Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

cropping in photobox vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • cropping in photobox vraagje

    Hallo,

    Eindelijk in het bezit zijnde van een VISA-kaart plan ik mijn eerste opdracht naar photobox te versturen. Tot nog toe deed ik dit via Kruidvat of Extrafilm. Het formaat van mijn aangeleverde fotos is steeds 1770x1180 pixels met resolutie 300ppi. Wanneer ik nu echter een testfotootje naar photobox uploadde en daarna naar dat 'cropvenster' keek, zag ik dat onderaan de foto nog een heel smal wit strookje is tussen foto en rood 'cropvenster'. Moet ik nu die 1180 pixels vergroten om geen wit strookje te hebben, of gaan ze dit automatisch 'goed' maken ?
    Alvast bedankt !

  • #2
    Re: cropping in photobox vraagje

    Kies bij formaat 6 x 4 " in plaats van het standaard 6 x 4,5" en de foto's zullen goed afgedrukt worden. Namelijk 15 x 10 cm (ongeveer). De grootte van de foto's is normaal gezien best 1800 x 1200 maar dat verschil ga je niet zien. Normaal zijn de foto's 300 DPI dus 6" x 300 dots/" = 1800 dots(pixels).
    Jij hebt waarschijnlijk gerekend op 15 cm wat iets minder is dan 6". Vandaar het verschil.

    Groetjes.
    Lionheart

    Fujifilm finepix S7000, Metz Mecablitz 36-C2, 1x RIDATA CF 1Gb 80x, 2x CF 128 Mb PQI 40x, Vanguard Millenium 3 statief, Shutter release cable, Lowepro Nova 1 AW.

    Comment


    • #3
      Re: cropping in photobox vraagje

      ik heb wel degelijk 6"x4" aangeduid hoor. En het gaat om een heeeel klein streepje wit, maar het is er wel degelijk.
      Zal eens proberen met 1200x1800 ipv 1180x1770 (deze waarden gebruik ik omdat dit de 'maximale' waarden waren die Kruidvat voorstelt voor formaat 10x15)

      Comment

      Working...
      X