Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

paardenfoto's maken welke camera????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • paardenfoto's maken welke camera????

    hallo,
    ik maar veel paardenfoto's vooral in een binnenbak en paarden in snelheid.
    ik heb nu een ixus v3 en die ga ik verkopen.

    ik heb een budget van maximaal 400 euro.

    welke te kopen?
    a de powershot A95
    b de Konica/minolta Z 3
    c de Canon powershot S 1 IS

    we hebben met afstand te maken als we een paard fotograveren die in een bak loopt, snelheid, conitnu opname en ik wil graag filmen.

    welke kan ik het beste nemen????
    canon eos 350d. canon 18-55 mm. canon 70-210 mm 3.4-3.5 USM
    Canon Powershot S3

  • #2
    Re: paardenfoto's maken welke camera????

    Het zal vrij moeilijk zijn om voor die omstandigheden een goede keuze te maken voor 400 euro.

    Je hebt dus een lichtsterke zoomlens nodig, en een camera die bij hogere iso-instellingen ook nog een redelijk ruisvrije foto maakt.

    De beste oplossing zal een digitale reflex met een 70-200 f2,8 zijn, maar daarmee kan je dan weer niet filmen.

    En de goedkoopste combinatie (lens + camera) is een 300D + Sigma 70-200 f2,8 , maar dan heb je wel minstens 1600 euro nodig.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: paardenfoto's maken welke camera????

      Is hier een tijdje geleden dezelfde discussie over geweest, je zal eens moeten zoeken in de search !
      Zet in ieder geval al maar een 1 voor die 400

      Erwin
      Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
      http://album.zoom.nl/user/lindberg/

      Comment


      • #4
        Re: paardenfoto's maken welke camera????

        hoi redina!
        Efkes reclame maken voor mijn DX6490 van kodak, die ik verkoop voor 300 euro, die een goede lens heeft en tevens beschikt over de nodige zoom en de mogelijkheid om filmkes (mov) te maken met geluid erbij.

        De mogelijkheden qua instellingen (creative programma's) en iso maken dit misschien wel het toestel dat je zoekt.

        op www.dpreview.com of www.stevesdigicams.com vind je een heleboel uitleg (review) rond dit toestel. Als je geinteresseerd bent, laat maar iets weten.
        PS: het toestel heeft trouwens nog ongeveer een half jaar garantie.

        mvg,
        Johan

        Comment


        • #5
          Re: paardenfoto's maken welke camera????

          Hallo,

          Ik zou zeker eens kijken voor de kyocera M410 R.
          De testen op het internet wijzen uit dat het een erg snel toestel is met een groot zoombereik (10 x optisch). Wij hebben zelf ook een paard en heb hetzelfde ondervonden met mijn Canon A70. Het optisch bereik en de snelheid is te laag om het paard goed vast te leggen.

          Kijk op dpreview of steve's of natuurlijk op kieskeurig voor testen en gebruikerservaringen.

          Succes!!!

          groet,

          Vlegel
          Panasonic FZ 15

          "...Met een 12 x optische Leica lens in de hand, komt de wereld erg dichtbij...."

          Comment


          • #6
            Re: paardenfoto's maken welke camera????

            Wat vind je belangrijker: filmen of fotograferen ? De huidige digitale filmcameras maken ook foto's. De cameras die filmkes maken, nou ja, laat ik het erop houden dat het kan

            Als ik jou was zou ik eerst die keuze maken. Maar met een budget van ong. € 400,-- wordt het voor wat betreft je eisen qua camera moeilijk vrees ik.
            Groeten,

            Albert Jan

            Website AJH
            lidnummer: BD0371NL

            Comment


            • #7
              Re: paardenfoto's maken welke camera????

              maar welke van de camera's zouden jullie nu kiezen?
              canon eos 350d. canon 18-55 mm. canon 70-210 mm 3.4-3.5 USM
              Canon Powershot S3

              Comment


              • #8
                Re: paardenfoto's maken welke camera????

                M'n vorig toestel was de Canon S1 IS , een zeer goed toestel met vele mogelijkheden.
                Waarom ik hem verkocht heb ? Wel ik gebruik m'n toestel voornamelijk om voetbalverslagen te maken en hier , vooral met avondwedstrijden, kwam hij iets te kort. Last van ruis, net niet snel genoeg voor de actiefoto ed.
                Voor jou blijkt dit een ideaal toestel te zijn. Maakt tevens schitterende filmpjes , zo groot als je CF kaart het toelaat...
                ***Ne kodak en ne zak...***

                Comment


                • #9
                  Re: paardenfoto's maken welke camera????

                  Oorspronkelijk geplaatst door ikkenie
                  M'n vorig toestel was de Canon S1 IS , een zeer goed toestel met vele mogelijkheden.
                  Waarom ik hem verkocht heb ? Wel ik gebruik m'n toestel voornamelijk om voetbalverslagen te maken en hier , vooral met avondwedstrijden, kwam hij iets te kort. Last van ruis, net niet snel genoeg voor de actiefoto ed.
                  Voor jou blijkt dit een ideaal toestel te zijn. Maakt tevens schitterende filmpjes , zo groot als je CF kaart het toelaat...

                  maar zou een voetbalverslag veel verschillen van paardensport?
                  daar zit je toch ook met snelheid en afstand?
                  en welke camera heb je nu?
                  canon eos 350d. canon 18-55 mm. canon 70-210 mm 3.4-3.5 USM
                  Canon Powershot S3

                  Comment


                  • #10
                    Re: paardenfoto's maken welke camera????

                    Oorspronkelijk geplaatst door redina
                    en welke camera heb je nu?
                    Ik vermoed de D70 uit zijn signature
                    Canon 10D, glass, flashes & extra's
                    Fuji S602Z & extra's
                    www.CooMa.be BD0176BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: paardenfoto's maken welke camera????

                      Redina ik weet niet waar je woont, mocht je niet te ver van Gent wonen wil ik je wel eens wat laten testen met mijn camera. Ik weet wat af van paarden maar alles hangt af van de omstandigheden. Ik heb een coolpix 4500. Test eerst een paar toestellen indien mogelijk. Laat iets weten. Veel zal ook afhankelijk zijn van wat je wil doen met de foto's. Als je echter vooral wil filmen zou ik voor een videocamera gaan. PS mijn coolpix verkoop ik niet
                      Last edited by linda16093; 12 december 2004, 20:30.

                      Comment


                      • #12
                        Re: paardenfoto's maken welke camera????

                        Laat ons wel wezen, er is niet echt één digitale consumer geschikt voor dergelijke akties als paardensport (en dan nog binnen) op een fatsoenlijke, snelle manier te bevriezen.
                        Ofwel ben je net te vroeg, of net te laat om snelle akties te bevriezen.
                        Je bent ook te beperkt in mogelijkheden, het niet kunnen wisselen van lenzen, geen hoge iso waarden in combi met niet echt lichtsterke lenzen.......................
                        Maar...........kijk eens in de koopjeshoek.........daar staan momenteel wel een stuk of 4 Canon's 300D te koop aan +/- 500 euro.
                        Koop je daarbij een Sigma 70-200 F2.8 lens, die kost je zo'n +/- 750 euro ( en misschien tweedehands nog voordeliger te vinden)
                        Totaal dus zowat 1250 euro.
                        Ok, das geen 400 euro maar van één ding mag je zeker zijn, met deze 300D combo heb je het materiaal wat je in staat moet stellen om méér dan deftige foto's te maken op een snelle manier, in elke situatie van het soort fotografie waarin jij de juiste cam zoekt
                        M.a.w prijs/kwaliteit is dit absoluut de beste koop die je kan doen
                        Ik vrees dat het met een budget van 400 euro niet echt zal lukken.
                        Canon 300 D EF-S 18-55, Tamron 28-75 XR DI 2.8, Canon 50-200 L, Canon 100-300 5.6 L, speedlite EX 380, SANDISK 256 MB ULTRA II,
                        Hitachi 2 GB(hmm.. nog sneller)

                        Comment


                        • #13
                          Re: paardenfoto's maken welke camera????

                          Oorspronkelijk geplaatst door linda16093
                          Ik weet wat af van paarden maar alles hangt af van de omstandigheden.
                          Dan moet je "Flügel" iets zeggen, toch?
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: paardenfoto's maken welke camera????

                            Oorspronkelijk geplaatst door theokus
                            Dan moet je "Flügel" iets zeggen, toch?
                            Niet echt, zal wel een mooi paard zijn, maar stamboeken leer ik niet van buiten. Ik heb paard gereden, geen boeken bestudeerd

                            Comment


                            • #15
                              Re: paardenfoto's maken welke camera????

                              de konica-minolta A200 kan ook(als eerste) video filmpjes in 800X600 /aan 15 beeljes sec.
                              tot nu toe (bij alle merken)was dit maar 640X480 als grootst mogelijk formaat
                              Konica-Minolta A200/Canon ixus V

                              Comment

                              Working...
                              X