Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

rood kruisje bij foto/snelheid: enorm traag !!!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • rood kruisje bij foto/snelheid: enorm traag !!!!

    op mijn website zou ik graag hebben, dat als de gebruiker met zijn muis over een foto gaat, dat deze van z/w naar kleur verandert (en dat de tekst die eronder staat, ook van zwart naar wit verandert).

    ik werk met frontpage, dus houdt de antwoorden eenvoudg aub
    ik hebgehoord dat ik eerst een zw foto moet hebben, en dan in html iets invullen als 'on mouse over', maar dan??????????

    kan iemand me eens een voorbeeld laten zien, en me dan de html code passeren? hopelijk lukt me het dan...
    Last edited by ajuin; 3 februari 2005, 17:18.

    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff



  • #2
    Re: on mouse over

    Hopelijk heb je hier iets aan.
    Groeten,

    Albert Jan

    Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

    Comment


    • #3
      Re: on mouse over

      prima. ik had wel weet van dhtml, maar nooit figuut uitwisselen gevonden. ik probeerde namelijk altijd eerst op tekst, en dan kan je enkel 'opmaak' kiezen

      ik heb nu nog een vraagje, het is nog niet helemaal compleet, maar ik ga eerst zelf kijken. lukt het niet, post ik terug

      bedankt

      You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


      Comment


      • #4
        Re: on mouse over

        okee, mooi gelukt, dat had ik al gezegd.

        nu dus de problemen (het zijn er twee geworden intussen)

        1) hoe kan ik, in frontpage, van die tweede foto dan een hyperlink maken? ik heb het al zover gekregen dat er een handje op komt, maar verwijzen naar de link doet ie niet. wie kan me hierbij helpen?

        2) ik heb de site geupload. maar wie gaat kijken (www.ajuin.tk, of home.tiscali.be/sieben) zal een rood kruis zien. nochtans heb ik én de site, én de foto's geupload.(gifkes maken ipv jpeg of zo???)

        dus hulp aub
        Last edited by ajuin; 2 februari 2005, 16:01.

        You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


        Comment


        • #5
          Re: on mouse over

          het pad naar je foto's bevat spaties en andere 'niet toegelaten' tekens. misschien lost dit je probleem op?
          om van de foto een link te maken, dien je dit aan te passen:
          href="javascript:void(0)"

          naar:
          href="http://www.de_link.be"

          of:
          href="pagina2.html"
          Nikon D70

          Comment


          • #6
            Re: on mouse over

            je bent de max, daar heb ik gewoon over gekeken. zo eenvoudig, maar niet gezien.

            soit, ik dacht eigenlijk dat het zo moest zoals het er stond, want een mouse over is eigenlijk ook een soort link (java-hyperlink). maar nu ik dit weet, lukt het me prima!!!!

            nu nog die foto's, die ik niet zichtbaar krijg.......

            You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


            Comment


            • #7
              Re: on mouse over/rood kruisje bij foto???

              Staan de foto's in de juiste map? Ook geen vergissing met hoofdletters, spaties ... ?
              Het is bij mij ook dikwiijls een struikelsteen! Wel weten, maar niet opletten !

              Comment


              • #8
                Re: on mouse over/rood kruisje bij foto???

                tzijn ni echt foto's dak wil laten zien. tzit zo:

                via mouse over, laat ik de ene foto in z/w verschijnen, en dan met muis erover in kleur. het zijn de foto's die ik via copy&paste in frontpage heb gezet, en dan grondig verkleind om in tabel te doen passen (verkleinen met pijltje). het is dus niet echt een album of zo dat ik laat zien

                het werkt prima hier in frontpage, maar niet op de site zelf

                wie weet het? gif maken? verkleinen in PS? of waar zit hem de fout....

                You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                Comment


                • #9
                  Re: on mouse over/rood kruisje bij foto???

                  Staan de 2 foto's op je site wel op dezelfde plaats (relatief gezien) als op je PC ?
                  In je script zie ik bvb iets als "pics 1e pagina/foto's/" met daarin je foto's . Bestaan die directories ook op je site ?? Let ook op met quotes (' en ") in namen van files en directories...
                  Mijn fotowebsite : www.filover.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: on mouse over/rood kruisje bij foto???

                    okee, ik heb nog eens geprobeerd, met nog een foto erbij, en dan ging het wel

                    nu is het wel enorm traag. ga maar eens kijken op www.ajuin.tk, en ga over de erste foto (tweede doet niks). zeer traag, en als je er dan af gaat, nog trager dat het terug naar origineel gaat. hoe kan ik die snelheid opvoeren?

                    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                    Comment


                    • #11
                      Re: on mouse over/rood kruisje bij foto???

                      Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
                      nu is het wel enorm traag. ga maar eens kijken op www.ajuin.tk, en ga over de erste foto (tweede doet niks). zeer traag, en als je er dan af gaat, nog trager dat het terug naar origineel gaat. hoe kan ik die snelheid opvoeren?
                      Firefox installeren, dan gaat het wisselen van de foto's blijkbaar razendsnel .

                      De voornaamste wijziging die je alleszins kan doen om het laden te versnellen is geen foto van 2272 x 1704 pixels en 768 kb te gebruiken maar een verkleinde versie van max 50kb te gebruiken, modemgebruikers zullen je alleszins dankbaar zijn.

                      Bovendien lijkt de javascriptcode nogal ingewikkeld voor hetgeen het moet doen en worden de afbeeldingen niet op voorhand ingeladen, wat de zaak zeker kan vertragen. Kijk anders hier eens voor een alternatief :
                      http://www.javascriptkit.com/javatutors/image4.shtml

                      Je HTML-code bevat ook nog enkele schoonheidsfoutjes : "</a></a>" bvb kan normaal gezien niet. Als je het grondig wil aanpakken, kan je je HTML-code van je volledige site altijd laten nachecken op : http://www.htmlhelp.com/tools/validator/ of per pagina op : http://validator.w3.org/ , maar laat je niet ontmoedigen door de lange lijst fouten die je soms krijgt. Soms volstaat het van 1 lijntje code toe te voegen of te wijzigen om 10 fouten ineens te corrigeren ...

                      Dit is alleszins een interessante site :
                      http://www.handleidinghtml.nl/

                      Succes !
                      Mijn fotowebsite : www.filover.be

                      Comment

                      Working...
                      X