Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Secure Digital Card 128 MB te vol ?!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Secure Digital Card 128 MB te vol ?!

    Hallo,

    Ik wou laatst mijn foto's die op mijn Memory-Card staan, op de computer zetten, maar die wil niks meer aflezen? Ook mijn fototoestel kan de foto's niet meer tonen. Op het schermpje komt er te staan dat ik mijn kaart moet formateren. Er staan foto's op die ik niet graag zou verliezen. Kan hier nog iets aan gedaan worden of is dit hopeloos.

    Thanks

  • #2
    Re: Secure Digital Card 128 MB te vol ?!

    Innige deelneming.

    Dat probleem heb ik al twee keer gehad met cf-kaartjes van Dane-Elec. Ik heb het probleem met geen mogelijkheid kunnen oplossen, noch via externe kaartlezer noch via recovery software. Dus tja, bereid je maar al voor om de kaart indien mogelijk om te ruilen zou ik zeggen. Na de overschakeling op een Sandisk kaart heb ik geen problemen meer gehad.
    http://users.telenet.be/videthere/vide.htm

    Comment


    • #3
      Re: Secure Digital Card 128 MB te vol ?!

      Oorspronkelijk geplaatst door patressie
      Hallo,

      Ik wou laatst mijn foto's die op mijn Memory-Card staan, op de computer zetten, maar die wil niks meer aflezen? Ook mijn fototoestel kan de foto's niet meer tonen. Op het schermpje komt er te staan dat ik mijn kaart moet formateren. Er staan foto's op die ik niet graag zou verliezen. Kan hier nog iets aan gedaan worden of is dit hopeloos.

      Thanks
      Volgens mij is alle hoop nog niet verloren hoor.
      Ik kwam laatst ook terug uit vakantie met een kapotte memorykaart (wel een compactflash). Heb je een sd-sleuf in je pc ? Ik heb al de recovery-programma's losgelaten op mijn CF maar zonder resultaat. Dan maar overgeschakeld naar meer professionnele software, nl. winhex. Daarop zag ik dat er inderdaad naast heel was bad sectors toch nog data moest staan. Het programma heeft nadien 4.5 uur gedraaid (voor een cf van 512mb) en op het einde had ik zo'n 98% van mijn foto's terug. Die heeft zelfs foto's teruggehaald terwijl ik ondertussen die cf-kaart al 10 keer had leeggemaakt via formateren. Super-programma gewoon. Proberen zou ik zeggen, het kan nooit kwaad.
      Succes.

      Comment

      Working...
      X