Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

studio belichting

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • studio belichting

    Zijn bezig met een studio aan het inrichten, en zijn in het bezit van proffesionele studio lampen (650 W) 12 stuks, welke aan het plafond bevestigd dienen te worden. Ruimte is ongeveer 5x5 meter groot. Hoe kunnen we deze lampen het beste positioneren zodat zowel achtergrond als model goed uitgelicht worden? Iemand suggesties?

  • #2
    Re: studio belichting

    Redelijk simpel, die ruimte is te klein. Je hebt meer dan vijf meter nodig, tenzij je die studio enkel voor "stillevens" of portret gaat gebruiken, maar voor modelshoots duidelijk te klein. Je hebt minimum 7 tot 8 meter nodig. Je moet al twee meter respecteren tussen de achtergronddoek en het model......en een breedhoek is nu niet dadelijk geschikt voor zo'n foto's.......
    Brandpuntsafstand moet zo rond de 100 mm liggen, zo kan je nagaan dat 5 meter te kort is.
    En fotolampen enkel aan het plafond ??? Moeten wel verplaatsbaar en in hoogte verstelbaar zijn.
    Last edited by Potske; 6 december 2004, 23:33.

    Comment


    • #3
      Re: studio belichting

      Je kan best in een ruimte van 5 X 5 een studio hebben voor modelfotografie voor de inrichting moet je ter plaatste is kijken hoe je het practisch kan aan boord leggen. Ik zou je voorstellen om bij mij is op bezoek te komen dan kan je mijn studio die zelfs maar 3.25 X 4.50 is eens bekijken.

      Waar ik mijn twijfels over heb zijn je Lampen ?, ten eerste heb je er zeker geen 12 nodig, en ze moeten ook niet tegen het plafond. Trouwens een studio met continue verlichting zou ik je niet aanraden. Kies om te beginnnen voor een goede set studioflitsers van een 300 watt seconden ieder.

      Maar je kan dit allemaal is bekijken wanneer je mocht willen langs komen.
      als je echt goed zoekt op het forum je bij de sticky's een beeld vinden van mijn studio.
      Last edited by Digipics357; 7 december 2004, 07:55.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: studio belichting

        En in een studio van dergelijke beperkte lengte een goed portret maken van hoofd tot voeten ? Met onscherpe achtergrond ? Tot halverwege de billen ja, of een gehurkte pose. Of twee meter verder door een openstaande deur/raam.
        Wil het eerst zien, sorry. Het zien van een portret van hoofd tot voeten in zo'n studio gemaakt zou volstaan....waarschijnlijk wel héél korte beentjes dan.

        Comment


        • #5
          Re: studio belichting

          Oorspronkelijk geplaatst door Potske
          En in een studio van dergelijke beperkte lengte een goed portret maken van hoofd tot voeten ? Met onscherpe achtergrond ? Tot halverwege de billen ja, of een gehurkte pose. Of twee meter verder door een openstaande deur/raam.
          Wil het eerst zien, sorry. Het zien van een portret van hoofd tot voeten in zo'n studio gemaakt zou volstaan....waarschijnlijk wel héél korte beentjes dan.
          kijk eens op mijn site onder modellenfotografie, mijn 'studio' is niet veel langer dan 5 meter.


          groeten

          Comment


          • #6
            Re: studio belichting

            Oorspronkelijk geplaatst door robert62
            kijk eens op mijn site onder modellenfotografie, mijn 'studio' is niet veel langer dan 5 meter.


            groeten
            En daarmee is dan het bewijs geleverd dat zo'n studio te klein is. Bij uw modellenfoto's is geen enkel model ten voete uit gefotografeerd. Zelfs als ze zitten en gehurkt zijn, hebben ze geamputeerde benen en voeten.
            Dit is weer een discussie om te kunnen discussiëren waarschijnlijk.
            Zo'n ruimte van 5 meter lengte is te klein, net zoals ik zegde : goed voor portretfoto's, en eventueel zittende/gehurkte modellen en dan zie je bij u dus nog benen zonder voeten. Ik weet niet wat je met uw tussenkomst wilde bewijzen : het tegendeel van wat je probeerde te beweren ?

            Of dacht je, niemand gaat de moeite doen om naar mijn foto's te gaan kijken, dus zal ik dat zo maar beweren, doen alsof dat wel groot genoeg is ?

            Neem maar van mij aan, voor modellenfoto's ten voete uit, is 5 meter te kort !
            Ja ok een "studio" voor produktfotografie of stillevens dan heb ik ook genoeg aan een "doosje" van 50 x 50 x 50 cm, en dan mag het zelfs nog kleiner zijn. Zo lang het dan maar om kleine onderwerpjes gaat
            Barbiepoppetjes lukt ook nog wel
            Last edited by Potske; 8 december 2004, 01:08.

            Comment


            • #7
              Re: studio belichting

              Het zien van een portret van hoofd tot voeten in zo'n studio gemaakt zou volstaan....waarschijnlijk wel héél korte beentjes dan

              Een "portret" is bij mij nog altijd een opname van hoofd en schouders, daar komen geen benen aan te pas. Ik geef je gelijk voorwat betreft opnames ten voeten uit, maar de vraag is heb je daar veel aan, en heeft het model daar véél aan. De mooiste shots zijn nog altijd portretten en 3/4 opnames.

              Om aan uw vraag te voldoen een opname ten voeten uit in een kleine studio gemaakt.

              Last edited by Digipics357; 8 december 2004, 07:31.
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #8
                Re: studio belichting

                Thanks.

                Comment


                • #9
                  Re: studio belichting

                  Oorspronkelijk geplaatst door Potske
                  Bij uw modellenfoto's is geen enkel model ten voete uit gefotografeerd. Zelfs als ze zitten en gehurkt zijn, hebben ze geamputeerde benen en voeten.

                  Ik denk dat Potske beter goed kan kijken en nadenken voordat hij onzin schrijft of begrijpt hij soms niet dat de klikbare thumbnails uitsnedes van de originele foto's zijn.

                  "bewijs:"

                  http://www.aardenburg.org/sharon05.html

                  http://www.aardenburg.org/isis02.html

                  http://www.aardenburg.org/isis07.html

                  http://www.aardenburg.org/els03.html (NB dit model is 1.88 meter en heeft beslist geen korte beentjes)

                  en zo kan ik nog wel even doorgaan.

                  Maar misschien staan er wel niet zo heel veel ten voeten uit foto's omdat ik dat compositorisch niet zo mooi vind.

                  Dus Potske ik weet niet wat jij met je ongenuanceerde tussenkomst wil bereiken maar in ieder geval heb je aangetoond niet goed te hebben gekeken.

                  P.s er kijken voor mij meer dan voldoende mensen naar mijn foto's.
                  Last edited by robert62; 9 december 2004, 19:03.

                  Comment


                  • #10
                    Re: studio belichting

                    hihihi deze zijn zeker "ten voeten uit"
                    Groetjes DD
                    Fronstages

                    Comment


                    • #11
                      Re: studio belichting

                      Oorspronkelijk geplaatst door DD
                      hihihi deze zijn zeker "ten voeten uit"
                      Het kan zijn dat jij daar met je twee voeten in trapt, maar ik in elk geval niet.
                      Digipics is ten minste eerlijk. Maar goed als jullie blijven geloven dat 5 meter voldoende is om een goede foto van een model "ten voete uit" met op voldoende afstand van de achtergrond (2 m) te fotograferen en zonder vertekening (+-100 mm) dan doen jullie maar.
                      Iedereen die voldoende over fotografie weet zal het wel snappen, en ja de rest, zal het waarschijnlijk hier dan niet te weten komen.
                      Ik doe daar zelfs geen moeite meer voor dank zij die hihihi's !
                      Sterk, dit forum hier, met zo'n inbreng (maar waarschijnlijk kan je niets anders)
                      Last edited by Potske; 10 december 2004, 01:41.

                      Comment


                      • #12
                        Re: studio belichting

                        Ik moet toch ook Potske gelijk geven.

                        Ik ken niks van studio-fotografie en ik heb er totaal geen ervaring mee...maar ik zie wel dat de foto's van Aardenburg.org zijn genomen zonder 2 meter afstand tussen het model en de achtergrond! Want dat was toch vooropgesteld hè!

                        Want ook al ken ik er niks van...ik ben niet blind!

                        Comment


                        • #13
                          Re: studio belichting

                          Ik bepaal hier ook niet wie gelijk of ongelijk heeft. Ik vond het gewoon grappig dat jullie spreken "van te voeten uit" en toen ik die foto's zag van Robert62 ....
                          Ik ken niks van modelfotografie en geef daar ook mijn mening niet over of die meer dan 5 meter moet zijn of niet, ik vond de uitspraak gewoon grappig, dat is alles.
                          Groetjes DD
                          Fronstages

                          Comment


                          • #14
                            Re: studio belichting

                            Oorspronkelijk geplaatst door DD
                            Ik bepaal hier ook niet wie gelijk of ongelijk heeft. Ik vond het gewoon grappig dat jullie spreken "van te voeten uit" en toen ik die foto's zag van Robert62 ....
                            Ik ken niks van modelfotografie en geef daar ook mijn mening niet over of die meer dan 5 meter moet zijn of niet, ik vond de uitspraak gewoon grappig, dat is alles.

                            Zalig De Armen Van Geest ...... Zij Zullen Het Rijk Gods Vinden !
                            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                            Comment

                            Working...
                            X