitch
                    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fish en Super-groothoek SD in Brugge

                      En een afsluiter in de Ierse pub op de burg !!!
                      www.fotofolio.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fish en Super-groothoek SD in Brugge

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kayrun
                        En een afsluiter in de Ierse pub op de burg !!!
                        Als Guinness-drinker sta ik volledig achter het voorstel van Kayrun!

                        Geert
                        BD0316BE
                        Canon

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fish en Super-groothoek SD in Brugge

                          Oorspronkelijk geplaatst door Kayrun
                          En een afsluiter in de Ierse pub op de burg !!!
                          Spreek me niet van Guinness hé. De verleiding is dan te groot.

                          Waarom niet? Het zal een "informele " shoot zijn. Alles is mogelijk.
                          Maar in de Ierse pub hebben ze ook smakelijke kleine gerechten.
                          En... er is genoeg plaats.
                          'k stem voor. Misschien willen ze voor die gelegenheid wel hun "Guinness kaas" tevoorschijn toveren. Heerlijke kaas trouwens, maar met mondjesmaat verkrijgbaar.

                          (Als we met "veel" BD'ers zijn reserveer ik er graag enkele tafels.)
                          {{ of een hele verdieping }}

                          Groetjes

                          Skitch
                          Last edited by Skitch; 18 februari 2005, 22:03.
                          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fish en Super-groothoek SD in Brugge

                            Oorspronkelijk geplaatst door CompaCta
                            Als Guinness-drinker sta ik volledig achter het voorstel van Kayrun!

                            Geert
                            Genoteerd

                            Groetjes

                            Skitch
                            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fish en Super-groothoek SD in Brugge

                              En jullie kennen mij en mijn vriendin (karen, vandaar kayrun) nog niet Fervente Irish pub reizigers & totaal verliefd op Ierland in al zijn facetten

                              To the bone Irish drinks collectors ! En we spreken beiden vloeiend Keltish

                              Hier alvast een bewijsje hoe erg we het te pakken hebben, dit is een greep uit onze vitrine kast (ff snel getrokken) ...

                              Be prepared !

                              www.fotofolio.be

                              Comment

                              Working...
                              X