Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vuile sensor..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vuile sensor..

    Na ongeveer 1 jaar met de 10D en bewust zijnde van stof dat er al van day one zat toch maar eens een testke gedaan met blauwe lucht f22 etc. e,n ja ..natuurlijk precies op de plaatsen waar ik reeds onscherpe vlekken merkte nu dikke stofvlekken in de blauwe lucht.
    Deze week dan toch maar eens besloten om de sensor volgens de regels van de kunst clean te blazen met onschuldige blaaspeer van Giotto .
    Met assistentie van de vrouw camerahuis naar beneden gericht , lens eraf, selekteren stand cleaning , spiegel omhoog en blazen blazen blazen !
    Overtuigd dat alles nu wel proper zal zijn paar dagen gewacht op blauwe lucht en vandaag was het de moment ...
    Opnieuw paar testjes bij f22 en wat een teleurstelling, niks maar dan ook niks verbetering, alles zit er nog steeds !!!
    Denk dat de Eclips en de sensor swabs nu aan beurt komen al zie ik er dik tegenop!

  • #2
    Re: Vuile sensor..

    Ach zoals altijd bij de "eerste keer", wat bloed zweet en tranen?

    'k stel u gerust hoor, als je het doet zoals in de boekske's is er geen vuiltje meer aan de lucht euh.. sensor!

    Zeker weten!

    Comment


    • #3
      Re: Vuile sensor..

      Oorspronkelijk geplaatst door teddy-bear
      Ach zoals altijd bij de "eerste keer", wat bloed zweet en tranen?

      'k stel u gerust hoor, als je het doet zoals in de boekske's is er geen vuiltje meer aan de lucht euh.. sensor!

      Zeker weten!
      Waarom hebben ze dat klereding ook zo diep gelegd he ; kan het misschien mijn vrouw laten doen dan ben ik het niet geweest als het fout loopt . Had toch wel ietske resultaat verwacht van dat uitblazen met de peer maar noppes !

      Comment


      • #4
        Re: Vuile sensor..

        je kan altijd nog eens proberen met een buske "kenair" .... daar zit wa meer duk op dan op een peerke
        some toys 4 big boys
        http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

        Comment


        • #5
          Re: Vuile sensor..

          Oorspronkelijk geplaatst door Huggy
          je kan altijd nog eens proberen met een buske "kenair" .... daar zit wa meer duk op dan op een peerke
          Wel heel goed oppassen daarmee!!!! heb de mijne eens kunnen binnendoen bij etbass omdat er drijfgas mee naar buiten gekomen was en op mijn matglas terechtgekomen=>matglas naar de botten!!Pec Pads en Eclipse is nog de beste oplossing vindt ik en echt niet zo moeilijk hoor.
          Vitarake


          Canon Eos 300D + Tamron 28-300/3,5-6,3 AF XR Di LD Asph. (IF) Macro +Ridata pro 1Gig + Lowepro Nova 1

          Comment


          • #6
            Re: Vuile sensor..

            Oorspronkelijk geplaatst door vitarake
            Wel heel goed oppassen daarmee!!!! heb de mijne eens kunnen binnendoen bij etbass omdat er drijfgas mee naar buiten gekomen was en op mijn matglas terechtgekomen=>matglas naar de botten!!Pec Pads en Eclipse is nog de beste oplossing vindt ik en echt niet zo moeilijk hoor.
            Klopt, dit staat ook duidelijk in de boekske's dat je dat niet mag doen, juist om die reden!

            Comment


            • #7
              Re: Vuile sensor..

              Ik denk, dat als je met lucht wil proberen, het veiligste een voetpomp is. Je hebt een redelijke hoge druk met echte lucht(geen risico op vloeibaar drijfgas), je kan met je voet gas geven(de meesten zijn dat toch gewoon ) en je kan het darmpje met je hand goed vast houden terwijl je met de rest van je hand op de body kunt steunen, zodat je een goede afstand van de filter kunt houden. Met wat bricoleer werk, kun je zelfs het darmpje veranderen naar een dunner van de maat die gebruikt wordt voor aquarium verluchting, waar je dan een aquarium filter/klepje in tussen kunt steken. Dat zijn zo van die klepjes die moeten voorkomen, als de verluchtingspomp af gezet wordt, het darmpje als een hevel gaat beginnen werken. Daar wordt dan ook een klein filtertje van perlon watte in gestoken. Je zou daar dan ook een opgefrommeld stukje Pec Pad kunnen in steken. Voordeel is dat het darmpje dunner is waardoor de luchtstroom sneller wordt, als je even hard op de blaasbalg trapt .

              Hubert
              Last edited by hub2805; 3 december 2004, 15:43.
              Hubert

              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

              Comment


              • #8
                Re: Vuile sensor..

                als ge't buske recht houdt en er niet mee schudt... no problemo... 'k ken mensen die dat al jaren doen...nooit zever mee gehad...

                in't boekske staat ook dat ge de sensor nie moogt aanraken...dus uw pads of eclipse of eender wat moogt ge ook nie gebruiken

                andere optie.... koop ne Nikon en doe'm bij De Beuckelaer binnen
                some toys 4 big boys
                http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

                Comment


                • #9
                  Re: Vuile sensor..

                  Oorspronkelijk geplaatst door awacs457
                  Na ongeveer 1 jaar met de 10D en bewust zijnde van stof dat er al van day one zat toch maar eens een testke gedaan met blauwe lucht f22 etc. e,n ja ..natuurlijk precies op de plaatsen waar ik reeds onscherpe vlekken merkte nu dikke stofvlekken in de blauwe lucht.
                  Deze week dan toch maar eens besloten om de sensor volgens de regels van de kunst clean te blazen met onschuldige blaaspeer van Giotto .
                  Met assistentie van de vrouw camerahuis naar beneden gericht , lens eraf, selekteren stand cleaning , spiegel omhoog en blazen blazen blazen !
                  Overtuigd dat alles nu wel proper zal zijn paar dagen gewacht op blauwe lucht en vandaag was het de moment ...
                  Opnieuw paar testjes bij f22 en wat een teleurstelling, niks maar dan ook niks verbetering, alles zit er nog steeds !!!
                  Denk dat de Eclips en de sensor swabs nu aan beurt komen al zie ik er dik tegenop!
                  vergeet niet dat als het nog nooit gedaan is dat dit niet in een keer zal gaan hoor, het vuil is er op vele plaatsen ingeplakt.... en blijf aub van perslucht af hé ..
                  Last edited by Guest9; 3 december 2004, 20:44.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vuile sensor..

                    Ik heb vorige zaterdag mijne D70 laten kuisen bij Corne via sensorswab en een grote peer. Eigenlijk is er niks speciaal aan. De volgende keer ga ik het gewoon zelf. Je moet gewoon de procedure uitvoeren zoals uitgelegd op de site.

                    Ik had ook eerst geprobeerd met een busje Kenair 'dure' lucht maar dat hielp niet veel. Het lijkt me ook niet echt veilig.
                    BD0497BE : Nikon body + glas
                    www.RudyVerrijt.info

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vuile sensor..

                      Oorspronkelijk geplaatst door Huggy
                      als ge't buske recht houdt en er niet mee schudt... no problemo... 'k ken mensen die dat al jaren doen...nooit zever mee gehad...

                      in't boekske staat ook dat ge de sensor nie moogt aanraken...dus uw pads of eclipse of eender wat moogt ge ook nie gebruiken

                      andere optie.... koop ne Nikon en doe'm bij De Beuckelaer binnen
                      ik ken mensen die het eens gedaan hebben en het was gedaan voor altijd.
                      de sensor raak je niet aan wel het glas dat boven op de sensor ligt
                      als je om de week of de 2 weken bij de Beukelaer zal gaan ( hoe exellent de service ook is ) zullen ze je wel na enige tijd zien komen.

                      nen canon die het licht in de nikon ook kan zien schijnen
                      Last edited by Guest9; 3 december 2004, 19:35.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vuile sensor..

                        Oorspronkelijk geplaatst door v.d.bulcke
                        ik ken mensen die het eens gedaan hebben en het was gedaan voor altijd.
                        de sensor raak je niet aan wel het glas dat boven op de sensor ligt
                        als je om de week of de 2 weken bij de Beukelaer zal gaan ( hoe exellent de service ook is ) zullen ze je wel na enige tijd zien komen.

                        nen canon die het licht in de nikon ook kan zien schijnen
                        'k weet nie waar jij met je kanon zit zene ...maar als je om de week of 2 weken een vuile sensor hebt...dan is er toch iets deftig mis

                        een keer om de 2-3 maanden eens kijken ja...en zelfs dan... zou Nikon dan toch beter zijn?
                        some toys 4 big boys
                        http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vuile sensor..

                          Oorspronkelijk geplaatst door Huggy
                          zou Nikon dan toch beter zijn?
                          Dat zou ik nog niet direct durven zeggen. Mijn D70 is 2 maand oud en morgen laat ik de sensor door de fotoboer kuisen want het is echt niet meer om aan te zien.

                          seppuku.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vuile sensor..

                            Oorspronkelijk geplaatst door seppuku
                            Dat zou ik nog niet direct durven zeggen. Mijn D70 is 2 maand oud en morgen laat ik de sensor door de fotoboer kuisen want het is echt niet meer om aan te zien.

                            seppuku.
                            Denk dat het dikwijls ook gaat om vuil dat er van in den beginne op zat. Zo was het bij mij in ieder geval..

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vuile sensor..

                              yep bij mij ook,mijn 300D kwam met stof op de sensor uit de fabriek
                              Vitarake


                              Canon Eos 300D + Tamron 28-300/3,5-6,3 AF XR Di LD Asph. (IF) Macro +Ridata pro 1Gig + Lowepro Nova 1

                              Comment

                              Working...
                              X