Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe dikwijls nog een nieuw toestel kopen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe dikwijls nog een nieuw toestel kopen ?

    Als ik mijn jonge digitale periode (een 8-tal jaren) zowat overschouw, dan merk ik dat ik, gedreven door de pixel-mania, zowat om de twee jaar een nieuw toestel gekocht heb.
    Ik vraag me af of dat bij andere mensen ook zo is en wanneer dat gaat stoppen
    Zien jullie een einde komen aan die pixel-evolutie of op welk vlak zien jullie de toestellen nog evolueren ?

  • #2
    Re: Hoe dikwijls nog een nieuw toestel kopen ?

    Aan de pixelmania zal wellicht een einde komen, maar dan zal het wel iets anders zijn. In de digitale wereld zal het volgens mij niet meer stoppen.
    Wil je echt mee zijn dan moet je misschien om de 6 maanden een nieuw toestel kopen. Maar dit kan toch niet de bedoeling zijn. Ergens de gouden middenweg zoeken en zien wat voor jezelf te verantwoorden is. Dat lijkt mij een gezonde benadering. Investeren in goeie lenzen bvb. lijkt mij belangrijker dan de mixelmania te volgen.

    Groetjes,
    Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #3
      Re: Hoe dikwijls nog een nieuw toestel kopen ?

      De vernieuwingen en prijsdalingen zullen nog wel een tijdje doorgaan hoor.
      >10Mpix sensor,
      full frame sensor,
      betere ruisverhouding bij heel hoge ISO waardes
      Grotere/betere dispay,
      directe draadloze transmissie naar extern geheugen,
      zelfreinigende sensor,
      zelfpixelherstellend,
      beeldstabilisatie,
      ... enz.
      Veel van deze dingen zijn er al echter wat ik denk is dat het in de hopelijk nabije toekomst, "allemaal" in betaalbare toestellen (>1000Euro) zal zitten.

      O ja, ik werk nog steeds analoog en heb er ook nog steeds voldoening mee.
      Mogelijk blijf ik toch nog effe twijfelen vooralleer over te schakelen naar digitaal.
      Groeten, Benny
      Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

      Comment


      • #4
        Re: Hoe dikwijls nog een nieuw toestel kopen ?

        Electronica zal blijven evolueren in de komende jaren, mogelijk tientallen jaren. Zelf heb ik het gevoel dat we net aan het begin staan van een nieuwe revolutie.

        Daarom heb ik ook niet zo'n haast om mee te doen. Als er iets op de markt komt voor de juiste prijs met de juiste mogelijkheden en ik heb op dat moment behoefte aan het produkt koop ik het en kijk niet meer achterom en ook niet meer naar wat er nieuw op de markt komt. perssonlijk hoef ik niet meer zo nodig mee met het nieuwste. Die tijd heb ik gehad. Wat ik heb voldoet, en als het na verloop van tijd niet meer voldoet of kapot is ga ik weer eens rondkijken voor wat nieuws.

        Bovenstaande geeft een enorme rust kan ik je vertellen. LOL
        Groeten,

        Albert Jan

        Website AJH
        lidnummer: BD0371NL

        Comment


        • #5
          Re: Hoe dikwijls nog een nieuw toestel kopen ?

          Het komt erop neer of je tevreden bent met datgene wat je hebt. Het is hetzelfde met software-toepassingen. Bijn om het half jaar komt er wel een nieuwe versie uit die daarom echt niet veel beter is dan de vroegere. Maar ja, sommigen willen dan persé toch kunnen zeggen dat al dit gebruiken. Vaak dan nog illegaal
          Ik heb momenteel mijn Nikon D70 en ik vrees dat ik daar wel nog een tijdje mee ga werken. Oh, ja, er zijn dan dingen die op andere toestellen wel kunnen en op deze niet, maar bedenk dan ook dat dit ook in omgekeerde richting ook zo is. vb opklappen van spiegel om pas na enkele seconden de foto te nemen is heel leuk. Anders kan het ook, doch ik vind dat geen nieuwe inverstering waard.
          Beeldekes via wifi nemen met je fototoestel, ik droom daar van. Maar ik denk dat die droom eerder technisch is. Hoeveel maal heb ik dat nodig ? 1 of 2 keer per dag, maand, jaar ... Indien dagelijks nodig, dan dringt een nieuw toestel zich op. Indien niet echt nodig en pas 1 à 2 per jaar vind ik dat een dure nutteloze update.
          Mijn ouder toestel is een Sony 717. Waarom een nieuw toestel. Omwille van de reden dat ik moest kunnen veranderen van lens. Ik doe veel macro en de Sony 717 kwam hierin tekort. Vandaar. Anders had het zeker niet gemoeten.
          Ooh ja, ik moet naar den Aldi. Er is een nieuw koffieapparaat dat het water leidt lans vierkante buizen. De koffie smaakt hoekiger
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

          Comment


          • #6
            Re: Hoe dikwijls nog een nieuw toestel kopen ?

            met de aankoop van men D70 zal ik eerder nieuwe lenzen kopen als nieuwe dslrs... of wie weet, ooit nog eens een goedkope D70 als tweede body
            foto als spiegel of als venster?

            Comment


            • #7
              Re: Hoe dikwijls nog een nieuw toestel kopen ?

              Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
              of wie weet, ooit nog eens een goedkope D70 als tweede body
              Daar heb ik ook al eens aan gedacht nu ik al een stuk boven de 7000 foto's zit.

              Groetjes,
              Pol.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #8
                Re: Hoe dikwijls nog een nieuw toestel kopen ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens
                Daar heb ik ook al eens aan gedacht nu ik al een stuk boven de 7000 foto's zit.

                Groetjes,
                Pol.
                Ik zou me pas zorgen gaan maken als er nog een 0 achterstaat
                Groeten,

                Albert Jan

                Website AJH
                lidnummer: BD0371NL

                Comment


                • #9
                  Re: Hoe dikwijls nog een nieuw toestel kopen ?

                  wat is dan eigenlijk het nut van een tweede body? Of gaat het dan gewoon om een vernieuwing van de body?

                  groeten Koen
                  You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                  www.koendd.be

                  FZ50

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoe dikwijls nog een nieuw toestel kopen ?

                    neen neen een tweede body.

                    soms om een 'slechte' te hebbe om gevaarlijke dingen te doen OF om makkelijk te switchen tussen 2 lenzen zonder echt te vervangen!

                    (ergens zit hier een member met 2*300D met elk een lens en flitser om vlindertjes te fotograferen)
                    foto als spiegel of als venster?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoe dikwijls nog een nieuw toestel kopen ?

                      nou als je daar in mee wilt gaan ben je gek of heb je veel geld.

                      vaak zijn de verbeteringen niet met mega sprongen.
                      ik heb een fz10 en met deze cam wil ik nog jaren vooruit.
                      terwijl de fz20 zijn intrede al heeft gedaan.

                      deze heeft 5mp inplaats van 4mp.
                      en nog wat kleine dingetjes.

                      mijn camera maakt prachtige foto's. en 4mp is genoeg voor mij omdat ik max a4 formaat afdruk en echt groot een poster
                      vaak is de fotograaf nog belangrijker.

                      je moet je ook afvragen heb je het echt nodig of is het meer voor de heb.
                      leg de fotos naast elkaar gemaakt door een goede schieter en kijk of het dan de nieuwe aankoop wel waard is.
                      dan zeg ik al snel neeee.

                      tuurlijk zijn extra betere foefjes altijd leuk.
                      maar het staat niet inverhouding tot de kosten.

                      het is ook een beetje als met pc's je kunt met een pentium 3- 1ghz ook heel goed/snel internetten,emailen, office en normale programmas gebruiken.
                      de meeste gebruiken hem hier toch voor alleen voor.
                      echte kracht heb je nodig bij games, videobewerking etc.
                      maar toch kopen dit soort mensen b.v een pentium 4- 3.6ghz.

                      nu gaat het bij cameras meer om kwaliteit in de vorm van is een foto mooi maar omdat de verbeteringen stapjes maat omhoog gaan maar er wel elk 1.5 jaar een nieuwmodel uit komt vind ik eerder.
                      gebruik een camera meerdere jaren en koop dan een nieuwe dan heb je een echte vooruitgang.

                      dit is ieder voor zich uiteraad.
                      maar elke 1.5/2 jaar een nieuwe dat is een te duur geintje vind ik.
                      maar ja is het je echte lust en leven hobbie ok maar ik heb meer hobbies en fotografie staat bij mij niet op 1
                      FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
                      Canon EOS600d

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoe dikwijls nog een nieuw toestel kopen ?

                        een pentium 3 1000mhz is dan ook een speciaal gevalleke hee

                        mss als je in de prosumer classe zit dat je dan regelmatig kunt/moet veranderen en het beste kopen maar als je om de 2 jaar een nieuwe DSLR koopt dan ben je een fortuin kwijt!
                        foto als spiegel of als venster?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hoe dikwijls nog een nieuw toestel kopen ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door koen dd
                          wat is dan eigenlijk het nut van een tweede body? Of gaat het dan gewoon om een vernieuwing van de body?

                          groeten Koen
                          Een 2e body betekent snelheid. Met 2 verschillende lenzen hoef je niet te wisselen, je kunt gelijk schieten met de juiste lens. B.v. een combi van 24-70 en 70-200 is erg gemakkelijk voor sport. Zowel dichtbij als veraf heb je gedekt. Het is overigens iets voor speciale doeleinden.

                          Meestal heb je meer dan genoeg aan 1 body en is het een excuus voor een upgrade
                          Groeten,

                          Albert Jan

                          Website AJH
                          lidnummer: BD0371NL

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hoe dikwijls nog een nieuw toestel kopen ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Josy
                            Als ik mijn jonge digitale periode (een 8-tal jaren) zowat overschouw, dan merk ik dat ik, gedreven door de pixel-mania, zowat om de twee jaar een nieuw toestel gekocht heb.
                            Ik vraag me af of dat bij andere mensen ook zo is en wanneer dat gaat stoppen
                            Zien jullie een einde komen aan die pixel-evolutie of op welk vlak zien jullie de toestellen nog evolueren ?
                            Josy,

                            Interessante vraag
                            In totaal heb ik 4 toestellen gekocht waarvan er twee nog in gebruik zijn.
                            Twee toestellen heb ik, gelukkig, kunnen verkopen aan een redelijke prijs.
                            Wanneer gaat dat stoppen?
                            Dat zal stoppen als de markt verzadigd is maar wanneer dat is, weet ik niet.
                            De "boom" is momenteel nog even bezig....
                            De jeugd maar ook de senioren kennen intussen de digitale fotografie.
                            Je kan het een beetje vergelijken met de gsm...

                            De gsm-makers doen grote inspanningen om hun toestellen te voorzien van
                            een digicam. en hierdoor zou het eens goed kunnen dat de jeugd resoluut
                            kiest voor zo'n gsm i.v.p. van enkel een digicam.

                            De pro's zullen uiteindelijk ook wel voluit kiezen voor een digicam
                            omdat het kostenplaatje van het resultaat zal verminderen en omdat er
                            tijdwinst kan gemaakt worden.

                            Hoe je het ook draait of keert, er zullen zich in elk segment(jeugd, middelbare
                            leeftijd, senioren en pro's) altijd nieuwe kopers aanbieden.
                            Zoals dit nu is met de "2de auto", zullen ook meer en meer gezinnen
                            een 2de digicam aanschaffen.

                            De evolutie?
                            Meer en beter voor minder geld?
                            De Japanse ontwikkelaars kiezen voor een combinatie: de mogelijkheid om
                            volledig automatisch te werken plus alle vrijheid of mogelijkheden om zelf alles
                            in te stellen. (zie bijv. D70, D300 enz.)
                            Ik voel me daar niet slecht bij

                            Verder hoop ik dat er vooruitgang wordt geboekt met de meting van de
                            kleurentemperatuur, technisch is dit perfect mogelijk.
                            De meting van de witbalans zoals wij die nu kennen is onvoldoende.
                            Wat dit betreft moet er meer zekerheid ingebouwd worden.

                            Vergeten we ook niet de kip met de gouden eieren: de lenzen.
                            Daar is beslist ook een doorbraak nodig. Toch voor de consument.
                            Hier zou het ook beter en voor minder geld moeten kunnen

                            Op lange termijn (?) zou het eens goed kunnen zijn dat de CCD zal
                            vervangen worden door andere technieken.
                            De huidige bevat fouten en heeft zijn beperkingen.

                            Het aantal pixels blijft een open vraag.
                            De consument heeft zich tot nu toe altijd aangepast aan hetgeen hij
                            nodig had of aan hetgeen beschikbaar was.
                            Hebben we bijv. een CCD met giga-pixels nodig?
                            Het zal wel haalbaar zijn maar betaalbaar?
                            Of wie zal daar geld voor over hebben?

                            De kwestie van "FF" is me bekend
                            Maar waarom daar af en toe heisa rond gemaakt wordt?
                            Ik mis het niet

                            De ontploffingsmotor bestaat 50 à 60 jaar...?
                            Er zijn gezondere en betere oplossingen beschikbaar maar
                            toch blijven we maar rondrijden met deze motor...
                            Onzin heeft soms zin, het hangt er van af aan welke kant je staat.
                            En zolang er nog olie is....
                            Ik bedoel met dit alles dat ontwikkeling en vooruitgang zin heeft
                            vanaf het moment dat het toegepast wordt, eerder nooit.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hoe dikwijls nog een nieuw toestel kopen ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door koen dd
                              wat is dan eigenlijk het nut van een tweede body? Of gaat het dan gewoon om een vernieuwing van de body?

                              groeten Koen
                              Minder lenzen wisselen en daardoor minder kans op stof, zie ik als een goede verontschuldiging als je ega vraagt naar het nut van 2 bodies

                              Comment

                              Working...
                              X