Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips voor Barcelona

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tips voor Barcelona

    Hallo,

    Begin maart ga ik een paar daagjes naar Barcelona.
    Wie is daar ook geweest en heeft voor mij tips van (geheime) fotogenieke plekken?
    Wie kent er mooie plekjes die niet in de reisgidsjes staan en die absoluut de moeite waard zijn om te bezoeken?
    Of misschien zijn er wel plekken die juist in de gidsen zijn maar die ik met een grote boog moet vermijden?
    Alle tips zijn welkom!

    Groetjes, Ebbie
    Groetjes, Ebbie
    mijn foto-log

  • #2
    Re: Tips voor Barcelona

    mijn ouders zijn hun bezoek met mij aan barcelona nog lang niet vergeten. ik was de plaatselijke gids, en had me op voorhand geinformeerd met de normale boekskes.

    nu, we gingen maar één dag. dat betekent als je met mij gaat: alles zien, op 1 dag. kwaad dat ze waren achteraf, zo veel gezien. (ja, heel barcelona.....). normaal heb je zo'n drie dagen nodig als je het gewoon wil bekijken.

    aanraders: heel barcelona, echt alles. begin met de parken (en olympisch dorp etc, echt mooie plaatjes, en de tuinen erin). de rambla de mar, de zijstraten van de ramblas (ramblas zelf niet, niks te zien), ale pleinen, alles van gaudi, ....

    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


    Comment


    • #3
      Re: Tips voor Barcelona

      De "must-see" plaatsen zijn volgens mij toch nog steeds:

      -Parc Guell
      -Camp Nou (voetbalstadion)
      -La Sagdrada Familia

      Groeten,
      Nikon D70 Kit - SB600 - Sigma 135-400
      www.D-Noizz.be
      wim.proot@gmail.com

      Comment


      • #4
        Re: Tips voor Barcelona

        Idd Parc Guell als absolute topper. Stop onderweg naar Barcelona ook effe in Figueras om het huis annex geschift museum van Dali te gaan bewonderen.

        Misschien niet zo bekend maar ook wel leuk is het elfencafé 'El bosc de les fades' in een zijstraatje van de Rambla. Heel speciaal en feëriek!

        Iets minder spectaculair, maar zeker ook de moeite is de romantische tuin van onze eigen Horta, ergens in het noord-oosten van Barcelona (je geraakt er makkelijk met de bus of metro). Met aangrenzend nog een ander park met een kasteel en een mega labyrinth.
        Last edited by markali; 10 februari 2005, 20:03.
        “Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep.”
        Scott Adams

        Comment


        • #5
          Re: Tips voor Barcelona

          Tip: neem een tweedaags kaartje voor de dubbeldekker touristenbus. Laat je eenmaal de hele route rondrijden en noteer wat je nader wilt zien. Daarna kun je die en andere plekken bezoeken. De bus komt vrijwel overal en je kunt naar believen in- en uitstappen.

          Comment


          • #6
            Re: Tips voor Barcelona

            Als je uw statiefke meepakt, eerst goed rondkijken of ge geen flikken ziet.
            Ik spreek uit ervaring, tot 3X heb ik hem mogen inpakken
            Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

            Comment


            • #7
              Re: Tips voor Barcelona

              *TIP*

              Fonteinen van Montjuïc !

              Aan het Koninklijk paleis, 's avonds !

              Gewoon doen !

              www.fotofolio.be

              Comment


              • #8
                Re: Tips voor Barcelona

                juist. montjuic, en het HELE park errond. elk plekje is mooi. zoals al gezegd: het oude dorpje, het olympische stadion, de zwembaden, de tuinen, .......

                dus niet enkel fonteinen..... (laten ze trouwens niet continu aan, enkel 's avonds met de verlicting, om verspilling tegen te gaan. rond 21u. geloof ik)

                You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                Comment


                • #9
                  Re: Tips voor Barcelona

                  Alle gebouwen van Gaudi; fantastisch!
                  Maar : La Sagrada Familia zou ik met een boogje voorbij lopen ; heel druk maar niet echt de moeite (vind ik)
                  Zeker doen : Casa Battlo en park Guell!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tips voor Barcelona

                    Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
                    juist. montjuic, en het HELE park errond. elk plekje is mooi. zoals al gezegd: het oude dorpje, het olympische stadion, de zwembaden, de tuinen, .......

                    dus niet enkel fonteinen..... (laten ze trouwens niet continu aan, enkel 's avonds met de verlicting, om verspilling tegen te gaan. rond 21u. geloof ik)
                    Neen, het is zeker niet om 21.00 u
                    Het spectakel start om 20.00 u tot 20.30 u

                    Ik heb er eens speciaal de metro voor genomen, de ganse stad doorkruist om er een half uur te laat toe te komen
                    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tips voor Barcelona

                      Ook interessant: La boqueria (kleurrijke overdekte markt) aan de zijkant van de Ramblas.
                      Het museum van de Catalaanse muziek (schitterend gebouw, echter binnen mag je niet fotograferen!).
                      Castel (bovenaan park van Montjuic) Van hieruit heb je een prachtig overzicht over de gehele stad.
                      Plaza de Cataluna: om even uit te rusten en naar de toeristen te kijken!!
                      De buurt van de jachthaven aan het einde van de Razmblas. In het complex achteraan zitten o.a.vele goede restaurants.
                      Enz. Neem inderdaad eens een dagje de toeristenbus, deze neemt je langs de meest belangrijke stops. Eenmaal dit gedaan kan je verder met de metro.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tips voor Barcelona

                        De uren van klank & licht aan de fonteinen van Montjuic zijn in de loop der jaren nogal wat veranderd. Ik dacht dat ze ook niet het ganse jaar doorgaan. Dus veiligste is op voorhand informeren want het is idd zeer de moeite om dat te zien.

                        't Is typisch toeristisch maar Casa Mila van Gaudi moet je toch gezien hebben, zeker op het dak als 't een beetje schoon weer is. Ik vind de Sagrada Familia wel de moeite, ook met de trappen tot boven in de torens lopen (die lift is maar voor doetjes).

                        Tiger
                        Canon 350D | Canon 50 F1.4 | Tokina 12-24 F4 | Tamron 28-75 F2.8 | Sigma 70-300 F4-5.6 | Sony DSC F717

                        Comment

                        Working...
                        X