Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

oude lenzen op nieuwe minolta d7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • oude lenzen op nieuwe minolta d7

    hoi
    graag had ik geweten of ik mijn 14 jaar oude lenzen ,van mijn minolta dynax 7000i,een sigma 70-210 1:4-5.6 en een minolta 28 1:2.8 nog zou kunnen gebruiken op de nieuwe d7.
    Op hun site staat van wel maar ik heb mijn twijfels of dat ook geldt voor al de functies. Dit geldt ook voor mijn flits de minolta program 3500 xi

    voor al de geen die mij kunnen helpen alvast bedankt bij voorbaat.

    Grz chriko
    Last edited by chriko; 5 december 2004, 18:47.
    Wat moet dat moet zoals het moet.

  • #2
    Re: oude lenzen op nieuwe minolta d7

    Volgens mij kan je die AF lenzen wel nog gebruiken.


    Het enige wat nieuw is op de Minolta lenzen is de "D" functie. Maar die gebruik je enkel voor het flitsen met een HSD 5600, 3600 of 2500.
    Jouw lens zal dan gewoon TTL toepassen.
    Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

    Comment


    • #3
      Re: oude lenzen op nieuwe minolta d7

      Zoals Satpet al zei: die lenzen zijn zonder beperking bruikbaar op de D7D. Hou wel rekening met de cropfactor van 1.5x: een 50mm wordt een 75mm, enz...
      http://www.digifotofreak.nl

      Comment


      • #4
        Re: oude lenzen op nieuwe minolta d7

        alvast bedankt voor de reactie.Ik zag die d7 wel zitten, maar dan wel met mijn oude lenzen om te beginnen. Hebben jullie enig gedacht wat mijn flits betreft want die was toch niet van de goedkoopste indertijd.

        Grz chriko
        Wat moet dat moet zoals het moet.

        Comment


        • #5
          Re: oude lenzen op nieuwe minolta d7

          Een extract uit de D7 manual:

          FLASH COMPATIBILITY
          The following flash units are compatible with this camera:
          Maxxum/Program Flash 2500(D)
          Maxxum/Program Flash 3600HS(D)
          Maxxum/Program Flash 5600HS(D)
          Macro Ring Flash 1200 with Macro Flash Controller
          Macro Twin Flash 2400 with Macro Flash Controller
          The 5400HS, 5400xi, and 5200i can be used with this camera with manual flash control
          only. The 4000AF, using the Flash Adapter FS-1100, can also be used with manual flash
          control.


          Je kan best een proberen bij een shop die de Dynax7 heeft staan. Digitaal of analoog maakt niet uit, want de digitale versie is op de analoge gebaseerd.

          De Minolta user guide kan je hier van het net halen.
          Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

          Comment

          Working...
          X