Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Instellingen Indoor Sport

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Instellingen Indoor Sport

    Ik ga morgen ofwel indoortennis ofwel zaalvoetbal fotograferen.

    Actie foto's in minder gunstige lichtomstandigheden dus.
    Nadruk gaat op freezen liggen en minder op pannen.

    Vraag is welke stand/instellingen ik het beste gebruik, ik heb geen lichtsterke lens, de Sigma 70-300 4-5.6 APO.

    Iso zal wellicht op 1600 moeten staan neem ik aan (of zou 800 nog haalbaar zijn).
    Om te freezen heb ik 1/250 of 1/125 nodig, maar dat haal ik wellicht niet met een 4.0 of kleiner diafragma?

    iemand tips hoe ik er - zonder flits - het beste van maak?

  • #2
    Re: Instellingen Indoor Sport

    Dat zal een beetje van de lichtomstandigheden afhangen.
    Normaal bij sportwedstrijden is toch al wat licht, tenzij het allemaal TL-buizen zijn, die niet niks geven.
    De goede raad die ik je kan geven is dat je het zelf moet ondervinden.
    Eerst beginnen met een ISO 400 ipv1600 (veel te hoog), indien je dan nog te weinig licht hebt kan je nog naar 800iso overschakelen.
    De snelheid mag nooit lager zijn dan de helft van de mm-lens waarde (dus op 300mm niet lager dan 150/sec), indien zonder statief.
    Je kan ook een monopod gebruiken !

    veel succes.
    Yvan
    Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

    Comment


    • #3
      Re: Instellingen Indoor Sport



      Een interessante link met aandacht voor sportfotografie.
      Groeten,

      Comment


      • #4
        Re: Instellingen Indoor Sport

        Mijn zoon gaat regelmatig skaten in een zaal. Deze zaal is zeer zwak verlicht. Met de aanschaf van mijn Speedlite 550 had ik gehoopt met de high speed sync de snelle bewegingen te kunnen bevriezen, maar na het lezen van de handleiding en enkele testshots merk ik dat deze high speed sync daar waarschijnlijk niet geschikt voor


        Of een eerdere draad met vergelijkbare vraag.

        Comment

        Working...
        X