Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

400mm L F5,6 of 300mm L F4 IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 400mm L F5,6 of 300mm L F4 IS

    Mijn voorkeur gaat iets meer naar de 300mm maar ik mag zeker de 400mm L niet vergeten. Daar ik steeds met statief ga werken kan mss wel eens de doorslag geven. Hoewel steeds, een groot woord is mss.

    Heeft er iemand full size voorbeelden van beide lenzen? of heeft iemand ze allebij al eens geprobeerd? wat was je conclusie?

    Gebruik: vooral sport (autosport) en ook wat natuur fotografie.


    Alvast bedankt om te helpen kiezen
    Autosport Fotografie @ fastfotos.be

  • #2
    Re: 400mm L F5,6 of 300mm L F4 IS

    Pbase heeft vast wel voorbeelden van beide lenzen.

    Canon 300mm

    Canon 400mm

    De 300 kun je nog combineren met een extender. Misschien iets om over na te denken ?
    Groeten,

    Albert Jan

    Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

    Comment


    • #3
      Re: 400mm L F5,6 of 300mm L F4 IS

      Ik heb ze al meerdere malen bekeken, ik vraag of iemand hier deze beide had of nog heeft en wat hij of zij er van denken.

      Als naar die foto's kijk op pbase dan kom ik er gewoon niet uit. er zitten er van elke lens mooie bij.

      Daar heb ik ook al aangedacht maar verlies je dan de AF op een Canon 10D? ik dacht mij te herinneren van niet en de IS behou je ook.



      Oorspronkelijk geplaatst door ajh
      Pbase heeft vast wel voorbeelden van beide lenzen.

      Canon 300mm

      Canon 400mm

      De 300 kun je nog combineren met een extender. Misschien iets om over na te denken ?
      Autosport Fotografie @ fastfotos.be

      Comment


      • #4
        Re: 400mm L F5,6 of 300mm L F4 IS

        Oorspronkelijk geplaatst door Gertdigital
        Daar heb ik ook al aangedacht maar verlies je dan de AF op een Canon 10D? ik dacht mij te herinneren van niet en de IS behou je ook.
        met de 1.4 niet met de 2.0 wel (met die van canon tenminste)
        Groetjes,
        Arvid


        Reis- en fotowebsite

        Comment


        • #5
          Re: 400mm L F5,6 of 300mm L F4 IS

          Yep, tot en met 5.6 heb je autofocus. Tenminste, dat is de officiële versie.

          Als je wat pinnetjes afplakt en je hebt wat geluk kun je ook met f 8.0 nog autofocus hebben, maar dan zonder de garantie dat het echt stabiel is.

          Persoonlijk denk ik dat je met geen van beide lenzen fout kunt gaan. De 300 heeft wel als voordeel dat'ie 1 stop sneller is.
          Groeten,

          Albert Jan

          Website AJH
          lidnummer: BD0371NL

          Comment


          • #6
            Re: 400mm L F5,6 of 300mm L F4 IS

            Ik heb de 300mm F4 in huis maar zonder IS, indien je wenst kan je komen testen. De versie zonder IS is duidelijk scherper dan de IS versie.
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment

            Working...
            X