Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon vs Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon vs Nikon

    Tijdens een discussie over digitale fotografie op de P(ersonal)C(omputer) vereniging waar ik lid van ben werd gevraagd welk toestel de beste koop is. Het ging tussen een Nikon D70 en een Canon 10D (de 20D werd buiten beschouwing gelaten vanwege de prijs). Het doel was portret en modelfotografie. Het enige wat ik naar voren kon brengen was een goede lens b.v. de tamron SP 28-75/2.8 XR Di LD en zorgen voor een juiste belichting. Verder kon ik geen uitsluitsel geven. Wat is jullie mening?
    Gegroet Auke
    Nikon en wat toebehoren

    http://smg.photobucket.com/albums/v611/elsadeb/

  • #2
    Re: Canon vs Nikon

    Oorspronkelijk geplaatst door elsadeb
    Tijdens een discussie over digitale fotografie op de P(ersonal)C(omputer) vereniging waar ik lid van ben werd gevraagd welk toestel de beste koop is. Het ging tussen een Nikon D70 en een Canon 10D (de 20D werd buiten beschouwing gelaten vanwege de prijs). Het doel was portret en modelfotografie. Het enige wat ik naar voren kon brengen was een goede lens b.v. de tamron SP 28-75/2.8 XR Di LD en zorgen voor een juiste belichting. Verder kon ik geen uitsluitsel geven. Wat is jullie mening?
    Mijn mening kan je krijgen....
    Beide toestellen zijn niet slecht.
    Beide toestellen hebben hun voor- en nadelen.
    Met beide toestellen kan je aan portret- en modelfotografie doen.
    Zelfs met jouw 300D kan dit

    Een 'Hasselblad' in een goed voorziene studio, zou me toch iets meer
    voldoening geven bij portret- en modelfotografie

    Op dit forum vind je een "waaier" aan informatie als je even gebruik
    maakt van de zoekfunctie

    Wil je naar mijn mening, vlug informatie hebben lees dan even de
    volgende conclusies:

    A year on and just as they did with the EOS-D60 Canon announced its successor, the EOS-10D two days before the start of the PMA show. In total it's three years since the original EOS-D30 was announced (although only two since it hit the streets). The EOS-D30 was a camera which changed the face (and price) of digital SLR's for good. At first glance the EOS-10D looks quite similar to the D60 however the changes are fairly significant. Immediately noticeable, especially when you first pick up the EOS-10D is the new magnesium alloy case and restyled softer shape. The body is now made from the same material s the EOS-1D/1Ds and shares quite a few style pointers from those cameras. In this respect many people will see the EOS-10D as the baby EOS-1Ds.


    The D70, announced on 28th January 2004 is Nikon's answer to the new sub-$1,000 digital SLR market, its clear competition being the Canon EOS 300D (Digital Rebel) announced last August. The D70 is revealed by Nikon exactly two years since the D100, the D70 appears to share quite a lot with its sibling including a six megapixel CCD sensor and Multi-CAM900 auto focus system. The D70 also appears to have quite a bit going for it which are the primary complaints for EOS 300D owners, flash exposure compensation being one of them.


    Let wel: sommige "con's" zijn intussen verholpen door nieuwe firmware.

    Ik heb "slechts twee digicams:
    - de Fuji S2 Pro die het zeer goed doet, zelfs bij studiowerk
    - de D70

    Ik ben "wreed" content over deze D70
    Een factor bij de keuze was dat ik al Nikonlenzen had...
    Met Canon DSLR heb ik nooit gewerkt.

    Wanneer zien we nu eens een paar foto's van Hardegarijp?

    Vriendelijke groeten,
    theokus
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Canon vs Nikon

      Ik denk dat beiden wel geschikt zijn. De D70 heeft wel het voordeel dat zijn flitsmetering heel wat nauwkeuriger is.
      Als lens zou ik voor portretfotografie eerder een 85 mm objectief nemen, (f1:1.8). Dit geeft je de kans om met de scherpte-diepte te spelen

      sugar
      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

      http://supermasj.zenfolio.com

      Comment

      Working...
      X