Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus versus Panasonic; inbouwflits versus externe flash

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Olympus versus Panasonic; inbouwflits versus externe flash

    Vooreerst mijn waardering en dank aan allen die het de moeite vonden mijn vorige vragen te beantwoorden, amateurs zowel als (semi)professionels !! Deze site begint me nauw aan 't hart te liggen. Heb al uren aan exploratie gedaan. Veel lieve mensen "ontmoet"! En zéééééér veel informatie gevonden!
    De digitale fotografiewereld is ingewikkeld
    Mijn vraag is gereduceerd tot het volgende. (a) Kies ik voor Panasonic of voor Olympus en (b) kies ik voor een DigiCam met of zonder hot shoe?
    Mijn Olympus IS 1000 heeft afgedaan. 'Panasonic' klinkt me nogal hi-fi, zo 'niets fotografisch' maar "'t kan verkeren" zei Bredero en bijgevolg.... . 't Is maar om te zeggen hoe ne mens subjectief naar die dingen kijkt.
    Ter zake: Olympus 765 en Panasonic FZ15 lijken me evenwaardig zoals ook Olympus 770 en Panasonic FZ20. Ik wil gewoon goede foto's nemen (iedereen wel zeker? : scherp, natuurlijke kleuren, ... Ik maak me wat zorgen over opnamen bij weinig licht (daarom AF assist. lamp) en ik wil dégelijke opnamen in flitsomstandigheden! (Gezellig thuis én op verzoek zoals bij huwelijk, concert,... ). Ik ben nog in het bezit van een Vivitar 283 Thyristor elektronische flash (richtgetal 120(ISO 100/ft - 37 (DIN 21/m)) en mits aankoop van een Wein Safe Sync voltage regulator zou ik deze op beide camera's kunnen gebruiken denk ik,of niet??
    Is het de prijs waard om een Panas.FZ20 of Olymp.770 te kopen?? Of is de ingebouwde flash goed genoeg om afstanden te overbruggen? Ik schuw evenwel overbelichte gezichten met onderbelichte achtergronden!! Ik fotografeer bv. ook al eens (zij het zelden) evenementen (slechte lichtomstandigheden) maar ik moet de solist mooi op het voorplan hebben met een goede belichting van het entourage.
    En ten tweede: welke argumenten pleiten volgens jullie gewaardeerde ervaring voor of tegen één van beide merken?

    Ik benijd u allen die 1000 € kunnen besteden maar dat wil ik als amateur niet doen. Mijn oorspronkelijk budget lag rond de 400-500 €. Ik wil meer dan 500 geven maar geen 700
    Ik ben een gewone foto-amateur en fotografeer in de eerste plaats voor mezelf en mijn familie. Ik wil anderen graag wel een dienst bewijzen maar dan moet het goed zijn vind ik.


    Jullie hebben al zeker allemaal bij deze mijn bijzondere dank!!

  • #2
    Re: Olympus versus Panasonic; inbouwflits versus externe flash

    Hallo Ray 2,

    Ik heb nu geen tijd voor een uitgebreid antwoord maar hier reeds een link naar
    (vooral)amerikaanse gebruikers
    Latest news coverage, email, free stock quotes, live scores and video are just the beginning. Discover more every day at Yahoo!

    daar heb ik reeds veel geleerd over de Panasonic FZ-10 en 20.
    Ik gebruik het toestel 3 maand en ben zeer tevreden en je kan er zeker alle
    familiale -,reis- en andere normale toestanden mee aan.
    Ik heb het op een "duister"jazzconcert gebruikt en indien je een vaste hand hebt en daarbij de stabiliser gebruikt heb je NOG resultaat.
    De zoomlens is fantastisch.

    wayerke
    Flickr PBase
    Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

    Comment


    • #3
      Re: Olympus versus Panasonic; inbouwflits versus externe flash

      Nog een link naar nederlandse en belgische FZ-20 gebruikers

      Latest news coverage, email, free stock quotes, live scores and video are just the beginning. Discover more every day at Yahoo!


      wayerke
      Flickr PBase
      Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

      Comment

      Working...
      X