Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto gezocht : Luchthaven Deurne

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto gezocht : Luchthaven Deurne

    Allereerst, hopelijk staat dit in het juiste forum. En echt 'verzoekjes' forum heb ik hier nog niet gezien

    Mijn vriendin, die zo lief is geweest mij te steunen in mijn recente aankopen, heeft voor haar studies een werkje gemaakt omtrent de Luchthaven van Deurne. En om het helemaal af te werken is zij nu natuurlijk op zoek naar een foto die met dit thema te maken heeft om als cover te dienen. Aangezien het over lawaaihinder gaat zou een foto die dit thema in beeld brengt (een opstijgend vliegtuig met bijzonder veel turbulentie op de achtergrond bvb) ideaal zijn, maar alles kan.

    Vandaar mijn vraag : zijn er onder jullie per toeval mensen die een foto liggen hebben die eventueel als cover kan dienen, en bereid zijn ons die gunst te verlenen? Liefst dus met een duidelijke link naar de luchthaven van Deurne.

    Enig probleemke : 't is redelijk dringend. Tegen het einde van het weekend zouden we het werkje printklaar willen hebben ...

    Hoe dan ook, in alle geval bedankt!
    Canon EOS 300D - EF-S 18-55mm - Tamron 28-75mm f:2.8 - EF 80-200mm f:2.8 L - Sigma EF-500 Super - SanDisk CF Ultra II 512MB

  • #2
    Re: Foto gezocht : Luchthaven Deurne

    Ik weer of je hier wat aan hebt maar dit is een link naar een fotosite met veel luchtvaartfoto`s. Je kan met de search-machine veel foto`s tevoorschijn halen als je op 'deurne' zoekt.

    http://www.airliners.net/

    Comment


    • #3
      Re: Foto gezocht : Luchthaven Deurne

      Da's waar, maar daar staat overal CopyRighted op en zo ... 't Zou netjes zijn als we een foto van hier kunnen krijgen met dan ook de goedkeuring van de eigenaar ...
      Canon EOS 300D - EF-S 18-55mm - Tamron 28-75mm f:2.8 - EF 80-200mm f:2.8 L - Sigma EF-500 Super - SanDisk CF Ultra II 512MB

      Comment


      • #4
        Re: Foto gezocht : Luchthaven Deurne

        @chichiwawa,mail gewoon naar de eigenaar van die foto(s) en vraag om zijn toestemming.

        PS van landende vliegtuigen kan ik je er wel een paar bezorgen,met toestemming ...hehe
        Last edited by vitarake; 7 januari 2005, 20:57.
        Vitarake


        Canon Eos 300D + Tamron 28-300/3,5-6,3 AF XR Di LD Asph. (IF) Macro +Ridata pro 1Gig + Lowepro Nova 1

        Comment


        • #5
          Re: Foto gezocht : Luchthaven Deurne

          Waarom ga je gewoon ZELF niet wat foto's nemen? Als je uitlegt waarom je de foto's wil nemen laten ze je misschien zelfs "achter de coulissen".
          450D en wat prullen

          Comment


          • #6
            Re: Foto gezocht : Luchthaven Deurne

            Oorspronkelijk geplaatst door ChiChiWaWa
            Aangezien het over lawaaihinder gaat zou een foto die dit thema in beeld brengt (een opstijgend vliegtuig met bijzonder veel turbulentie op de achtergrond bvb) ideaal zijn, maar alles kan.

            Idd, een foto van het oh-zo-zichtbare fenomeen "turbulentie" zou zeker niet misstaan op de cover van een thesis over "lawaaihinder" rondom luchthavens.
            450D en wat prullen

            Comment


            • #7
              Re: Foto gezocht : Luchthaven Deurne

              Oorspronkelijk geplaatst door Gégé
              Waarom ga je gewoon ZELF niet wat foto's nemen? Als je uitlegt waarom je de foto's wil nemen laten ze je misschien zelfs "achter de coulissen".
              Zou wel willen, maar gebrek aan tijd helaas
              Canon EOS 300D - EF-S 18-55mm - Tamron 28-75mm f:2.8 - EF 80-200mm f:2.8 L - Sigma EF-500 Super - SanDisk CF Ultra II 512MB

              Comment


              • #8
                Re: Foto gezocht : Luchthaven Deurne

                Oorspronkelijk geplaatst door Gégé
                Idd, een foto van het oh-zo-zichtbare fenomeen "turbulentie" zou zeker niet misstaan op de cover van een thesis over "lawaaihinder" rondom luchthavens.
                Is dat niet op foto vast te leggen, die vervormingen in de lucht aan zo'n straalmotor? Of zie je dat helemaal niet zo? Geen idee, ben geen spotter, heb eigenlijk nog nooit een vliegtuig nauwlettend in de gaten gehouden van dichtbij. Was maar een idee ...

                BTW, het is geen thesis, maar een werkstuk.
                Canon EOS 300D - EF-S 18-55mm - Tamron 28-75mm f:2.8 - EF 80-200mm f:2.8 L - Sigma EF-500 Super - SanDisk CF Ultra II 512MB

                Comment


                • #9
                  Re: Foto gezocht : Luchthaven Deurne

                  Oorspronkelijk geplaatst door vitarake
                  @chichiwawa,mail gewoon naar de eigenaar van die foto(s) en vraag om zijn toestemming.

                  PS van landende vliegtuigen kan ik je er wel een paar bezorgen,met toestemming ...hehe
                  Dat je de eigenaar van de foto's kon contacteren heb ik later gezien, gaan we dus zeker ook bekijken morgen of er foto's zijn die haar aanspreken.

                  En foto's van landende vliegtuigen willen we steeds wel bekijken hoor. Thanx!
                  Canon EOS 300D - EF-S 18-55mm - Tamron 28-75mm f:2.8 - EF 80-200mm f:2.8 L - Sigma EF-500 Super - SanDisk CF Ultra II 512MB

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto gezocht : Luchthaven Deurne

                    Ik hou van lawaaihinder. Met een goede lens kan je misschien de geluidsgolven fotograferen. Ik haat mensen die tegen de luchthaven zijn door "lawaaihinder". Allen een grote bende zagers. Een mooie foto voor de kaft zou een zweefvliegtuig zijn dat take-off doet he... spijtig genoeg kan die dat niet autonoom.

                    Cheers

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto gezocht : Luchthaven Deurne

                      Oorspronkelijk geplaatst door Eddy Dripstick
                      Ik hou van lawaaihinder. Met een goede lens kan je misschien de geluidsgolven fotograferen. Ik haat mensen die tegen de luchthaven zijn door "lawaaihinder". Allen een grote bende zagers. Een mooie foto voor de kaft zou een zweefvliegtuig zijn dat take-off doet he... spijtig genoeg kan die dat niet autonoom.

                      Cheers
                      Mijn persoonlijke mening : de meesten die er wonen en er over klagen, zijn er gaan wonen omdat het goedkoop was. Ik wil hiermee niemand tegen de schenen schoppen, maar ik heb al te veel mensen gezien die erg blij waren dat ze goedkoop een halve villa konden bouwen, en vervolgens meehelpen om ettelijke honderden zo niet duizenden banen naar de vaantjes te helpen omdat ze problemen hebben om te slapen.
                      Mijn ouders wonen naast een spoorweg, moeten die dan tegen de NMBS gaan roepen dat het spoor verlegd moet worden?

                      Enfin, ieder zijn eigen mening. Het werkstuk van mijn vriendin moet gelukkig geen oordeel vellen, alleen de milieutechnische aspecten van de problematiek toelichten.
                      Canon EOS 300D - EF-S 18-55mm - Tamron 28-75mm f:2.8 - EF 80-200mm f:2.8 L - Sigma EF-500 Super - SanDisk CF Ultra II 512MB

                      Comment


                      • #12
                        Re: Foto gezocht : Luchthaven Deurne

                        that's the spirit!!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Foto gezocht : Luchthaven Deurne

                          Oorspronkelijk geplaatst door ChiChiWaWa
                          Mijn persoonlijke mening : de meesten die er wonen en er over klagen, zijn er gaan wonen omdat het goedkoop was. Ik wil hiermee niemand tegen de schenen schoppen, maar ik heb al te veel mensen gezien die erg blij waren dat ze goedkoop een halve villa konden bouwen, en vervolgens meehelpen om ettelijke honderden zo niet duizenden banen naar de vaantjes te helpen omdat ze problemen hebben om te slapen.
                          Mijn ouders wonen naast een spoorweg, moeten die dan tegen de NMBS gaan roepen dat het spoor verlegd moet worden?

                          Enfin, ieder zijn eigen mening. Het werkstuk van mijn vriendin moet gelukkig geen oordeel vellen, alleen de milieutechnische aspecten van de problematiek toelichten.
                          sorry voor deze off-topicheid twat een woord), maar ik zou graag reageren op wat chichiwawa zei.

                          persoonlijk woon ik in borsbeek, vlakbij de luchthaven van deurne. ik kan hier geen enkel vliegtuig horen, enkel soms eens een sportvliegtuigje, dat van zijn route is gegaan omdat het over iemand zijn huis wil vliegen omdat dat toch altijd leuk is. maar voor de rest dus nooit lawaaihinder.

                          nu zegt u: als ze de startbaan gaan verlengen, had je maar nooit in borsbeek moeten gaan wonen? de verlenging van de startbaan heeft ongetwijfeld dat meer en zwaardere en lawaaierige toestellen zullen aan komen vliegen. en over nieuwe routes. misschien dat ik dan WEL lawaaihinder zal ondervinden. ligt het dan aan mij, had ik dan maar nooit in borsbeek moeten gaan wonen? als je nu zegt: mensen die nu naar zaventem verhuizen, ok, die zoeken het zelf. maar ik allerminst niet, vind ik

                          You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                          Comment


                          • #14
                            Re: Foto gezocht : Luchthaven Deurne

                            [MOD] We gaan in deze topic niet opnieuw de discussie over geluidhinder voeren. Vanaf nu dus on-topic blijven aub.

                            Willy
                            Hombre

                            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                            Comment

                            Working...
                            X