Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto maan

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto maan

    Ik zou voor school een collage moeten maken, Ik had nu zelf gedacht om iets met een maan te doen, maar zelf heb geen goede telelens om een foto van de maan in hoge resolutie te maken, op het internet vind ik wel foto's, maar deze zijn meestal niet groot genoeg Heeft er iemand een foto van de maan (wel volle maan) in hoge resolutie (liefst beeldvullend) die ik zou kunnen (en mogen) gebruiken.

    Alvast bedankt.
    Last edited by mediafotograaf; 30 januari 2005, 13:35.

  • #2
    Re: Foto maan

    beeld vullend? dat is dan rond 1500mm tele

    waar zitten de bigmas met TC hier
    foto als spiegel of als venster?

    Comment


    • #3
      Re: Foto maan

      Ik heb een foto van de maan gemaakt met de 100-400, en na het wegsnijden van het overtollige zwart ziet die er zo uit:


      Deze foto is niet geresized, dit deel is zo uitgesneden uit het origineel.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Foto maan

        PM send

        Comment


        • #5
          Re: Foto maan

          Black Bandit, bedankt voor de foto, maar ik vrees dat hij iets te klein is. Ik zou het uiteindelijke resultaat moeten afdrukken op A3 in 300dpi. De maan zelf moet ongeveer 15 à 20 cm doorsnede hebben op de afdruk.

          Kan er mij misschien iemand anders helpen die (zoals parakiet al zegt) een serieuze telelens heeft.

          Comment


          • #6
            Re: Foto maan

            volksterrenwacht Mira te Grimbergen

            Henri
            lidnummer: BD0435BE

            Comment


            • #7
              Re: Foto maan

              Heeft er hier echt niemand een Canon EF 1200mm f5,6 L USM ?

              Het is ook mogelijk om die foto te vergroten met photoshop, maar dan zal er wel scherpte verloren gaan. Het hangt er dus vanaf hoe goed de kwaliteit moet zijn.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Foto maan

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                Heeft er hier echt niemand een Canon EF 1200mm f5,6 L USM ?
                Whoa ja, als da mogelijk zou zijn. (vrees wel dat ik dan een serieus prijske zal mogen betalen voor die foto) Maar me nen bigma en TC komt ge toch ook al 1000mm weliswaar met f/19

                Comment


                • #9
                  Re: Foto maan

                  1000mm weliswaar met f/19

                  hoeveel fotos heb je daar al mee kunnen nemen?
                  foto als spiegel of als venster?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto maan

                    Ik heb net een de foto vergroot, maar dan gaat er inderdaad wel wat van de scherpte verloren (de originele foto is ook niet echt scherp). Maar als ik die foto van 3543x2362 pixels afdruk op een A-4 blad, dan ziet de foto er toch vrij goed uit, toch zeker als je niet heel dichtbij gaat zien (de maan is dan ongeveer 15,5cm diameter op het blad).

                    Je kan de foto zelf bekijken, want ik heb ze doorgestuurd .

                    Als er iemand een scherpere foto heeft op dat formaat (origineel is op 400mm gemaakt met een 300D), dan zal het resultaat na die vergroting zeker nog veel beter zijn.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto maan

                      Het probleem is dat ik het uiteindelijke werk zal moeten afgeven voor punten. Het werk moet wel afgedrukt worden op A3 fotopapier en ik had al iets geprobeerd met een foto van de maan met m'n D70 en tele 300mm, maar de kwaliteit was niet goed genoeg voor de lerares

                      Comment


                      • #12
                        Re: Foto maan

                        Oorspronkelijk geplaatst door Wouter M
                        Het probleem is dat ik het uiteindelijke werk zal moeten afgeven voor punten. Het werk moet wel afgedrukt worden op A3 fotopapier en ik had al iets geprobeerd met een foto van de maan met m'n D70 en tele 300mm, maar de kwaliteit was niet goed genoeg voor de lerares
                        Ik ben echt benieuwd naar het soort onderwijs dat je volgt, waarbij je een collage (sic) moet uitvoeren waarin een foto van de maan verwerkt is en dan nog expliciet op A3 Photopapier.
                        Ik kan je opnames ter beschikking stellen (uitlenen mits deposit waarborg) gemaakt met Hasselblad op het maanoppervlak en bij naderen van de maan door Apollo 11 op formaat 6 x 6 Ektachrome maar verwittig je van tevoren dat een afdruk op A3 je een fortuintje zal kosten. Van één zaak ben ik zeker de kwaliteit zal goed genoeg zijn voor je lerares en dit mag je haar melden uit mijn naam.
                        Ter info: bij Volksterrenwacht Mira te Grimbergen kan je zeker je gading vinden en je lerares zal in de wolken zijn (letterlijk en figuurlijk)

                        Henri
                        lidnummer: BD0435BE

                        Comment

                        Working...
                        X