Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk 2de objectief?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk 2de objectief?

    Hallo,

    Dit is mijn eerst thread ooit, dus dit is nieuw voor mij .

    Ik ben van plan een Nikon D70 of opvolger D100 te kopen (hier moet ik nog over nadenken of ik wacht of niet). Ik heb al wel besloten van in de toekomst een Nikkor 70-200 f2.8 te kopen. Nu omdat ik het graag bij 2 objectieven wil houden was mijn vraag; schaf ik mij het kwalitatief betere objectief AF-S DX 17-55mm f2.8G aan (maar heb dan wel een gat in mijn bereik) of neem ik het stukke goedkopere AF-S DX 18-70mm f3.5-4.5G objectief (zonder een gat in mijn bereik)?

    Kunnen jullie mij helpen?

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Welk 2de objectief?

    De D100 is er al iets meer als 2 jaar, de D70 ongeveer een maand of 9-10, dus de D100 is niet de opvolger van de D70.

    Om nu op je vraag te antwoorden; Ik zou gaan voor het betere objectief. Dat "gat" in je bereik tussen 55 en 70 is met een stap vooruit of achteruit opgelost.
    BD0316BE
    Canon

    Comment


    • #3
      Re: Welk 2de objectief?

      Hallo Verlinden,

      Welkom op BD

      Persoonlijk ben ik zéér tevreden met mijn persoonlijk gamma. Een D70 (opvolger van de D100 en dus niet omgekeerd ), een DX 18-70, een AF-S VR 70-200 en een SB-600. Die AF-S VR 70-200 f/2.8 is echt een aanrader. Kost mss. wel iets meer (1565€) maar is echt z'n geld waard!!!

      Veel succes

      Comment


      • #4
        Re: Welk 2de objectief?

        Sorry, ik bedoel D70 of opvolger van de D100 (D200 waarschijnlijk). Van daar dat ik nog niet weet of ik de D70 nu koop of wacht tot wanneer de D200 er is.

        Klein misverstandje

        Comment


        • #5
          Re: Welk 2de objectief?

          Hallo,

          Houdt er dan wel mee rekening dat de D200 een goede 1500€ gaat kosten als hij juist uitkomt hé

          Sven

          Comment


          • #6
            Re: Welk 2de objectief?

            Hallo Verlinden,

            Van 55 tot 70 zou ik niet als een gat zien. De 17-55 is bij mij mijn standaardlens geworden en ik heb deze 15mm nog niet gemist. Wat voetenwerk lost dit gat gemakkeliljk op. Persoonlijk vind ik deze lens stukken beter dan de 18-70. Is nog sneller, scherper en geeft mooiere contrastrijkere kleuren. Is wel wat aan de zware kant, maar goed glas weegt immers zwaarder.
            En ja de 70-200 2.8 VR, daar is zeker geen discussie meer over. Terwijl de 17-55 in sommige fora wel eens wordt beschreven als zijn meerprijs tov de 18-70 kitlens niet waard, wordt deze lens alom geprezen.

            Groetjes,
            Pol.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #7
              Re: Welk 2de objectief?

              Bedankt allemaal voor de info

              Groetjes Verlinden

              Comment


              • #8
                Re: Welk 2de objectief?

                Ik zou persoonlijk voor de D70+Kitlens gaan samen met de 70-200 VR. Als je bij de D70 de 17-55 en de 70-200 VR wilt kopen, moet je toch op een dikke €4000 tot €4500 rekenen. De D70Kit+VR lens zit je op ±€2700. Dan kun je dat geld opzij leggen om na enkele maanden te zien wat je nog veel gaat nodig hebben.
                Natuurlijk als het geld op je rug groeit (ik wou dat ik zo een rug had ), dan ga je voor de 2. Maar naar ik gehoord heb(heb ze zelf niet maar het water loopt uit mijn b***es ) is de VR lens één van de beste lenzen die Nikon heeft gemaakt.

                Hubert
                Hubert

                Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                Comment


                • #9
                  Re: Welk 2de objectief?

                  Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                  Ik zou persoonlijk voor de D70+Kitlens gaan samen met de 70-200 VR. Als je bij de D70 de 17-55 en de 70-200 VR wilt kopen, moet je toch op een dikke €4000 tot €4500 rekenen. De D70Kit+VR lens zit je op ±€2700. Dan kun je dat geld opzij leggen om na enkele maanden te zien wat je nog veel gaat nodig hebben.
                  Natuurlijk als het geld op je rug groeit (ik wou dat ik zo een rug had ), dan ga je voor de 2. Maar naar ik gehoord heb(heb ze zelf niet maar het water loopt uit mijn b***es ) is de VR lens één van de beste lenzen die Nikon heeft gemaakt.

                  Hubert
                  Sorry Hubert, maar ik had mijn 70-200 Vr + de 17-55 voor 3000€. Nog veel, maar toch al 1000 E minder.

                  Groetjes,
                  Pol.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welk 2de objectief?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens
                    Sorry Hubert, maar ik had mijn 70-200 Vr + de 17-55 voor 3000€. Nog veel, maar toch al 1000 E minder.

                    Groetjes,
                    Pol.
                    Pol, effe goed lezen:"Als je bij de D70 de 17-55 en de 70-200 VR wilt kopen, moet je toch op een dikke €4000 tot €4500 rekenen." Tel bij uw €3000 eens de prijs van de D70 bij en ge zult er niet ver naast zitten

                    Hubert
                    Hubert

                    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welk 2de objectief?

                      Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                      Pol, effe goed lezen:"Als je bij de D70 de 17-55 en de 70-200 VR wilt kopen, moet je toch op een dikke €4000 tot €4500 rekenen." Tel bij uw €3000 eens de prijs van de D70 bij en ge zult er niet ver naast zitten

                      Hubert
                      Sorry Hubert, inderdaad te vlug gelezen.

                      Groetjes,
                      Pol.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welk 2de objectief?

                        Je kunt misschien beter kiezen voor de combinatie van die 70-200 (absolute toplens, ben ik zeer tevreden over) en daarnaast de Tamron 28-75 XR Di F 2.8

                        Die laatste kan wel niet tippen aan de Nikon 17-55, maar hij is ook lichtsterk, en met een goedkoop prijskaartje (389 euro bij Corné)

                        Met die combinatie heb je een mooi bereik voor een redelijke prijs.

                        Comment

                        Working...
                        X