Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Casio Exilim pro 700 voor weersfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Casio Exilim pro 700 voor weersfotografie

    Hoi,

    Dit is meteen mijn eerste post op deze site

    Na enkele jaren succesvol fotograferen met de MVC - FD88 van Sony - http://shortlink.co.uk/2xw - heb ik besloten om een nieuwe camera te bestellen die compakter is en tevens betere resoluties, scherpe foto's/kleuren en vooral mogelijkheid tot lange belichtingen en een bulb - mode aan boord heeft.

    De camera zal ik vooral gebruiken voor het fotograferen van weersfenomenen zoals wolkensoorten, onweer, optische verschijnselen, bijzonder weer, bliksemfotografie (vandaar die bulb mode / lange belichtingen), effekten van het weer (overstromingen, schadegevallen,...), relatie tss het weer en het landschap (vegetatie, erosie,...).
    Bijzondere weersfenomenen en zeldzame optische verschijnselen doen zich echter dikwijls voor op een moment dat je het niet verwacht en je grote camera voor het gemak thuisliet, vandaar dat ik een compacte camera zocht die ik continu bij me kan hebben.

    Uiteindelijk heb ik maar één compacte camera gevonden waarmee je ook bulbmode kan gebruiken en dat is de EX-p700 van Casio. Na een beperkt aantal reviews gelezen te hebben op internet bleek dat deze camera erg gewaardeerd wordt en besloot ik dus de stap te zetten tot het bestellen van de camera. Tegelijk heb ik ook een polarisatiefilter (hoya pola hmc serie 58mm) bijbesteld om de wolken beter te kunnen laten afsteken tov de blauwe lucht, een UV filter voor heldere foto's (wegwerken van nevel/mistdeeltjes) en een groothoeklens om grootschalige wolkenformaties zoals geclusterd onweer of naderende fronten volledig in beeld te krijgen ( canon wc-dc58n groothoekconverter ) alsook een mini - statiefje dat makkelijk meekan in de jaszak.

    Toch ben ik een beetje ontgoocheld over de tamelijk beperkte informatie die ik erover vind (slechts drie reviews in het Engels en één in het Nederlands waarin enkel "goeie camera!" te lezen was). Graag wou ik weten of er hier toevallig mensen zijn die ook een camera hebben uit de Exilim pro - serie van Casio en hoe hun bevindingen ermee zijn. Zijn er hier trouwens ook weersfotografen die mij tips kunnen geven?

    De camera zou binnen een tiental dagen moeten toekomen en ik kan al niet meer wachten van ongeduld


    Vriendelijke groeten,

    Hendrik
    Casio Exilim P700, Canon groothoek adapter, Hoya polarisatiefilter en gorillapootjes

  • #2
    Re: Casio Exilim pro 700 voor weersfotografie

    Hallo!
    Heb ook erg lang over deze camera gedacht en kon maar niet beslissen tussen die en de pentax optio 750z (die het uiteindelijk geworden is) Over deze casio is inderdaad niet zoveel te lezen maar de voorloper ervan (600) is als beste uit een test gekomen bij het maandblad 'foto video digitaal'. Deze id dus waarschijnlijk minstens even goed.
    Veel plezier ermee!!

    Comment

    Working...
    X