Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

externe flitser voor Nikon 5700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • externe flitser voor Nikon 5700

    Ik heb een Nikon Coolpix 5700. Ik ben op zoek naar een externe flitser voor de 5700 met een hoog richtgetal (meer dan 30). De flitsers van Nikon zelf zijn erg duur. Daar gebruik ik de flitser te weinig voor. Heeft er iemand een advies voor een goedkoper merk.
    Als ik het goed begrepen heb, werkt D-TTL in ieder geval niet. Bij gebruik van een externe flitser, moet de interne flitser ook worden uitgeklapt en wordt de fotocel naast die flitser meet de hoeveelheid flitslicht. Betekent dat ook dat d.m.v. die fotocel, ook bij extern flitsen, precies de juiste hoeveelheid licht wordt afgegeven?

  • #2
    Re: externe flitser voor Nikon 5700

    Denk dat d-ttl wel zou moeten werken (heb zelf een coolpix 995 en daar werkt het in iedergeval wel). i-TTL zal zeker niet werken.
    Wat niet werkte was het doorgeven van de zoomstand aan de flits in functie van de brandpuntafstand.
    Eender welke d-TTL compatibele flits zou moeten werken.
    Goekopere merken (dan nikon dan toch) : Sigma, Metz, Cobra (of was het Kobra?)
    Op deze pagina kun je zien welke Metz flits op je toestel kan werken. Mijn Metz heb bij Grobet in Antwerpen gekocht. Je kan bij hen terecht voor prijzen, kijk op hun website www.grobet.be voor mail of telefoon.

    Jo.
    Last edited by jwllms; 3 december 2004, 19:28.
    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
    Nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: externe flitser voor Nikon 5700

      Heb vroeger op mijn CP5700 een krachtige Metz 54 gebruikt. TTL werkte inderdaad maar zoals jwllms al zei wordt de zoomstand van de lens niet doorgegeven.
      Zie misschien ook nog eens naar dit : http://www.bythom.com/coolflash.htm

      Groetjes,
      Pol.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Re: externe flitser voor Nikon 5700

        Bedankt voor jullie reacties. Brengt me weer iets verder.
        Ik heb zelf ook nog even verder gekeken.
        Heeft er iemand ervaring met de Sigma EF-500 DG ST in combinatie met de Coolpix 5700? Die heeft een richtgetal van 50 en is aantrekkelijk geprijsd. Werkt die in combinatie met de 5700 automatisch?

        Comment


        • #5
          Re: externe flitser voor Nikon 5700

          heb hier een Metz 40MZ-2 liggen met 4 Sanyo 2100mAh batterijen
          mag weg voor 100€
          heb die vroeger gebruikt op mijn CP5700
          TTL werkt
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

          Comment

          Working...
          X