Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iemand ervaring met Canon EF S 17-85 IS USM lens ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • iemand ervaring met Canon EF S 17-85 IS USM lens ?

    Hoi,

    Iemand ervaring met de Canon EF S 17-85 IS USM lens ? Ik heb nu een
    300D met kitlens (18-55). Gezien ik vooral landschap fotos neem ben ik tevreden
    met de kitlens , maar af een toe een ietsje meer zoom zou wel leuk zijn.
    Ik vraag me echter af of deze 17-85 lens een 'verbetering' is ? En de IS ,
    heeft dit belang binnen dit bereik , ik dacht dat dit enkel nuttig was bij
    telelenzen ?

    gr,

  • #2
    Re: iemand ervaring met Canon EF S 17-85 IS USM lens ?

    De IS is vooral belangrijk als er wat minder licht is. Bijvoorbeeld ook binnen, waar je vooral een vrij korte lens zal gebruiken(en daarvoor is die 17-85 veel beter bruikbaar dan mijn 28-135 IS). Dan heb je niet zo snel een flits nodig, behalve als het te fotograferen onderwerp in beweging is. Want dan helpt IS natuurlijk niet meer.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: iemand ervaring met Canon EF S 17-85 IS USM lens ?

      IS kan heel handig zijn, maar als je vooral landschappen fotografeert zal je waarschijnlijk vaak een klein diafragma gebruiken (voor een DOF). Voor langere sluitertijden (wat je al snel hebt met een klein diafragma) heb je al snel een statief nodig. Dan moet je jezelf de vraag stellen, is de IS van belang. Die afweging moet je zelf maken. Maar om uit de hand te schieten is IS zeker een mooi hulpmiddel.
      Als je echt een betere lens wilt kan je ook nog kijken naar de 17-40 f4.0 L Geen IS en een kortere brandpunt, maar staat wel bekend als een hele mooie lens.
      Last edited by kreefie; 9 december 2004, 18:13.

      Comment


      • #4
        Re: iemand ervaring met Canon EF S 17-85 IS USM lens ?

        Oorspronkelijk geplaatst door dekoningg
        Hoi,

        Iemand ervaring met de Canon EF S 17-85 IS USM lens ? Ik heb nu een
        300D met kitlens (18-55). Gezien ik vooral landschap fotos neem ben ik tevreden
        met de kitlens , maar af een toe een ietsje meer zoom zou wel leuk zijn.
        Ik vraag me echter af of deze 17-85 lens een 'verbetering' is ? En de IS ,
        heeft dit belang binnen dit bereik , ik dacht dat dit enkel nuttig was bij
        telelenzen ?

        gr,
        Koop je eerder een tweede lens dan wel die 17-85 IS. Voor de 18-55 ga je zowiezo geen grote sommen geld "rijven". Voor het zelfde bedrag als die 17-85 kan je je bijvoorbeeld een 70-200 f4.0 aanschaffen. Dan heb je met twee lenzen een mooi bereik, en die 70-200 is echte topkwaliteit...
        Als je het toch bij één lens wil houden en wat meer zoom wil, kijk dan eens naar de Sigma 18-125.

        sugar
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

        http://supermasj.zenfolio.com

        Comment

        Working...
        X