Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Avontuurlijke toestellen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Avontuurlijke toestellen ?

    Hello, everybody. Ik ben hier nieuw, maar ben al tijdje geboeid door fotografie, zeker i.v.m. grootste hobby: het bezoeken van pretparken.

    Nu is het zo dat ik niet zo tevreden ben over de kwaliteit van mijn twee toestellen (HP315 en AiptekDV3300). Ik ben dus op zoek naar een nieuw toestel, maar dat moet uiteraard aan een aantal eisen voldoen:

    - Het moet ten eerste makkelijk weg te steken zijn in een broekzak of jaszak. Aangezien ik meestal met een groep de parken bezoek, maar iedereen meegaat op de rollercoasters, ben ik genoodzaakt het toestel bij mij te houden tijdens de rit.

    - Het moet dus tegen een stootje kunnen, want het gaat eventueel 10 keer over de kop natuurlijk.

    - Bovendien moet het ook waterdicht zijn voor op de waterattracties. Ik probeer het toestel natuurlijk zo goed mogelijk te beschermen tegen het water, maar het toestel zal dus wel moeten overleven in vochtige omstandigheden.

    - Qua kwaliteit zoek ik een toestel met een degelijke optische zoom, scherpe foto's, frisse kleuren, en liefst een toestel dat ook op bewolkte dagen redelijk scoort, want dit mis ik vooral bij mijn vorige toestellen.

    - Qua prijs maximum €400, aangezien ik niet schatrijk ben.


    Zo, misschien veel eisen, maar ik hoop dat een aantal kenners hier mij wat kunnen verderhelpen met eventueel goede merken of modellen. Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Avontuurlijke toestellen ?

    Wow, dat moet zowat het ideale toestel zijn. Zou dat ook wel willen weten.

    Hubert
    Hubert

    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: Avontuurlijke toestellen ?

      Mmm ik denk dat je evenveel kans hebt om de sneeuwman door de lucht te zien vliegen ....
      [Nikon D5100 & Nikon D70]
      [Yves en Liesbeths blog Resort]

      Comment


      • #4
        Re: Avontuurlijke toestellen ?

        Tja het hangt ervan af hoe serieus je over dit alles bent maar voor de rest is het onmogelijk.

        Om je een ideetje te geven als je een toestel wilt dat weather sealed is dan zit je op 4000€ ipv 400€ en dat is dan nog niet waterdicht. Eventueel een watercase kopen dat is goedkoper maar dan gaat je toestel te groot zijn en ook nog te duur.

        En zo kan ik wel over elk puntje iets zeggen.

        Comment


        • #5
          Re: Avontuurlijke toestellen ?

          Mannekes, mannekes,
          dat toestel bestaat wel degelijk! Zie hier .

          Waterdicht tot op 1 meter, 3x zoom, goede beeldkwaliteit, niet overdreven groot en kan tegen een schokje. Je kan hem voor rond de 300€ wel op het net vinden.
          Ik heb zelf de 3 MP versie ervan, en enig nadeel, vind ik persoonlijk, is dat hij ietwat traag is. Maar de 4 MP versie zou een stuk sneller zijn.
          Wat betreft schokbestendigheid en waterdichtheid: daar is niet over gelogen; ik heb dat reeds uitgetest . Ik ben met de mijne naar Marokko geweest, en behalve het bovengenoemd nadeel, ben ik er zeer tevreden over (anderen dienden hun toestel weg te bergen in een zandstorm in de Sahara, ik hoefde gewoon mijne reflex weg te steken en het ander toestel boven te halen - dat was dé reden waarom ik hem heb gekocht.)
          http://www.digifotofreak.nl

          Comment


          • #6
            Re: Avontuurlijke toestellen ?

            En bij deze is ook nog maar eens aangetoond dat men zicht best enkel in threads mengt waar men wél iets vanaf kent in plaats van hier te zitten gissen, of erger nog, de vraagsteller een beetje belachelijk te komen maken.
            Mark (300D)

            Comment


            • #7
              Re: Avontuurlijke toestellen ?

              Argh, laat al die punten dan vallen en dan vraag ik gewoon een degelijk toestel dat deftige foto's trekt. Mijn HP315 overleeft al vier jaar in al die omstandigheden, dus zo'n onmogelijk, maar nieuwer toestel zal het toch niet zijn dat ik verlang, hé. Is de Olympus Mju Mini een goed toestel ?

              Comment


              • #8
                Re: Avontuurlijke toestellen ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Bizzeke
                Mmm ik denk dat je evenveel kans hebt om de sneeuwman door de lucht te zien vliegen ....
                Op een zonnige dag

                Hubert
                Hubert

                Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                Comment


                • #9
                  Re: Avontuurlijke toestellen ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Patat
                  Argh, laat al die punten dan vallen en dan vraag ik gewoon een degelijk toestel dat deftige foto's trekt. Mijn HP315 overleeft al vier jaar in al die omstandigheden, dus zo'n onmogelijk, maar nieuwer toestel zal het toch niet zijn dat ik verlang, hé. Is de Olympus Mju Mini een goed toestel ?
                  Dat is zeker een degelijk toestel, dat is spatwaterdicht, klein, heeft 2x optische zoom, kan tevens tegen een stootje. geef neutrale kleuren weer, heeft alleen moeite met sterk belichte vlakken.

                  kijk zeker ook eens naar de Canon Ixus 40 en de Sony DSC-L1 en DSC-T3

                  Ik weet niet wat deze in België kosten maar neem zeker eens een kijkje op de online shop van Top-Foto. Dat is een Duitse winkel en veel goedkoper. Doen verzendingen naar België. Het is een zeer betrouwbare winkel. En de garantie kaart is van Europese oorsprong. Dus geen problemen.

                  Corné is ook een online winkel, maar is dan gelegen in Nederland, biedt ook goede service en betrouwbaarheid.

                  Groeten Jonas.
                  Last edited by Xentro; 6 december 2004, 15:47. Reden: Corné vergeten :)
                  Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
                  Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

                  Comment


                  • #10
                    Re: Avontuurlijke toestellen ?

                    Ah leuke camera Marc. Deze kende ik nog niet. allee ik wist eigenlijk niet dat die dingen waterdicht waren.

                    En het is zeker de beste camera gezien de eisen die hij stelt buiten de laatste eisen want daar voldoet deze camera dan weer ook niet aan. Alhoewel echt slecht lijkt het ook niet te zijn. Maar tja zoals ik zei best is zien hoe serieus je hierover bent. En wat het belangrijkste is. En dan de gepaste keuze maken.

                    Maar als die schok en water bestendigheid heel belangrijk zijn is dit waarschijnlijk de beste keuze voor jouw budget.

                    PS: ik probeer nooit iemand belachelijk te maken en probeer enkel advies te geven. Dus als je dat denkt van mij zit je er serieus naast.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Avontuurlijke toestellen ?

                      Ricoh maakt ook weerbestendige toestellen die niet te duur zijn. Spijtig genoeg zijn ze wel moeilijk te vinden in België.
                      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                      Comment


                      • #12
                        Eveneens trouwe bezoeker van pretparken ...

                        Dit jaar geïnvesteerd in Euro Season pass en zo'n 20maal de pretparken van six-flags group bezocht.
                        Als trouwe metgezel steeds gekozen voor de Canon Digital Ixus.

                        Hij is uiteraard niet waterdicht, maar tot nu toe heeft hij steeds alles overleefd, en maakt nog steeds mooie foto's.
                        Een waterdicht heuptasje is alles wat ik gebruikte als bescherming.

                        Het is een pretpark he mensen, geen oorlogsgebied ... dus een betonnen camera gaan zoeken is helemaal niet nodig ...

                        Mvg Tim.
                        Resident Dj @ Feestpaleis Beervelde ...
                        En fotograaf van dienst tussen het opleggen van plaatjes :-)
                        New owner from Pro1 - Overtreft mijn verwachtingen!!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Avontuurlijke toestellen ?

                          Sorry ik kon het niet laten (die opmerking dan), maar de opsomming leek wel op de ideale vacature, a la :

                          "We zoeken burgerlijk ingenieur tussen de 21 en 23 met 10 jaar ervaring ..."

                          maar kom ff serieus nu :

                          Ik wil maar zeggen als je iets goed wilt dat draagbaar blijft dan zou ik de Canon ixus reeks aanraden ... desnoods met dikker hoesje (om schokbestendigheid te verhogen) en underwater case voor als je met water gaat spelen
                          [Nikon D5100 & Nikon D70]
                          [Yves en Liesbeths blog Resort]

                          Comment


                          • #14
                            Re: Avontuurlijke toestellen ?

                            Canon en Sony is al wat ze kennen op dit forum.
                            Zucht...
                            Waarom nog verder zoeken? Bieden die toestellen dan zó veel meer als de rest? Trouwens als ik een écht compact toestel zou kopen zou ik kijken naar de Minolta X reeks...
                            http://www.digifotofreak.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: Avontuurlijke toestellen ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Laurens
                              Ricoh maakt ook weerbestendige toestellen die niet te duur zijn. Spijtig genoeg zijn ze wel moeilijk te vinden in België.
                              Hoe zou dat nou komen?
                              http://www.digifotofreak.nl

                              Comment

                              Working...
                              X