Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heb mijn D70 kitlens 18-70 + SB 600

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Heb mijn D70 kitlens 18-70 + SB 600

    Ja

    t'is zover, ben hem zaterdag gaan halen bij topfoto!
    nu nog handleiding printen, en beginnen lezen, want zo gemakkelijk lijkt het niet he!
    als iemand tips heeft voor een beginneling...
    Nikkon D70 + Nikkor 18-70 + Nikkor 70-300 G + SB 600 + Sandisk Ultra II 1 GB

  • #2
    Re: Heb mijn D70 kitlens 18-70 + SB 600

    Yep,

    Lenskap niet vergeten af te halen.

    Zowat de typische dingen niet vergeten terug te zetten indien je andere settings gebruikt zoals:
    - ISO terug op je voorkeur zetten(meestal 200)
    - Programma keuze terug op je voorkeur zetten(vb P)
    - Als je ooit het sport programma gebruikt: het autofocuspunt verzetten van dichtsbijzijnde naar middenste, anders kun je wel eens voor verrassingen komen te staan.

    Hubert
    Hubert

    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: Heb mijn D70 kitlens 18-70 + SB 600

      Veel plezier met je nieuwe aanwinst en laat de foto's maar snel zien hier bij BD
      Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
      Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

      Comment


      • #4
        Re: Heb mijn D70 kitlens 18-70 + SB 600

        de sb 600 is vrij makkelijk om te leren.

        bij de d70 zou ik hem op A zetten en diafragmawaarde zelf regelen door aan het kleine wieltje te draaien (vooraan).
        iso op 200 laten staan en best nooit op auto zetten.


        mss is het wel interessanter om eerst de d70 te leren en daarna de sb 600 erop te zetten. dan leerde eerst het kunnen van uwe camera.

        uwe lichtmeter in het begin best op matrixmeten zetten.(een bolleke met 4 vakjes errond) ge gaat dan minder last hebben van donkere foto's. in begin hebt ge daar nogal wel eens last van bij de d70. maar dat is gewoon omdat je belichtingsprogramma's nog moet leren kennen.

        en voor de rest veel spelen. in het begin is het nie al te simpel. maar na een paar weken, maand speelde ermee.
        ik heb mijne d70 nu 5 maand en elke dag vind ik weer iets nieuws (hier kan da nog beter,, die functie kan ik dan gebruiken....)

        succes ermee.
        en welkom in de D70 club

        Comment


        • #5
          Re: Heb mijn D70 kitlens 18-70 + SB 600

          Veel plezier ermee. Ik was zaterdag rond 11.30 ook bij Top-Foto. Misschien hebben we mekaar gezien zonder te weten dat we Belgiumdigitalers waren
          Ik kwam mijn Sigma lens verwisselen.
          Geen last gehad met de file in het terugkeren ?
          Nikon D70 - Nikkor 17-70 kitlens - Nikkor 50mm 1.8 - Sigma 70-300 Apo II - Bigma 50-500mm
          Konica Minolta Dimage A2
          Lumix FX-30

          Comment


          • #6
            Re: Heb mijn D70 kitlens 18-70 + SB 600

            ja ook files gehad met de werken he,
            ben pas rond 15u toegekomen ;-)
            ik ga een beetje uittesten maar voor het kerstdiner he, en daar zal wel mijn flits nodig zijn he,
            tips mss voor kerstdinerfoto's?
            BTW: ben mijn mijn NL handleiding nog aan het printen ;-)
            Nikkon D70 + Nikkor 18-70 + Nikkor 70-300 G + SB 600 + Sandisk Ultra II 1 GB

            Comment


            • #7
              Re: Heb mijn D70 kitlens 18-70 + SB 600

              Ik heb ook net een D70 + Sb-600 gekocht.

              Fantatisch beestje die D70 ; heel blij mee.

              Ik vroeg me of jullie me kunnen zeggen waar ik een Nederlandse versie van de handleiding D70 en handleiding Sb-600 zou kunnen vinden.

              Bedankt bij voorkeur.

              Comment


              • #8
                Re: Heb mijn D70 kitlens 18-70 + SB 600

                Stefken,

                Waar heb je gekocht. Bij Top Foto krijg je een CD rom met de nederlandse handleiding.
                Ik kan deze op mijn pandora user site zetten.
                Weet iemand of dit toegelaten is ? Ik denk van wel maar je weet nooit.
                Nikon D70 - Nikkor 17-70 kitlens - Nikkor 50mm 1.8 - Sigma 70-300 Apo II - Bigma 50-500mm
                Konica Minolta Dimage A2
                Lumix FX-30

                Comment


                • #9
                  Re: Heb mijn D70 kitlens 18-70 + SB 600

                  kan iemand mij vertellen hoeveel je betaalt bij Topfoto voor de D70 ?
                  en voor de SB 600 ? ik ga nl eerstdaags er ééntje kopen ( body alleen )
                  en waar rij je dan heen in Duitsland ?
                  voor mij is tot nu toe Kamera-express in R'dam best van prijs / afstand
                  ( bij Makro in NL raak ik niet binnen hé )
                  groetjes, Bobke
                  ________________________

                  Comment


                  • #10
                    Re: Heb mijn D70 kitlens 18-70 + SB 600

                    Neem eens een kijkje op : www.topfoto.de
                    Nikon D70 - Nikkor 17-70 kitlens - Nikkor 50mm 1.8 - Sigma 70-300 Apo II - Bigma 50-500mm
                    Konica Minolta Dimage A2
                    Lumix FX-30

                    Comment


                    • #11
                      Re: Heb mijn D70 kitlens 18-70 + SB 600

                      Oorspronkelijk geplaatst door Monty
                      Stefken,

                      Waar heb je gekocht. Bij Top Foto krijg je een CD rom met de nederlandse handleiding.
                      Ik kan deze op mijn pandora user site zetten.
                      Weet iemand of dit toegelaten is ? Ik denk van wel maar je weet nooit.
                      Ik heb die effectief op Topfoto gekocht ; De camera is 'met de post' toegekomen. Ik heb evenwel geen CD met Nederlandse handleiding gevonden.

                      Het zou natuurlijk heel leuk en gemakkelijk zijn indien je die op uw site zou willen zetten. Ik zie geen problemen aangezien ik deze effectief ook via topfoto heb gekocht. Heb je de handleiding SB-600 ook in Nederlands a.u.b.

                      bedankt bij voorbaat !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Heb mijn D70 kitlens 18-70 + SB 600

                        Oorspronkelijk geplaatst door stefken
                        Ik zie geen problemen aangezien ik deze effectief ook via topfoto heb gekocht. Heb je de handleiding SB-600 ook in Nederlands a.u.b.

                        bedankt bij voorbaat !

                        Stefken, het is niet omdat je bij Topfoto gekocht hebt dat het legaal is om dat te doen. Ik dacht dat Nikon NL deze handleidingen verkocht, dan is hetgene Ingo doet, een cdke meegeven, ook niet 100%.

                        Natuurlijk is via internet altijd wel een weg te vinden, maar zeg niet dat het altijd wel in orde is.

                        Hubert
                        Hubert

                        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Heb mijn D70 kitlens 18-70 + SB 600

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rockin_Bobke
                          ....
                          ( bij Makro in NL raak ik niet binnen hé )
                          Met mijn Belgische Makro-kaart kan ik zonder problemen in Nederlandse Makro-vestigingen inkopen. Ik moet daar gewoon een "dagkaart" vragen!
                          Is de D70 daar in promotie of zo????

                          Oorspronkelijk geplaatst door Monty
                          Ik kan deze op mijn pandora user site zetten.
                          Weet iemand of dit toegelaten is ? Ik denk van wel maar je weet nooit.
                          Dat is NIET toegelaten! Zie copyright-waarschuwing! En ik heb eens horen zeggen dat Nikon regelmatig actief op zoek gaat naar online geplaatste handleidingen.
                          Last edited by pcwiet; 14 december 2004, 08:51.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Heb mijn D70 kitlens 18-70 + SB 600

                            Op de volgende site kan je een Engelse handleiding downloaden.

                            Nikon D70 - Nikkor 17-70 kitlens - Nikkor 50mm 1.8 - Sigma 70-300 Apo II - Bigma 50-500mm
                            Konica Minolta Dimage A2
                            Lumix FX-30

                            Comment


                            • #15
                              Re: Heb mijn D70 kitlens 18-70 + SB 600

                              De Engelstalige handleidingen staan anders gewoon op Nikon sites.

                              Ook niet echt consequent.

                              Comment

                              Working...
                              X