Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stof en schuifzoom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stof en schuifzoom

    Dit hier verderop gelezen. Is dit mogelijk of werkt een schuifzoom als een stofzuiger !

    Bed & Breakfast Wiesenloch, Crombach (Sankt Vith)

  • #2
    Re: Stof en schuifzoom

    Dit is waar omdat door de schuivende beweging lucht verplaatst en lucht in je lens en camera body pomt. Maar als je een draaizoom hebt waar de lengte van veranderd tijdens het zoomen is dit ook een stofzuiger. Het best zijn dus de intern zomende lenzen en uiteraard de prime lenzen die geen beweging hebben.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Stof en schuifzoom

      Iedere zoom die van lengte veranderd zal lucht verplaatsen en dus stof rond blazen. Er zijn al heel wat discussies hierover geweest en tot nu toe heeft, bij mijn weten, niemand met zekerheid vast kunnen stellen of een schuifzoom meer stof doet opwaaien dan een draaizoom.

      Niet druk over maken dus en gewoon blijven stoffen.
      Groeten,

      Albert Jan

      Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

      Comment


      • #4
        Re: Stof en schuifzoom

        Je kunt zo een schuifzoom misschien gebruiken om het stof van je sensor weg te blazen of te zuigen.

        Hubert
        Hubert

        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

        Comment


        • #5
          Re: Stof en schuifzoom

          Niet druk over maken dus en gewoon blijven stoffen.
          Dat is ook mijn gedacht. 1 of 2 keer per jaar uw sensor laten (of zelf) zuiver maken, en voor de rest lekker schuiven met die handel.
          Ik heb een 50-500, en daar komt best wat lucht uit. Al draaiende moet ik twee keer overpakken om van 500 naar 50 te gaan, bij een schuifzoom kan je dat natuurlijk sneller en in één keer doen wat de luchtverplaatsing wel wat groter maakt.
          BD0316BE
          Canon

          Comment

          Working...
          X