Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijsverschil: is dit nog wel normaal ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prijsverschil: is dit nog wel normaal ?

    Bigma 50-500

    Media Market Antwerpen : 1490 €
    Cornevaniperen : 865 €

    eventjes een prijsverschil van 625 € !!!!

  • #2
    Re: Prijsverschil: is dit nog wel normaal ?

    ja deze reactie had ik 4 maand geleden ook.


    ik was toen gaan zien voor een macrolens. die mensen waren heel vriendelijk.
    ze vroegen voor een 105mm nikkor lens 1119 euro (ze vragen dat nu nog hoor)
    bij corné is dit 599. dit is op een paar euro na de helft hé.

    uiteindelijk ben ik dan voor de sigma gegaan. zij vroegen 599 ik heb hem bij corné gekocht voor 395. das 8000fr minder!!! daar koopt ge u wel iets anders voor hoor.

    ook bij geheugenkaartjes zie je dit . is de helft goedkoper.

    ik zou ook liever de fotozaak op de hoek sponseren. maar de prijzen hier zijn echt veel te hoog.

    Maar ik denk wel dat ik nu bij corné ga blijven kopen. die mens geeft een super service. voor 17 euro extra komt hij de lens persoonlijk afleveren bij u aan huis.
    bij dingen boven de 500 euro doet hij dit zelfs gratis.
    hij is nooit te vies om te antwoorden op je mails en hij probeert nie gewoon dingen te verkopen maar hij raad u gewoon het beste aan. (ookal kan hij een andere zeggen die duurder is)
    je hebt ook garantie bij hem.

    ik had een sb600 + 50mm nikkor besteld bij hem. 2 dagen voor de levering bleek de 50mm in backorder te zijn. hij is dan de sb-600 komen brengen.
    toen de nikkor 50mm terug leverbaar was heeft hij mij deze gratis opgestuurd. en ik betaal pas wanneer ik hem gekregen heb. hij heeft dus vertrouwen in zijn klanten en dit is voor mij een héél groot pluspunt.

    zo'n mensen mogen dus geld aan mij verdienen.

    Comment


    • #3
      Re: Prijsverschil: is dit nog wel normaal ?

      Bij Media Market verkopen ze blijkbaar niet graag lenzen. Dan maken ze die maar zo duur dat niemand ze koopt .

      Aan iemand die hier geregeld rondhangt krijgen ze die zeker nooit verkocht aan die prijs.

      Toen ik mijn 28-135IS wou kopen, heb ik ook eerst prijs gevraagd in de winkel, maar door die online te bestellen, kon ik meer dan 300 euro besparen, en dan is de keuze snel gemaakt. (op mijn 100-400L heb ik zo meer dan 600 euro bespaard ).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Prijsverschil: is dit nog wel normaal ?

        uhuh, kheb hetzelfde gemerkt toen ik informeerde voor een zoomlens:
        De Canon 70-200L kost hier op de hoek net geen 900€ en bij Corné 675€.
        De Canon 420 EX flitser kost hier rond de 320€, bij Corné iets van 220€.

        België is gewoon veel te duur voor electronica en stuff...
        Canon EOS 40D + grip + handstrap
        EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM + EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM + EF 50mm f/1.8 II
        Statief: Manfrotto 055XPROB + 804RC2

        Comment


        • #5
          Re: Prijsverschil: is dit nog wel normaal ?

          Oorspronkelijk geplaatst door videopixel
          Bigma 50-500

          Media Market Antwerpen : 1490 €
          Cornevaniperen : 865 €

          eventjes een prijsverschil van 625 € !!!!
          Mijn vraag is eerder: "Hoe kan dat?".
          Dat verkopers "durf" hebben, daar verschiet ik niet meer van
          Ik durf wel stellen dat het tijd wordt dat Antwerpenaren vriend Corné leren kennen
          Wij hier, een beperkt maar wel bevoorrecht "clubje", kunnen
          beschikken over betere informatie in ons voordeel,
          dankzij ieders bijdrage...

          Bedenk ook dat Corné zijn waar ook niet gratis aan de man brengt

          Moesten we weten hoeveel de werkelijke kosten zijn als zo'n Bigma bijv.
          kant en klaar van de band rolt... we zouden nog meer verschieten
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Prijsverschil: is dit nog wel normaal ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Freeco
            uhuh, kheb hetzelfde gemerkt toen ik informeerde voor een zoomlens:
            De Canon 70-200L kost hier op de hoek net geen 900€ en bij Corné 675€.
            De Canon 420 EX flitser kost hier rond de 320€, bij Corné iets van 220€.

            België is gewoon veel te duur voor electronica en stuff...
            De 70 - 200 f4 kost hier (in België !!) bij www.sdkaart.be € 669 NIEUW

            Comment


            • #7
              Re: Prijsverschil: is dit nog wel normaal ?

              Hallo,

              Heb net hetzelfde meegemaakt.

              Heb een Nikon AF-S VR 70-200 f/2.8 gekocht.

              België: tussen de 2420€ en 2510€
              Corné: 1565€

              Das een verschil van 855€(34500BEF) tot 945€ (38120BEF) !!!

              Het enige verschil is wel dat je in België 5 jaar garantie krijgt en bij Corné 2 jaar. Maar voor een goede 35000BEF neem ik dat er wel bij !!!!

              mvg Sven

              Comment


              • #8
                Re: Prijsverschil: is dit nog wel normaal ?

                De prijzen van MediaMarkt zijn inderdaad raar.
                Denk dat ze gewoon een paar producten goedkoop staan hebben als lokkertje.
                De Bigma (maar ook andere lenzen) staat er schandalig duur . Ik prijs me dan heel gelukkig met de tweedehands Bigma die ik gekocht heb!
                Misschien is het wel gewoon verstandig om hier dagelijks BD uit te pluizen en op de hoogte te zijn van de laagste prijzen ...

                Erik
                www.dedycker.be

                Comment


                • #9
                  Re: Prijsverschil: is dit nog wel normaal ?

                  Het is inderdaad absurd.

                  Ik heb bij Corné een 400 f/4 IS DO op bestelling staan voor 4.889 Euro BTW inbegrepen & thuis geleverd.

                  Diezelfde lens kost bij "ons" 7.000 Euro met mijn korting eraf. Na ik mij bij Focilux eens goed boosgemaakt had was dat plotseling "maar" 6.080 meer. Dus eens boosmaken scheelt al vlug 1.000 Euro! Hoe kan dat allemaal?

                  Ik verwacht Corné met de lens en ook nog een Sigma 1.4x converter voor mijn 180mm macro in de loop van volgende week .

                  Comment


                  • #10
                    Re: Prijsverschil: is dit nog wel normaal ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus
                    Ik durf wel stellen dat het tijd wordt dat Antwerpenaren vriend Corné leren kennen
                    Wellicht ook "niet Antwerpenaren" !

                    Groetjes,
                    Pol.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Prijsverschil: is dit nog wel normaal ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens
                      Wellicht ook "niet Antwerpenaren" !

                      Groetjes,
                      Pol.
                      Just, just Pol

                      Je hebt nogal een assortiment aan "goei" lenzen Pol...
                      Ik ben die reacties aan 't lezen i.v.m. statieven.
                      Welk statief gebruik jij?
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Prijsverschil: is dit nog wel normaal ?

                        Media Markt is berucht om dit soort grappen. Het motto is heel goed rondkijken voor je iets koopt.
                        Groeten,

                        Albert Jan

                        Website AJH
                        lidnummer: BD0371NL

                        Comment


                        • #13
                          Re: Prijsverschil: is dit nog wel normaal ?

                          Hehe, ik had mijn lenzen wenslijst samengesteld op basis van internetwinkels. De 3 verschillende 70-200 Canons (f4.0 - f2.8 - f2.8IS) vind je dan voor respectievelijk 700 - 1200 - 1600 EUR...
                          Ik was aan het wachten op de mededeling van de Canon 20D toen ik ineens een buitenkansje vond op het net : een occasie 1Ds. Ik wou dat toestel alleen kopen als ik dat fatsoendelijk kon testen, en telefoneerde naar een grote winkel in Antwerpen om te vragen of ze een 70-200 in stock hadden. "Ja we hebben daar twee verschillende soorten van in stock; eentje aan 1800 EUR en eentje aan 2800 EUR" Alle andere winkels waren ongeveer even duur (maar bijna niemand had het in voorraad)

                          Moraal van het verhaal : mij zien ze dus gewoon niet bij de fotograaf binnenstappen : alles wordt on-line gekocht en ook mijn prints bestel ik on-line, véél makkelijker

                          sugar
                          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                          http://supermasj.zenfolio.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: Prijsverschil: is dit nog wel normaal ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                            Hehe, ik had mijn lenzen wenslijst samengesteld op basis van internetwinkels. De 3 verschillende 70-200 Canons (f4.0 - f2.8 - f2.8IS) vind je dan voor respectievelijk 700 - 1200 - 1600 EUR...
                            Ik was aan het wachten op de mededeling van de Canon 20D toen ik ineens een buitenkansje vond op het net : een occasie 1Ds. Ik wou dat toestel alleen kopen als ik dat fatsoendelijk kon testen, en telefoneerde naar een grote winkel in Antwerpen om te vragen of ze een 70-200 in stock hadden. "Ja we hebben daar twee verschillende soorten van in stock; eentje aan 1800 EUR en eentje aan 2800 EUR" Alle andere winkels waren ongeveer even duur (maar bijna niemand had het in voorraad)

                            Moraal van het verhaal : mij zien ze dus gewoon niet bij de fotograaf binnenstappen : alles wordt on-line gekocht en ook mijn prints bestel ik on-line, véél makkelijker

                            sugar

                            Je kunt altijd eens langs komen om alle soorten Canon 70-200 te testen.
                            Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                            Comment


                            • #15
                              Re: Prijsverschil: is dit nog wel normaal ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door theokus
                              Just, just Pol

                              Je hebt nogal een assortiment aan "goei" lenzen Pol...
                              Ik ben die reacties aan 't lezen i.v.m. statieven.
                              Welk statief gebruik jij?
                              Huidig statief, 20 jaar oud merk "Heiwa" heeft de geest gegeven. Ben dus aan het rondkijken naar vervanging.

                              Groetjes,
                              Pol.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment

                              Working...
                              X