Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

300D en 420ex flits

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 300D en 420ex flits

    Even een vraagje,

    Ik heb hier al gelezen dat je bij een 300D geen flitscompensatie kan instellen.
    Wil dit dan zeggen dat de extrene flits (bvb de 420ex) steeds zn volle vermogen geeft?
    Wanneer is zo een flitscompensatie handig?En voor wat dient die eigenlijk?
    Kan je dan zo veel minder als je een 420ex op de 300D aansluit??

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: 300D en 420ex flits

    De 420EX in combo met de 300D zal altijd uitbelichten zoals de camera het zegt. In een aantal omstandigheden zal hij overbelichten of net onderbelichten. In die omstandigheden is flitscompensatie niet handig... M'n 10D in combo met 550 of 420 staat trouwens per default -2/3 onderbelicht...

    De 300D ondersteunt standaard FEC dus niet, maar met de firmwarehack dus wel. Een andere manier is om voor een flits te gaan waarbij je de flitscompensatie op de flits kunt instellen...

    De 420EX is sowieso een goede flits, ook in combo met de 300D, maar de 300D ontbeert standaard die FEC (die er volgens mij wel op had moeten zitten, maar ja )...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Re: 300D en 420ex flits

      Hi,

      Ik heb ook de combi 300D+420EX flist. Ik gebruik hem weinig omdat ik nu eenmaal niet zo gek ben op flitslicht, maar als ik hem gebruik, dan belicht ik 2 stops onder, dan krijg ik toch mooi belichte foto's maar niet zo hard (ondanks mijn omnibounce).

      groetjes, Ebbie
      Groetjes, Ebbie
      mijn foto-log

      Comment


      • #4
        Re: 300D en 420ex flits

        Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
        M'n 10D in combo met 550 of 420 staat trouwens per default -2/3 onderbelicht...

        De 300D ondersteunt standaard FEC dus niet, maar met de firmwarehack dus wel. Een andere manier is om voor een flits te gaan waarbij je de flitscompensatie op de flits kunt instellen...
        Van horen zeggen (heb zelf ook een 10D in combinatie met de 420EX) kun je de 300D ook zonder hack een standaard FEC meegeven. Daarvoor moet je 'm dan wel (eenmalig) aan je PC knopen via USB en dan kun je het m.b.v. software instellen. Even zoeken op fora en je weet welke software je daar voor nodig hebt (nogmaals: zelf geen 300D gebruikert, dus garantie tot aan de deur ).

        Comment


        • #5
          Re: 300D en 420ex flits

          Oorspronkelijk geplaatst door Joost
          Van horen zeggen (heb zelf ook een 10D in combinatie met de 420EX) kun je de 300D ook zonder hack een standaard FEC meegeven. Daarvoor moet je 'm dan wel (eenmalig) aan je PC knopen via USB en dan kun je het m.b.v. software instellen. Even zoeken op fora en je weet welke software je daar voor nodig hebt (nogmaals: zelf geen 300D gebruikert, dus garantie tot aan de deur ).
          Dat klopt, maar het vervelende is dat als je die compensatie wil veranderen, je de cam terug aan de PC moet hangen... En met flits speel ik toch heel vaak met die compensatie...
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

          Comment


          • #6
            Re: 300D en 420ex flits

            Voila de firmwarehack staat er ook op en die FEC werkt
            Zijn nog een heleboel functies bijgekomen die ik nog niet goed begrijp.
            Ik ga eens kijken in de pdf manual van de 10D.
            Dus nu kan ik zonder problemen een 420ex aansluiten.
            Wel vreemd dat ze die FEC er niet standaard hadden opgezet zelfs mijn G2 had deze in de tijd.

            mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

            Comment


            • #7
              Re: 300D en 420ex flits

              Zie het als ene kunstmatige ingreep om verschil te creëren tusse de 300D en de 10D. Intern is het vrijwel een identiek toestel. Ze moesten toch ergens dat prijsverschil verantwoorden.

              Het komt er op neer dat in de 300D een aantal knoppen en menuopties zijn weggelaten. De hack zet de menuopties gewoon weer aan.
              Groeten,

              Albert Jan

              Website AJH
              lidnummer: BD0371NL

              Comment


              • #8
                Re: 300D en 420ex flits

                Je kan in de menu ook een AF punt selecteren die je veel gebruikt maar hoe kan je die dan oproepen?
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                Comment

                Working...
                X