Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Klein en hypergevoelig?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Klein en hypergevoelig?

    Bestaan er compacte fototoestellen (hoe kleiner hoe liever - mijn vrouw moet het zonder te morren in haar handtas kunnen wegsteken) met een zeer gevoelige CCD?
    Tegenwoordig neem ik nog steeds mijn Minolta Dimage Xt mee naar allerlei concerten. De beste resultaten krijg ik op 200 iso (400 geeft extreem veel ruis) en een onderbelichting van 2 stops, maar ik moet toegeven dat de meeste foto's nog teveel bewegingsonscherpte vertonen en teveel beeldruis. Nu ik bovendien last ondervind van een hot pixel op de sensor, begin ik aan een vervanger te denken. Iemand een goede suggestie?
    Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

  • #2
    Re: Klein en hypergevoelig?

    de ixus reeks ?

    of de nieuwe Olympus Mju Mini
    http://www.dullaert.net

    Comment


    • #3
      Re: Klein en hypergevoelig?

      Bedankt, dzjee,
      maar de toestellen die je opnoemt zitten met dezelfde beperkingen als de Minolta Xt : max. 400 iso en F2.8 of slechter.
      Zou het mogelijk zijn ergens met een of andere zoekmachine te vinden welke camera van bv. 1600 iso het lichtst (of kleinst) is?
      Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

      Comment


      • #4
        Re: Klein en hypergevoelig?

        Best even kijken op

        Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.


        daar staan alle cameras op met alle specificaties
        http://www.dullaert.net

        Comment


        • #5
          Re: Klein en hypergevoelig?

          Ik denk dat dat een beetje een contradictie is.
          Klein wil dus zeggen "klein", iso 1600 wil zeggen grote sensor en dat wil zeggen "groot", ook 2.8 of beter wil zeggen "groot".
          Ben benieuwd wat het resultaat van die search zal zijn.

          Hubert
          Hubert

          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

          Comment


          • #6
            Re: Klein en hypergevoelig?

            Ik denk dat je eisen voorlopig nog niet haalbaar zijn!
            Kom later eens terug kijken op het forum, zo rond nieuwjaar ..........2024


            my2cents
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment

            Working...
            X