Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sluiter laten vervangen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sluiter laten vervangen

    eigenlijk al een vraagje op voorhand.

    Ik zit met 2 300D's. Eentje met 8900 op de teller, de andere een goei 4000. Dus volgend jaar gaan beide over de 10 000 gaan (moet ge niet aan twijfelen ) en dat is nu net het getalleke van wanneer er 300D's beginnen te haperen (allez, hun sluiters toch)

    Daarom mijn vragen :

    Hoeveel kost het om een sluiter te laten vervangen ?
    Waar laat je dat doen ?
    Hoelang duurt het ?

    Just in case
    --
    Play Drakensang - a free online mmorpg

  • #2
    Re: sluiter laten vervangen

    Oorspronkelijk geplaatst door Perrush
    eigenlijk al een vraagje op voorhand.

    Ik zit met 2 300D's. Eentje met 8900 op de teller, de andere een goei 4000. Dus volgend jaar gaan beide over de 10 000 gaan (moet ge niet aan twijfelen ) en dat is nu net het getalleke van wanneer er 300D's beginnen te haperen (allez, hun sluiters toch)

    Daarom mijn vragen :

    Hoeveel kost het om een sluiter te laten vervangen ?
    Waar laat je dat doen ?
    Hoelang duurt het ?

    Just in case
    tiens, is de 300d dan geen wegwerpcamera

    Comment


    • #3
      Re: sluiter laten vervangen

      1.Hoeveel dat kost weet ik ook niet
      2.Waar??Bij etbass in nederland zeker he
      3.Ik heb me laten wijsmaken,dat als je de cam opstuurt via een fotozaak dat het tot 5 weken kan duren.
      Best is zelf een afspraak maken en zelf naar NL rijden.Zeg er dan ook bij dat je hem nogal dringend nodig hebt,dat schijnt al eens te helpen Ik heb het zo gedaan als m'n matglas moest vervangen worden.Maandag binnengedaan en donderdag al gaan halen.


      Electronic Trading Benelux BV
      Vaartveld 4 - Postbus 1720 - 4700 BS ROOSENDAAL
      T: +31 (0)165 - 52 30 90 F: +31(0)165 - 52 31 90 E: etb@etbass.nl
      Last edited by vitarake; 3 december 2004, 15:36.
      Vitarake


      Canon Eos 300D + Tamron 28-300/3,5-6,3 AF XR Di LD Asph. (IF) Macro +Ridata pro 1Gig + Lowepro Nova 1

      Comment


      • #4
        Re: sluiter laten vervangen

        Hopelijk gaat die sluiter toch wat langer mee, want mijn 300D heeft ook al 9.100 foto's op de teller.

        En morgen zullen er daar weer wat bijkomen.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: sluiter laten vervangen

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
          Hopelijk gaat die sluiter toch wat langer mee, want mijn 300D heeft ook al 9.100 foto's op de teller.
          normaal gezien wel. Ze zouden tot 20 000 moeten meegaan. MAAR op engelstalige fora heb ik er toch al enkele tegengekomen die de 10 000 net niet gehaald hebben

          we zien wel. Maar beter nu eens over nadenken dan binnen een maand of 4 hier met : "HELLLP - DRINGEND - ... " een post te moeten beginnen
          --
          Play Drakensang - a free online mmorpg

          Comment


          • #6
            Re: sluiter laten vervangen

            Ik denk dat je je nog geen zorgen hoeft te maken hoor , volgens mij gaan ze toch wel iets langer mee .
            http://www.dullaert.net

            Comment


            • #7
              Re: sluiter laten vervangen

              'k me niet al te veel zorgen maken. Vergeet niet dat juist de zaken die fout gaan juist overbelicht worden op de verschillende fora.
              De mensen die al over de 100.000 zitten hebben het te druk met fotograferen

              Er bestaat zoiets als MTBF (Mean Time Between Failure) Het is een gemiddelde waarde waarop iets kapot gaat. Over het algemeen wordt aangenomen dat de MTBF rond de 50.000 clicks ligt. Alléén Canon weet het zeker en die zegt niks.

              Met andere woorden, als je pech hebt gaat de sluiter 10.000 clicks mee. Als je geluk hebt 90.000 of meer.

              Gewoon door blijven fotograferen en niet wakker over liggen dunkt me
              Groeten,

              Albert Jan

              Website AJH
              lidnummer: BD0371NL

              Comment


              • #8
                Re: sluiter laten vervangen

                En hoe zit het dan met je garantie ? telt niet, of telt die alleen maar als je je toestel niet gebruikt ?
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

                Comment


                • #9
                  Re: sluiter laten vervangen

                  Gij bent waarschijnlijk goedkoper als ge er nog eentje bij koopt
                  Oorspronkelijk geplaatst door Perrush
                  eigenlijk al een vraagje op voorhand.

                  Ik zit met 2 300D's. Eentje met 8900 op de teller, de andere een goei 4000. Dus volgend jaar gaan beide over de 10 000 gaan (moet ge niet aan twijfelen ) en dat is nu net het getalleke van wanneer er 300D's beginnen te haperen (allez, hun sluiters toch)

                  Daarom mijn vragen :

                  Hoeveel kost het om een sluiter te laten vervangen ?
                  Waar laat je dat doen ?
                  Hoelang duurt het ?

                  Just in case
                  Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

                  Comment


                  • #10
                    Re: sluiter laten vervangen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Perrush
                    Daarom mijn vragen :

                    Hoeveel kost het om een sluiter te laten vervangen ?
                    Ik heb eens op een forum een getal van 250 USD voor spiegel + sluiter horen vallen

                    sugar
                    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                    http://supermasj.zenfolio.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: sluiter laten vervangen

                      Ik zou normaal toch een levensduur van minimaal 50.000 opnames rekenen.
                      en in normale omstandigheden gaat dit zelfs hoger zijn, en de 100.000 overschrijden . Dus zeker ni van wakker liggen.
                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                      Comment


                      • #12
                        Re: sluiter laten vervangen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
                        Ik zou normaal toch een levensduur van minimaal 50.000 opnames rekenen.
                        en in normale omstandigheden gaat dit zelfs hoger zijn, en de 100.000 overschrijden . Dus zeker ni van wakker liggen.

                        Hoi Digi,

                        Heb je ook zo'n idee i.v.m. de D70?
                        En waar vind je deze cijfers?

                        Vriendelijke groeten,
                        theokus.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: sluiter laten vervangen

                          wakker lig ik er iig niet van, dat gaat toch niet helpen

                          maar blijkbaar heeft hier niemand ooit zo'n sluitertje laten vervangen, want een concreet bedrag heb ik nog niet gehoord (buiten die $250 van sugar)

                          Zoals ik al zei ... we zien wel
                          --
                          Play Drakensang - a free online mmorpg

                          Comment


                          • #14
                            Re: sluiter laten vervangen

                            Oorspronkelijk geplaatst door theokus
                            Hoi Digi,

                            Heb je ook zo'n idee i.v.m. de D70?
                            En waar vind je deze cijfers?

                            Vriendelijke groeten,
                            theokus.
                            Op dprieview was er eentje die na 119.000 en onevenbeelden de sluiter stuk had; Dit is bijna zes jaar fotograferen 10 maanden per jaar (donkere periode is wat minder) aan 2000 beelden per maand of 500 per week.

                            Dus ni van wakker liggen.

                            @ Perrush: De kosten zullen rond de 300 Euro zij ongeveer 12.000 oude Belgische frankes.
                            Last edited by Digipics357; 5 december 2004, 07:06.
                            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                            Comment


                            • #15
                              Re: sluiter laten vervangen

                              Ik heb ooit de sluiter van mijn 620 moeten laten vervangen (was zand in gekomen - raar hé, zo in de woestijn? ) en dat heeft me toen 150€ gekost (allez, toen was het nog 6000 BeF). Voor de EOS 300D denk ik dat dat iets meer zal zijn. Canon werkt met vaste prijzen. Eén telefoontje en je weet de exacte prijs (weet het ons dan ook eens te zeggen.)

                              Nu in elk geval: ik denk dat de 300D het gemiddeld ergens 50000 foto's moet uithouden. Daar ben jij nog lang niet...
                              http://www.digifotofreak.nl

                              Comment

                              Working...
                              X